LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiat panda lounge
Fiat panda lounge
Kan misschien iemand een tip geven we hebben ons in juli een nieuwe panda gekocht voor 15850 euro met alles erop en eraan nu naar 3500 km gereden te hebben heeft de auto een verbruik van 1 op 7 gemiddeld we voelen ons gewoon bedrogen door fiat Nederland en de dealer ze willen de auto wel terug pakken maar dan zou ik 5000 euro moeten inleveren erop wat kunnen we nu nog doen we vinden het gewoon dat we bedrogen zijn door de dealer en door fiat nederland
Re: Fiat panda lounge
1 op 7? Wat voor motor ligt er in? Een 4 liter v6 ofzo? Hier lijkt me toch duidelijk een defect welke hersteld zou moeten worden, een aangegeven verbruik zal alleen in juiste situaties behaald worden, maar ik dacht dat een panda toch wel tussen 1 op 15 en 1 op 20 moet kunnen komen.
Heeft u geen lekkage ergens?
Heeft u geen lekkage ergens?
hahaha 1 op 7 en dan nog in een koekblik rondrijden ook.
heb je al eens geprobeerd om door te schakelen naar zn twee, drie, vier etc?
worden ze een stuk zuiniger van.
heb je al eens geprobeerd om door te schakelen naar zn twee, drie, vier etc?
worden ze een stuk zuiniger van.
-
ik neem aan dat TS 7 liter per 100 kilometer bedoeld.
(En dit is niet echt abnormaal voor de 2 cilinder van 875 cc)
(En dit is niet echt abnormaal voor de 2 cilinder van 875 cc)
ik neem eigenlijk aan dat als hij 1 op 7 schrijft, hij dat ook wel zal bedoelen. maar 7 liter per 100km is ruim 1 op 14.. dat wordt al een stuk aannemelijker, het is nog altijd meer als de fabrieksopgave.
volgens de verbruiksmonitor van autoweek zo hij 5.6 ltr/100km moeten doen, dus 1 op 17.9.
1 op 7 zou niet moeten kunnen bij normaal gebruik.
volgens de verbruiksmonitor van autoweek zo hij 5.6 ltr/100km moeten doen, dus 1 op 17.9.
1 op 7 zou niet moeten kunnen bij normaal gebruik.
Hebben jullie het hoge verbruik probleem al voorgelegd aan de dealer - en indien wel - wat was hun reactie?
1 op 7 is gewoon te veel voor een Panda, nagenoeg ongeacht hoe deze wordt gebruikt.
1 op 7 is gewoon te veel voor een Panda, nagenoeg ongeacht hoe deze wordt gebruikt.
1 op 7 is niet goed uitgerekend door ts.
Gewoon nog een keertje goed uitrekenen
Gewoon nog een keertje goed uitrekenen
@Guus7777,Guus7777 schreef:Kan misschien iemand een tip geven we hebben ons in juli een nieuwe panda gekocht voor 15850 euro met alles erop en eraan nu naar 3500 km gereden te hebben heeft de auto een verbruik van 1 op 7 gemiddeld we voelen ons gewoon bedrogen door fiat Nederland en de dealer ze willen de auto wel terug pakken maar dan zou ik 5000 euro moeten inleveren erop wat kunnen we nu nog doen we vinden het gewoon dat we bedrogen zijn door de dealer en door fiat nederland
Neemt u eerst eens het instructieboekje ter hand, en lees eens over de boordcomputer. Over welke waardes deze weergeeft. Zoals eerder gesteld, 7l/100 km is niet verkeerd voor de Panda, dat is overigens iets anders als 1 op 7, zoals u stelt.
Anders rij de tank eens leeg, tank hem weer vol en gebruik de dagteller. Dan kun je bij de volgende tankbeurt aan de hand van het aantal getankte liters en de gereden afstand eenvoudig uitrekenen wat je verbruik is.
"Anders rij de tank eens leeg, tank hem weer vol en gebruik de dagteller. Dan kun je bij de volgende tankbeurt aan de hand van het aantal getankte liters en de gereden afstand eenvoudig uitrekenen wat je verbruik is."
Precies, en de eerste (duizenden) kilometers rijdt een nieuwe auto ook niet zuinig. Als hij goed is ingereden zal hij zuiniger worden.
Precies, en de eerste (duizenden) kilometers rijdt een nieuwe auto ook niet zuinig. Als hij goed is ingereden zal hij zuiniger worden.