LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met www.bos-comp.com

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
eefje3
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2011 20:27

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door eefje3 »

Ook wij waren er bijna ingetrapt met de hobby .
Hij is weinig inventief qua tekst.

Zie onderstaand:

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/Hob ... ellentEasy
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 4.300 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn vrouw komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.


Na een email van ons met een aantal vragen over de conditie van de caravan krijgen wij dit antwoord:

Dear Eveliene,

I am not a smoker and I don't have a dog/cat...
The caravan is in perfect condition. Everything works fine. The tyres are ok (80%)
The caravan has dutch registration, so you don't have to pay import taxes.
I will send you the caravan using SPAR-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
It's 100% safe for me and you.
Here is how we are going to do:

1. I will give the caravan to SPAR-Comp.
2. SPAR-Comp staff will carefully inspect the caravan. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the caravan state.
3. You will transfer the money to SPAR-Comp bank account. The money will stay in SPAR-Comp custody.
4. You will receive caravan and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the caravan.
6. After you receive the caravan and test you must contact SPAR-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the caravan you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded and I will pay all the taxes to send it back.

*Note: SPAR-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the caravan, so we don't have to worry about this . The caravan will be insured for the transport and testing days.

If you agree my price give me the name and address where to ship it.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the caravan.

1 ik verzend de caravan met SPAR-Comp => http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de caravan en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de caravan
3 u maakt het geld over naar SPAR-Comp tussenpersoon
4 u ontvangt de caravan en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de caravan uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met SPAR-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde caravan toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.

ps SPAR-Comp zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW (naam, adres) gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.

Best Regards,
Chris


Schandalig!!! Heb marktplaats ook direct geïnformeerd.

Dvanewijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:56

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Dvanewijk »

Ook wij waren vandaag bijna in deze oplichterij gestapt.
Exact dezelfde tekst als vele anderen:
Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/Bur ... 35TNbj2003
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn vrouw komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

en dan nu met de naam Christopher Nelan
Dus iedereen opgelet...nog steeds actief op marktplaats!!

diny0810
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2011 12:48

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door diny0810 »

Helaas zijn wij er wel ingetrapt. Geld kwijt en natuurlijk geen camper. We dachten we vantevoren alles hadden gecheckt, maar helaas dit forum niet gezien.
Hij/zij is nu inderdaad actief onder naam Christopher Nelan. Had ook nog een motor te koop staan.

inejacqueline
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2011 22:10

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door inejacqueline »

Ohhh wat zijn wij blij dat we dit forum gevonden hebben!!
Op zoek naar een camper zagen we een mooie aanbieding, bijna te mooi om waar te zijn.
Na de eerste mail werden we al achterdochting en toen we de informatie in de 2e mail lazen ben ik gaan googelen en werd via dit forum duidelijk dat het niet snor zat. (en dan ook nog durven zeggen "it's 100% save for me and you" .. jaja )
Hierbij ook onze ervaring om mee te helpen ook anderen te behoeden!

In ons geval dus een camper, verder identieke handelwijze als op dit forum beschreven. Bij ons was sprake van de site "spar-comp ipv. bos comp." en de naam Joseph Nichols.
Wijzer geworden hebben we inmiddels aangegeven geen interesse meer te hebben!
Bijgaand de mailwisseling:

Hello,
7300euro and we have a deal.
The camper has dutch registration, so you don't have to pay import taxes.
I will send you the camper using SPAR-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
It's 100% safe for me and you.
Here is how we are going to do:

1. I will give the camper to SPAR-Comp.
2. SPAR-Comp staff will carefully inspect the camper. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the camper state.
3. You will transfer the money to SPAR-Comp bank account. The money will stay in SPAR-Comp custody.
4. You will receive camper and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the camper.
6. After you receive the camper and test you must contact SPAR-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the camper you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded and I will pay all the taxes to send it back.

*Note: SPAR-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the camper, so we don't have to worry about this. The camper will be insured for the transport and testing days.

If you agree my price give me the name and address where to ship it.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the camper.

