Ik heb een probleem met mijn Twingo (2003): bij remmen/langzamer gaan rijden gaat het lampje van elektrische storing branden. Als ik niet veel gas bij geef, slaat de motor af. Bij opnieuw starten doet de auto het wel weer, maar je begrijpt dat dit tijdens file erg vervelend is. Ik sta dagelijks in de file en vertrouw mijn auto nu niet meer.
Vorige week bij de garage geweest, maar ze konden niets vinden en ook de storing niet herleiden.
Vandaag ben ik voor een second opinion naar de Renault dealer gegaan, zij zeiden meteen dat de gasklep in het smoorhuis vies is en blijft plakken.
Kan iemand advies geven?
Ik zit namelijk al met een behoorlijk hoge kostenpost (vervanging van distributieriem moet ook nog gebeuren volgende week) en er zijn nog wat dingen aan vervangen. In totaal zit ik nu incl. distributieriem al op ongeveer 1100 euro.
Wat kost dat smoorhuis schoonmaken? Of kan ik beter een andere auto kopen? Ik lees namelijk veel reacties dat het schoonmaken van het smoorhuis niet altijd wil helpen...
Vast bedankt voor de reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Elektrische storing in Renault Twingo 1.2 16V 2003
-
Re: Elektrische storing in Renault Twingo 1.2 16V 2003
Een vervuild gasklephuis is geen onbekend verschijnsel maar kost niet de hele wereld. Het is natuurlijk alles bij elkaar een behoorlijke investering maar bij een leeftijd van 8 jaar niet onredelijk. Het schoonmaken van het gasklephuis is bij inschatting een uurtje werk dus rond de 80-100 euro. Wat ons betreft geen reden de auto daarvoor weg te doen. Tenzij u natuurlijk al een poosje overweegt iets anders aan te schaffen. Dan is het wél zonde deze investering nog te doen.