LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citroen c2 particulier gekocht wat zijn mijn rechten?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
BeukieNL

citroen c2 particulier gekocht wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door BeukieNL »

Ik heb 3-5-2014 een citroen c2 automaat parrticulier gekocht.(zelfde dag apk gekeurd door verkoper). Test rit gemaakt auto onderzocht en geen gebreken gevonden.
Met hemelvaart wouden we lekker een dagje weg en moest stoppen voor een stoplicht en ineens geeft de auto 3 pieptonen automaat begint te knipperen en dr kwam een sneeuw vlokje in beeld, auto bleef stationair lopen maar wou niet meer in zn versnelling. Auto aan en uit gezet en we konden weer ff verder.
Die Maandag dr op naar garage geweest en uitgelezen 3 storingen en 1 bleef staan iets in versnellingsbak moet vervangen worden kosten 700 euro monteur kwam gelijk met de vraag is dit ook gemeld toen je hem kocht? Antwoord nee verkoper had gezegt prima auto hoop dat je dr vele jaren plezier mee hebt. Dat duurde dus 3en half week .... nou is mijn vraag zit ik nu gewoon met een kapotte auto en draai ik zelf voor de kosten op kan ik hier nog iets aan doen want ja 700 euro is veel geld en had niet verwacht naar 3 weken zn dikke reparatie te moeten doen aan deze auto. Moet ik contact opnemen met de verkoper of is het gewoon dikke vette pech?

witte angora

Re: citroen c2 particulier gekocht wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Van welk bouwjaar is de auto, en heb je een aankoopkeuring laten doen?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien was het een prima auto toen de vorige eigenaar hem verkocht.
in drie weken kan een hoop stuk gaan.
en als de auto al problemen had gehad bij de verkoop, had dat zich waarschijnlijk wel eerder gemeld dan na 3 weken.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Als de monteur vroeg of de storing gemeld was door de verkoper dan zou het kunnen dat het een al oudere storing betreft.
In dat geval zou de verkoper verzaakt hebben om het niet te melden maar maak dat maar eens hard.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:Het is een koop die tussen twee particulieren (lees consumenten) gesloten is. De één kan de ander dus niet verantwoordelijk stellen voor de deugdelijkheid van het gekochte product.
Dat klopt.
Het zou me niets verbazen :
....als de verkoper hier ook al eens mee stil gestaan heeft, en dat dit de reden was voor verkoop.
...als de verkoper dit euvel verzwegen heeft bij verkoop.

Bewust achterhouden van informatie kan voor TS aanknopingspunt zijn (o.a. dwaling), echter de vraag is hoe krijg je de bewijslast rond

ruud_a

nu weet ik niet zeker of die storingsmelding per keer wordt vastgelegd, maar er is 1 storingsmelding van de versnellingsbak en TS heeft 1 keer een probleem met de versnelling gehad.

ik zou verwachten, dat er een logfile wordt bijgehouden van storingen gecombineerd met datum en tijd.
er staat dan dus een datum bij, van de dag dat er een storing was.
die kan dan voor of na de dag van verkoop liggen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Verkoop tussen particulieren onderling is wat lastiger m.b.t. bepaalde claims.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: hebt u vòòr de koop nog nagekeken hoelang de verkoper de auto op naam had staan? (Kan iedereen heel envoudig checken op b.v. RDW.nl of Zomoto.nl).
Er zijn nogal wat "particulieren" die toch min of meer bedrijfsmatig in auto's handelen.
Is het een origineel NL geleverde auto of een import? Leeftijd van de auto? (I.v.m. eventueel nog aanwezige fabrieksgarantie).

