LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flm classics Auto gekocht blijkt gestolen.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ivy sangers

Flm classics Auto gekocht blijkt gestolen.

Ongelezen bericht door ivy sangers »

Goede avond,

Mijn broer heeft 2 maanden geleden zijn auto ingeruild op een belasting vrije Golf 2 (diesel) deze auto was uitgerust met Duits kenteken.

De auto wouden wij gaan keuren (op Nederlands kenteken zetten).

Toen kwam het probleem naar boven er miste een deel van de Duitse brief. Maar die kon volgens de RDW weer opnieuw aangevraagd worden. dus zo gezegd zo gedaan. even later kregen wij bericht dat de verloren deel niet aangevraagd kan worden omdat de auto mogelijk als gestolen is opgegeven in Duitsland.

Dus wij hebben Flm classic opgebeld meerdere malen. maar geen gehoor nummer bestaat niet meer. Wij zitten ondertussen met onze handen in onze haar.

heeft iemand misschien een idee wat onze rechten hierin zijn?

Alvast bedankt,

Met Vriendelijke Groeten,

Ivy Sangers

Frantic2

Re: Flm classics Auto gekocht blijkt gestolen.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Geen! Sterker nog..... Wat dacht u van Heling?

Heel snel uw rechtsbijstandsverzekering bellen dus.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Gevalletje klok en klepel.

Als het verhaal klopt is TS. geen heler maar bezitter ter goeder trouw.
Dit is juridisch net iets anders ( een heler heeft willens en wetens gestolen goed gekocht en dat is hier niet aan de orde).
Als de auto echt gestolen is is ts nooit eigenaar geworden (de verkoper was geen eigenaar en kon deze rechtsvorm dus ook niet overdragen) en zal de auto kunnen worden teruggevorderd door de rechtmatige eigenaar.
Ts houdt dan enkel nog een vordering richting de verkoper (die zoals gezegd met de noorderzon vertrokken is)

Typisch gevalletje huiswerk niet goed gedaan als Ts een marktconforme prijs had betaald en daarna alle logische papieren had gekregen zou de werkelijke eigenaar een hele zware bewijslast hebben teneinde aan te tonen dat hij de werkelijke eigenaar is.
Laatst gewijzigd door Veldt01 op 08 aug 2012 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2

niks ter goeder trouw, papieren zijn niet in orde! En dat wist TS, hij heeft w.s. er niet bij nagedacht, maar dat had ie wel moeten doen. Dat heet onderzoeksplicht.

Onwetendheid is geen reden om onschuldig te zijn.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

veldt01 heeft gelijk wanneer ingeruild bij een goed bekend staande wederverkoper.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Frantic2 schreef:niks ter goeder trouw, papieren zijn niet in orde! En dat wist TS, hij heeft w.s. er niet bij nagedacht, maar dat had ie wel moeten doen. Dat heet onderzoeksplicht.

Onwetendheid is geen reden om onschuldig te zijn.

Bij mij wel hoor, hieruit maak je op dat je TS een dief( heler) noemt? Das niet mis.

sjoegel

Inderdaad. Dat is een heftige uitspraak. Ik ga even wat inschenken.

Frantic2

Bij mij wel hoor, hieruit maak je op dat je TS een dief( heler) noemt? Das niet mis.
Nee, dan heb ik het niet goed omschreven, hij kan beschuldigd worden van heling en heeft dan een veel groter probleem. Daarom wil ik ook dat hij meteen rechtsbijstand zoekt! ( Al helemaal met een Duitse tegenpartij....)

sjoegel

Zo heet gaat de soep niet gegeten worden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Frantic2 schreef:
Nee, dan heb ik het niet goed omschreven, hij kan beschuldigd worden van heling en heeft dan een veel groter probleem. Daarom wil ik ook dat hij meteen rechtsbijstand zoekt! ( Al helemaal met een Duitse tegenpartij....)

Duidelijk, lijkt mij ook verstandig.

@sjoegel , met dit soort dingen moet je wel opletten hoor.

kijekije

Ongelezen bericht door kijekije »

weet je wat het is ivy misschien overkomt jou dit omdat je je rot gedraagd op marktplaats
je melkt klanten uit dus nu word jij uitgemelkt :lol:

ivy sangers

Ongelezen bericht door ivy sangers »

kijekije schreef:weet je wat het is ivy misschien overkomt jou dit omdat je je rot gedraagd op marktplaats
je melkt klanten uit dus nu word jij uitgemelkt :lol:
Vooral als je zegt dat het er niet bij zat. Terwijl ik het met bewijs heb verstuurt ;)

En oohja auto bleek niet gestolen te zijn. Was alleen een bekeuring niet betaald in duitsland. Rdw heeft alles weer recht gezet.

Alles komt goed he kijekije :)

Gesloten