1 ik verzend de camper met SPAR-Comp => http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de camper en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de camper
3 u maakt het geld over naar SPAR-Comp tussenpersoon
4 u ontvangt de camper en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de camper uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met SPAR-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde camper toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.

ps SPAR-Comp zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW (naam, adres) gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.

Best Regards,
Joseph

Thank you for your e-mail!
We´re glad to hear your camper is in an excellent condition and we´re surprised by the offer to send the camper to the Netherlands for a couple of days for us to decide!
We hadn’t expected the car not to be in the Netherlands.
But, before having the trouble of bringing /sending? the camper to the Netherlands we´d like to discuss some questions by mail.
As we speak we´re interested in two campers, yours, and an Eveco bus also build in 2001, same number of kilometers.
The Eveco bus is 7000,- euro and we would like to know if your price is negotiable to 7000,-
We`d love to see your camper and decide about it, but before doing so, we want our garagist to advise about the technical part.
Next question: what if you send the camper, but we decide not to take it?
With regards

Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/For ... t350L120MR
Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 8.600 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn vrouw komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Berry Lavrijsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 16:25

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Berry Lavrijsen »

Let op. vandaag 31-08-11

Van Joseph Nichols, IP 69.170.135.91 Plano-texas Ip postal 75093

Dear ,

I can't speak on the phone. I had a car accident one month ago and I lost my voice for 3 month. I had a operation and I will be fine in 2 months.
The caravan is in perfect condition, no damage.
The caravan has dutch registration, so you don't have to pay import taxes.
I will send you the caravan using SPAR-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
It's 100% safe for me and you.
Here is how we are going to do:

1. I will give the caravan to SPAR-Comp.
2. SPAR-Comp staff will carefully inspect the caravan. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the caravan state.
3. You will transfer the money to SPAR-Comp bank account. The money will stay in SPAR-Comp custody.
4. You will receive caravan and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the caravan.
6. After you receive the caravan and test you must contact SPAR-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the caravan you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded and I will pay all the taxes to send it back.

*Note: SPAR-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the caravan, so we don't have to worry about this . The caravan will be insured for the transport and testing days.

If you agree my price give me the name and address where to ship it.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the caravan.

1 ik verzend de caravan met SPAR-Comp => http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de caravan en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de caravan
3 u maakt het geld over naar SPAR-Comp tussenpersoon
4 u ontvangt de caravan en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de caravan uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met SPAR-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde caravan toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.

ps SPAR-Comp zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW (naam, adres) gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.

Best Regards,
Joseph




deze man had een Knaus caravan op marktplaats staan, die er ook na 2 dagen weer af was.

Hij stuurde een mail via <[email protected]>

Rinjah
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 16:25

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Rinjah »

Ook wij waren met een camper bezig, hetzelfde verhaal als de rest!
geld storten via http://www.spar-comp.com/Shop%26Ship.html
Ik vond het al te mooi om waar te zijn! gelukkig even gegoogeld! en ja hoor een oplichter! blij dat jullie het op dit forum hebben gezet! scheelt mij 4000 euro.
naam oplichter:Joseph Nichols, Joseph [email protected]
zijn naam zal wel weer snel veranderen!

tinge
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 17:02

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door tinge »

ik ben ook blij dat ik deze site met dit forum op tijd heb ontdekt. Bij mij gaat het nu, ik ben nog in onderhandeling, om een motorfiets. Dezelfde tekst als bij de anderen. Joseph nog iets betaling via Sparr - comp....

hegmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 20:34

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door hegmans »

wat ben ik blij dat ik op deze forum terecht ben gekomen, wij waren ook bezig met een camper Knaus traveller630 via marktplaats, gereageerd en de volgende dag weg gehaald en toen kreeg ik ook die mail uit engeland. gegoogeld naar die site en toen zag ik dit.