Het verhaal hoeft niet perse te zijn "eigen schuld, dikke bult", ondanks dat de auto van een particulier is gekocht. Ik zou toch eens proberen op een normale manier contact op te nemen met de verkoper. Niet geschoten is altijd mis.

v.d.Heyden

BeukieNL

witte angora schreef:Van welk bouwjaar is de auto, en heb je een aankoopkeuring laten doen?
Bj 2004 en heb geen aankoop keuring laten doen

BeukieNL

ruud_a schreef:misschien was het een prima auto toen de vorige eigenaar hem verkocht.
en als de auto al problemen had gehad bij de verkoop, had dat zich waarschijnlijk wel eerder gemeld dan na 3 weken.
Ik rij niet heel veel naar mn werk is zn 10 min rijden en ben dr een x mee naar duitsland geweest zn 40 min rijden hier vandaan als ik maar een paar sec stil staat doet de auto het gewoon en geeft hij niks aan. Pas bij een wat langere tijd stil staan(zoals met Hemelvaart in de stad) krijg ik de melding en doet ie et dus niet meer. als ik niet richting de stad was gegaan had ik deze melding waarschijnlijk niet gezien tot dat het echt te laat was.

ruud_a

BeukieNL schreef:
ruud_a schreef:misschien was het een prima auto toen de vorige eigenaar hem verkocht.
Ik rij niet heel veel naar mn werk is zn 10 min rijden en ben dr een x mee naar duitsland geweest zn 40 min rijden hier vandaan als ik maar een paar sec stil staat doet de auto het gewoon en geeft hij niks aan. Pas bij een wat langere tijd stil staan(zoals met Hemelvaart in de stad) krijg ik de melding. als ik niet richting de stad was gegaan had ik deze melding waarschijnlijk niet gezien tot dat het echt te laat was.
waarschijnlijk is het al te laat.
maar welke datum gaf de storing aan?
ik ben geen automonteur, maar ergens lijkt het mij voor de hand liggen dat aan die storingsmelding ook een datum en tijd is gekoppeld.
een kleine moeite voor de programmeur en het kan een hoop informatie verstrekken aan een monteur.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

We hebben het hier over een auto van 10 jaar oud. :wink:

encore

Ongelezen bericht door encore »

ja en? Auto's van 10 jaar oud zijn niet goed ofzo? Wil je mijn S500 van 1996 eens zien?
Afbeelding
Mankeert daar iets aan?

Mijn advies aan TS is dat de auto wel terug moet naar de verkoper. Staat ergens hieronder een topic met eenzelfde probleem. Ik durf te wedden dat de verkoper echt wel van iets wist. En de computerdata leveren je het bewijs...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sjoegel schreef:We hebben het hier over een auto van 10 jaar oud. :wink:
Daar hangen soms nog wel aardige prijskaartjes aan.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Het lijkt mij een moeilijk verhaal bij een particuliere aankoop. Bij een verrotte uitlaat zou het duidelijker zijn, omdat zoiets niet ineens gebeurt, maar zo'n storing kan zomaar optreden. Zeker gezien de vele elektronica in moderne auto's, want dat is een auto van tien jaar oud in mijn ogen nog steeds. Na een bepaalde periode komen storingen aan het licht, bijvoorbeeld doordat de bekabeling slechter wordt. Daar komen mechanische defecten nog eens bij.

Bij auto's van tien jaar oud moet je gewoon standaard met extra kosten rekening houden. Een auto wordt meestal niet voor niks opgeruimd, tenzij íe overbodig is geworden. Ik heb mijn auto gekocht toen die net 15 jaar oud was en heb er gelijk geld tegenaan gegooid voor onderhoud en een vervanging. Dat had helemaal verkeerd kunnen aflopen, maar intussen rijd ik er nog in.

Met een aankoopkeuring had dit misschien kunnen worden voorkomen. Wat is de kilometerstand, klopt die ook, is de auto vooral in de stad gebruikt of op de snelweg, heeft u een onderhoudsgeschiedenis meegekregen?

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Wat is dat iets vervangen in de versnellingsbak ? Zoek dat zelf uit en onderdeel op dan kun je een gebruikt onderdeel laten monteren en ben je fractie kwijt van dat bedrag.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Laat eens een flush uitvoeren aan de bak. De hydraulische regeleenheid wil wel eens moeilijk gaan doen als de olie verouderd is.

Seepha

Ongelezen bericht door Seepha »

U moet de remlichtschakelaar vervangen. Dat is Denk ik het probleem

Gesloten