LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Ka stuurhuis

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
astrid67
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2007 21:41

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door astrid67 »

Hallo Allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem alleen kan mijn garage het maken voor 450 euro ik roep iedereen op een aangetekend schrijven te sturen naar Ford Nederland misschien kunnen we met zijn allen een advocaat inschakelen om dit aan te spannen ik ben er van overtuigd dat Ford dit allang had moeten oplossen dmv terug roepaktie. Mijn ka is net 6 jaar en heb hem nieuw gekocht staat nu 38000 km op . Dit is toch van de zotte. Of met zijn allen naar de telegraaf of zo ik hoor graag van jullie. Ik heb gelukkig een rechtsbijstands vezekering.

groetjes Astrid

jeroenk1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 17:16

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door jeroenk1974 »

450 euro is een erg redelijke prijs. Ik krijg alleen maar offertes die hoger uitvallen. Kun je mij vertellen waar je dat hebt laten repareren?
Verder is het blijkbaar een structureel probleem waar niks aan wordt gedaan door Ford. Lijkt me wel een actie waard.

Jeroen.

Marina_2
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 16:47

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Marina_2 »

Hallo Allemaal,

Dit schijnt inderdaad een Ka kwaal te zijn ook ik heb bij 20.000 km in 3 jaar een lekkend stuurhuis de offerte van onze garage is ook 1100 euro.

Ik las ergens dat Ford aangaf dat het zo vaak voorkwam omdat er zo veel verkocht van zijn. Als dat inderddaad zo is dan gaat het in mijn optiek maar af en toe fout, en is de breuk dus zeer ongebruikelijk dus zouden ze zeker een coulance in acht moeten nemen.

Marina

J.vanderlaak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2007 11:00

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door J.vanderlaak »

Beste Astrid,

Graag zou ik willen weten waar je het stuurhuis hebt laten maken voor die 450 Euro. Zou je mij kunnen mailen op: [email protected].

Groetjes Jordy

fix1000
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2008 15:42

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door fix1000 »

Tja, gisteren gehoord het zoveelste mankement gehoord over mijn KA, het stuurhuis is zo lek als wat. Wat betreft repareren wordt ik doorverwezen naar de (dure) Ford garage. 1100 eurootjes weg. Oftewel ik koop bijna de helft van mijn auto opnieuw terug (hij is nu dik 8 jaar). Naast het feit dat ik al een met een opgeblazen motor langs de kant stond (niet mijn schuld, motordefect, oftewel twee maanden na de garantie kon ik een nieuwe motor in de auto plaatsen -op zich ook een leuk verhaal- ), met een kapotte versnellingsbak langs de kant stond (onverklaarbaar) en de roest begint te werken. En daarnaast 0,0 respons terugkrijg van Ford Nederland en Belgie. Coulance is na de garantie van een jaar niet meer van toepassing.
Voor mij een koude douche. Een hele koude. Laatste keer ooit voor mij een Ford gehad. Heb het helemaal gehad met dat snertding. :evil:

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door een »

Onze Ford Ka uit 2000 heeft nog geen 110.000 km gelopen
Wat verwacht u na 8 jaar? Ook al heeft de auto 'maar' 110.000 gelopen. Misschien veel stadskilometers of stoepjes op en af? Het blijft 8 jaar oud en het is vervelend voor u maar ik kan me voorstellen dat u buiten een coulanceregeling valt.

Na 3 jaar met 20.000 op de teller is natuurlijk een ander verhaal.

Succes allemaal. Het zijn wel geweldig rijdende auto's, die KA's (heb er weleens eentje als leenauto gekregen, veel te klein voor mij (2 meter lang) maar het rijdt super!).

fix1000
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2008 15:42

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door fix1000 »

Ik verwacht in ieder geval dat ik langer met een stuurhuis kan doen dan 8 jaar. Ook al is hij 1 keer de klok rond geweest.
Mijn ervaring met Ka is gewoon zeer slecht, ondanks dat ik de mening deel dat het autootje op zich goed rijdt. Qua service van Ford en hoe mijn auto in elkaar is geperst heb ik geen goed woord over. Om een beetje te verduidelijken: van alle kosten die ik heb gehad om mijn Ka opnieuw op de weg te krijgen had ik een mooi 2e hands van kunnen kopen. Wellicht heb ik pech met die auto, maar dat verandert niet mijn mening.

FLORKE
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2008 15:59

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door FLORKE »

Hoi Astrid kan je me het adres doormailen waar geuw stuurhuis hebt laten maken.Thanks want mijn garage rekent 1700€? schandalig hé.
Groetjes Rita :(

Rero carcenter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:02

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Rero carcenter »

Hallo allemaal,

Er zijn inderdaad vele Ka'tjes die problemen hebben met het stuurhuis dit komt doordat er in de rubbers zand en andere troep gaat zitten waardoor het rubber gaat lekken het stuurhuis loopt dan na verloop van tijd helemaal leeg en begint dan een schrompend geluid te maken als je stuurt.
Je kan je het peil van het stuurbekrachtingingsreservoir in de gaten houden als je een ka'tje gaat kopen.

Het goede nieuws is dat je een stuurhuis gereviseerd kunt kopen, dwz een gebruik stuurhuis waar alle leidingen en rubbers van vernieuwd zijn je betaald hiervoor maximaal 250 euro als je je oude inlevert.

Voor het plaatsen zelf gewoon naar kleine garage gaan die zullen dit best voor 100-150 euro doen.

Succes

Rens
Rero Carcenter

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Mallemalle »

is er niets te maken dat ervoor zorgt dat zand ed achterwege blijft?

aschermkap? afdichtrubber?

gene id hoe het stuurhuis an een ka eruit ziet maar als het ligt aan te weinig afscherming zou ik daar iets voor zoeken

Rero carcenter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:02

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Rero carcenter »

hallo hier een voorbeeld van een stuurhuis van een ford ka en tegelijk een van de goedkoopste aanbieders


Groeten

Rens
Rero carcenter

http://cgi.ebay.de/Lenkgetriebe-Ford-Fi ... otohosting[/url]

Gesloten