Hij noemt zich nu Joseph Nichols.

zal marktplaats ook inlichten.

gr. wendy

rickgoossens
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2011 16:53

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door rickgoossens »

Heej,

Ook ik was er bijna ingetrapt, Camper Knauss voor €4000,-.
Gelukkig vertrouwde ik het niet en vond dit forum.
Joseph Nichols, zelfde tekst enz.
Zulke mensen zijn er helaas ook, daar gaan je gespaarde cente bijna.

Groetjes Rick Goossens

Falcon900
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:57

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Falcon900 »

Dankzij het forum van te voren gewaarschuwd. Een aantal dagen emails gestuurd en geprobeerd een afspraak te maken. Ik kreeg zelfs een adres in de UK.

Dear Richard,

This will be great.
My address: 174 Mosvale Road, Glasgow G33 5PR, UK
Let me know when you can come.

Best Regards,
Joseph


Hij opereert onder de naam Joseph, met volgend email adres [email protected]. Het adres is lekker ver weg zodat het bijna niet te doen is een caravan daar op te halen. Ook nog gevraagd om een copy of scan van de kenteken papieren, welke natuurlijk niet opgestuurd kon worden.

Deze manier van zaken ( ver beneden de prijs ) aanbieden door mensen die in de UK wonen is al een tijd bekend in Frankrijk. Helaas dat er nog mensen zijn die erin trappen.

Groeten

Richard

msduck
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 18:00

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door msduck »

hallo, ook wij hebben gereageerd op de mail van een tekoop aangeboden caravan een bustner ventana avantgarde 480 tk €3800.=
daar hadden wij wel oren naar.
nog geen uur nadat wij gemailt hadden kreeg ik een melding van het team van marktplaats dat de advertentie niet veilig was. dus toen gingen bij ons alle alarm bellen rinkellen. de volgende morgen kreeg ik antwoord van Joseph Nichols dat wij de caravan 5 dagen op proef mochten hebben en dan daar na moest er betaald worden. en intussen hebben we het nodige nazoek werk gedaan en daar vonden we alleen maar rare mail van deze meneer. en ervaringen van andere mensen. na het forum goed gelezen te hebben zagen we dat hij vaker de zelfde smoes en mail gebruikt om mensen te verleiden. inmiddels is de advertentie van marktplaats verwijderd ( gelijk met de melding van marktplaats)via deze weg willen ook wij de mensen waarschuwen om hier verder niets mee tedoen, wij zeker niet.
groetjes manuela

damsteeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2011 19:05

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door damsteeg »

Ook wij waren op zoek naar een caravan.Afgelopen zondag viel ons oog op een Burstner Ventana Avantgarde 480 TK. Na onze mail dat wij serieuse interesse hadden kregen we een halve dag later een reactie. Vandaag kregen we een mail met hoe de betaling zou gaan. Dit vertrouwde wij niet. Een geraadpleegde zwager wees ons op een eerdere uitzending van Radar. Nu zie ik bij het forum de zelfde werkwijze bij anderen staan, met dezelfde naam van Joseph Nichols. Wat ben ik blij dat mijn gevoel me niet in de steek liet vandaag!!

hobby440
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2011 20:01

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door hobby440 »

Het was te mooi om waar te zijn. Prachtige HOBBY-CARAVAN uit 2003 voor €3.600,00. Advertentie op Marktplaats, contactpersoon Eliese in Zuidland. Snel een mail gestuurd voor een afspraak om de caravan te bezichtigen in Zuidland. Niets teruggehoord. Wel was ineens de advertentie van Marktplaats verdwenen. Verkocht dachten wij, jammer. Volgende dag een mail van de jullie wel bekende meneer Joseph Nichols. Caravan was toch nog te koop! We konden ons geluk niet op. Wel vreemd dat hij én de caravan in Engeland waren. Maar dat was geen probleem, hij zou de caravan naar Nederland sturen. Wij hebben een mail teruggestuurd met een aantal vragen. O.a. de vraag om een telefoonnummer van verkoper Joseph Nichols of zijn vrouw. Hij mailde ons terug dat ze geen telefoon kunnen gebruiken omdat ze beiden doof zijn. Ze hebben ook geen scanner om de door ons gevraagde registratiepapieren te mailen.....Maar bij de mail een link naar de mooie site www.spar-comp.com/Shop&Ship.html. Daar even op gekeken, site ziet er vakkundig uit. Geprobeerd te bellen met het bedrijf, geen gehoor....linkjes aanklinken lukt niet.....iets downloaden vd site lukt ook niet.... Toch maar eens verder googelen en nu kwamen op de RADAR-site. En dan blijkt dat we gewoon met een grote oplichter te maken hebben. Gelukkig op tijd ontdekt!!! Bedankt Radar en mede forum-gebruikers!!!

