Ik lees de verhalen over een handelaar, maar die zijn niet te vergelijken met de ervaringen die ik heb bij een Mercedes dealer.
Ik heb een Mercedes Sprinter gekocht (2 jaar geleden) en er een hele tijd ellende mee gehad.
Bij de verkoop ging het nog goed maar toen de auto een maal verkocht was begon de ellende, verkeerd gemonteerde accessoires (die veel goedkoper waren dan de bestelde en betaalde) een versnellingsbak die niet goed werkte, accecoires die drie keer de winkelprijs hadden, en er was niet over te praten, ook hadden ze mijn navigatie ingebouwd die later stuk ging omdat ze die met geweld in het dashboard hadden geplaatst (Euro 1035 schade) maar ze vergoeden niets wel vragen ze voor een lampje vervangen 35 euro en voor een servicebeurt 750 euro.
Dit gebeurt (ja je gelooft het niet) allemaal bij v. Diest in emmen
Ik heb de auto nu Twee jaar en nu hebben ze het probleem van de versnellinsbak bij Wensink in Zwolle opgelost, En goed ook daarvoor wil ik deze mensen bedanken.
Maar als ik moest kiezen tussen v. Diest of een foute handelaar dan wordt het geen v. Diest als er nog meer mensen zijn met ervaringen bij v. Diestwil ik deze graag zien dan kan ik er misschien wat mee doen
Nico Westerhof[/b]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dealers
Re: Dealers
Even voor de goede orde: Van Diest is ook onderdeel van de gigantische Wensink-groep.
Had U een sprintshift-bak gekozen?! Deze hebben daarwerkelijk wel vaker een probleem, echter..... vervang 't schakelrelais en je bent van 't probleem af.
Voorts moet U er rekening mee houden dat de sprintshift-bak niet tegen zeer zware belastingen kan (bijvoorbeeld aanhanger van 3500 kilo trekken), daarvoor wordt ook gewaarschuwt in de verkoopfolder.
Een standaard servicebeurt kost normaal gesproken voor een Sprinter rond de € 450,00 excl eventuele remmen of banden.
Lampjes vervangen zijn tegenwoordig bij elke dealer absurd duur. Wat denkt U van het vervangen van de achterruitenwisser van een Fiësta: € 15,00.
Had U een sprintshift-bak gekozen?! Deze hebben daarwerkelijk wel vaker een probleem, echter..... vervang 't schakelrelais en je bent van 't probleem af.
Voorts moet U er rekening mee houden dat de sprintshift-bak niet tegen zeer zware belastingen kan (bijvoorbeeld aanhanger van 3500 kilo trekken), daarvoor wordt ook gewaarschuwt in de verkoopfolder.
Een standaard servicebeurt kost normaal gesproken voor een Sprinter rond de € 450,00 excl eventuele remmen of banden.
Lampjes vervangen zijn tegenwoordig bij elke dealer absurd duur. Wat denkt U van het vervangen van de achterruitenwisser van een Fiësta: € 15,00.
-
Re: Dealers
ze hebben bij wensink de bak vervangen en toen ze daar mee bezig waren hebben ze mij opgebeld dat de auto toe was aan een module?? beurt. ik had gevraagd wat dit ging kosten gezien mijn vorige ervaring zie de man aan de telefoon inderdaad 450 euro nu heb ik gisteren de rekening gehad en die is 900 euro zonder ook maar te overleggen is de prijs twee keer zo duur en ik ben niet van plan om dit zo maar te betalen.