Gerrie Gerrits
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2011 20:53

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Gerrie Gerrits »

Ook wij hebben te maken met een OPLICHTER.
Wij hadden interesse in een caravan Hobby 500 kmfe excellent easy 2003‏ voor maar slechts 4300 euries.
Moesten in het Engels communiceren, bellen ging niet mannetje had een ongeluk gehad en was geopereerd aan zijn keel. Gek genoeg kwam zijn vriendin uit Nederland (Nijmegen) maar die kon niet bellen????? Ook wij ontvingen de mail met de volgende tekst:
Date: Sat, 20 Aug 2011 12:11:01 -0700
Subject: Re: Hobby 500 kmfe excellent easy 2003
From: [email protected]
To: gerrie

Dear Gerrie,

I can't speak on the phone. I had a car accident one month ago and I lost my voice for 3 month. I had a operation and I will be fine in 2 months.
The caravan has dutch registration, so you don't have to pay import taxes.
I will send you the caravan using SPAR-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
It's 100% safe for me and you.
Here is how we are going to do:

1. I will give the caravan to SPAR-Comp.
2. SPAR-Comp staff will carefully inspect the caravan. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the caravan state.
3. You will transfer the money to SPAR-Comp bank account. The money will stay in SPAR-Comp custody.
4. You will receive caravan and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the caravan.
6. After you receive the caravan and test you must contact SPAR-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the caravan you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded and I will pay all the taxes to send it back.

*Note: SPAR-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the caravan, so we don't have to worry about this . The caravan will be insured for the transport and testing days.

If you agree my price give me the name and address where to ship it.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the caravan.

1 ik verzend de caravan met SPAR-Comp => http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de caravan en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de caravan
3 u maakt het geld over naar SPAR-Comp tussenpersoon
4 u ontvangt de caravan en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de caravan uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met SPAR-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde caravan toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.

ps SPAR-Comp zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW (naam, adres) gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.

Best Regards,
Chris

Ik had hier geen 100% goed gevoel bij en hij kwam met een oplossing en zou met 3 weken naar Nederland komen. Mmmm kan hij/zij dan wel praten?????
Nooit meer iets gezien of gehoord. Ik heb nog wel een check gedaan van wie deze caravan is, helaas (nog) zonder resultaat.

U bent gewaarschuwd en BETAAL NIET/NOOIT ZOLANG JE NIETS HEBT.

Vriendelijke groet,

Gerrie
Laatst gewijzigd door Gerrie Gerrits op 10 sep 2011 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerrie Gerrits
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2011 20:53

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Gerrie Gerrits »

Een beetje googlen op IP adres kwam ik van de oplichter zijn vermoedelijke gegevens:
69.170.135.91 IP address location & more:
IP address [?]: 69.170.135.91 [Copy][Whois] [Reverse IP]
IP country code: US
IP address country: United States
IP address state: Texas
IP address city: Plano
IP postcode: 75093
IP address latitude: 33.0347
IP address longitude: -96.8134
ISP of this IP [?]: Layered Technologies
Organization: Layered Technologies
Local time in United States: 2011-09-10 15:43

kever 1200
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 16:40

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door kever 1200 »

Vandaag 11-09-2010 ook het zelfde standaard bericht ontvangen van Joseph Nicols. Ik had belangstelling voor de door hem op Marktplaats aangeboden BMW motor.
Gelukkig heb ik jullie waarschuwing op internet gelezen toen ik in Google naar de Spar-Com zocht. Walchelijk deze praktijken. Ik zal ook nog een mailtje sturen naar Marktplaats.

gr
Piet

jbvulcam
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 17:06

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door jbvulcam »

bijna ook ik alleen nu bij spar-comp zag een mooie trike te koop bij de heer
joseph nicols als ik even 3200 euro zou overmaken was die van mij .
de emails die ik kreeg waren precies dezelfde als allen hiervoor hij woont in
engeland gaat werken in de vs en zijn vrouw is nederlandse ben blij dat ik eerst
ben gaan googlen en bij dit forum terecht kwam .
Jan.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door mzuri »

Fijn dat jullie Marktplaats waarschuwen, maar Marktplaats geeft zelf op hun site toch ook tips voor Veilig Handelen?

Houtjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2011 15:13

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Houtjes »

Ook wij hadden intresse in een te koop aangeboden caravan: Dethleffs 450DB Lifestyle uit 2005 voor een ongeloofelijk bedrag van € 3.850. Is afgelopen vrijdag op marktplaats gezet. Gelijk gemaild, telefoonnummer wordt natuurlijk niet gegeven, om contact op te nemen. De vrouw die de advertentie heeft geplaatst heet nu Justine. Omdat we niet gelijk bericht terug kregen nogmaals op zaterdag en zondag een mailtje er aan gewaagd.

Vandaag het volgende bericht terug gekregen:

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/Det ... rLifestyle
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 3.850 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn vrouw komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.
Deze man noemt zich nu Edward Edison. Omdat de prijs zeer laag is voor het type en bouwjaar en het toch wel vreemde emailbericht eerst maar even gegoogled. Gelet op de eerdere verhalen is dat maar goed ook. Ik waag er dus geen bericht meer aan naar Edward Edison. Inmiddels heeft ook marktplaats de account van deze adverteerder te blokkeren en zijn de advertenties verwijderd.

Isabellairis
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2011 12:51

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Isabellairis »

hoi,

Deze man is nog steeds actief op marktplaats, nu onder de naam edward edison. we zijn er niet in getrapt, vanwege eerdere ervaring uit engeland. Ik heb marktplaats ook weer op de hoogte gebracht of het wat uitmaakt geen idee??
Waardeloos zulke mensen.

groetjes Isabella


Van: Edward Edison [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 13 september 2011 11:12
Aan:
Onderwerp: Re: Burstner 455 TS Ventana 4 slaap 2003

Dear Marianna,

I am deaf. I can't use the phone.
The caravan has dutch registration, so you don't have to pay import taxes.
I will send you the caravan using SPAR . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
It's 100% safe for me and you.
Here is how we are going to do:

1. I will give the caravan to SPAR.
2. SPAR staff will carefully inspect the caravan. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the caravan state.
3. You will transfer the money to SPAR bank account. The money will stay in SPAR custody.
4. You will receive caravan and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the caravan.
6. After you receive the caravan and test you must contact SPAR to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the caravan you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded and I will pay all the taxes to send it back.

*Note: SPAR will take care of the documents transfer and the registration of the caravan, so we don't have to worry about this . The caravan will be insured for the transport and testing days.

If you agree my price give me the name and address where to ship it.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the caravan.

1 ik verzend de caravan met SPAR => http://www.spar-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de caravan en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de caravan
3 u maakt het geld over naar SPAR tussenpersoon
4 u ontvangt de caravan en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de caravan uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met SPAR en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde caravan toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.

ps SPAR zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW (naam, adres) gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.

Best Regards,
Edward
2011/9/12
Dear mr. Edison,

Will you send me your telephone number so my husband can call you tomorrow?

With kind regards,

Marianna

Van: Edward Edison [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 12 september 2011 17:16
Aan:
Onderwerp: Burstner 455 TS Ventana 4 slaap 2003

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/Bur ... 5TSVentana
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 3.400 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn vrouw komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Gesloten