LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FORD levert niet updates navigatiekaarten voor FORD Kuga

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Wim T

FORD levert niet updates navigatiekaarten voor FORD Kuga

Ongelezen bericht door Wim T »

Voorjaar 2017 hebben we een nieuwe Ford Kuga gekocht.
Wat later bleek waren de bijgeleverde navigatiekaarten al 4-5 jaar oud, maar gelukkig hoort bij de nieuwe Kuga dat je 7 jaar gratis updates krijgt.
Bij navraag bij FORD-dealer werden we naar FORD-NL gestuurd en vice versa.
We kregen van FORD-NL reacties in gebrekkig antwoord (echt lachwekkend), met standaard teksten, of helemaal geen antwoord.
Wel hebben we begrepen dat de update in zomer 2017 zou komen, daarna uitgesteld tot Kerst 2017, voorjaar 2018 en nu eind 2018.
Oftwel: er is nog geen zicht op een update. De verouderde versie begint ondertussen storende gebreken te vertonen.
Ik ben benieuwd of er meer Kuga eigenaren zijn met deze ervaringen.
En wat ik kan doen om deze impasse te doorbreken.
Een topic in de tv-uitzending zou helpen!
Gaarne reactie!

Lowieze

Re: FORD levert niet updates navigatiekaarten voor FORD Kuga

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wim T schreef:Voorjaar 2017 hebben we een nieuwe Ford Kuga gekocht.
Wat later bleek waren de bijgeleverde navigatiekaarten al 4-5 jaar oud, maar gelukkig hoort bij de nieuwe Kuga dat je 7 jaar gratis updates krijgt.
Bij navraag bij FORD-dealer werden we naar FORD-NL gestuurd en vice versa.
We kregen van FORD-NL reacties in gebrekkig antwoord (echt lachwekkend), met standaard teksten, of helemaal geen antwoord.
Wel hebben we begrepen dat de update in zomer 2017 zou komen, daarna uitgesteld tot Kerst 2017, voorjaar 2018 en nu eind 2018.
Oftwel: er is nog geen zicht op een update. De verouderde versie begint ondertussen storende gebreken te vertonen.
Ik ben benieuwd of er meer Kuga eigenaren zijn met deze ervaringen.
En wat ik kan doen om deze impasse te doorbreken.
Een topic in de tv-uitzending zou helpen!
Gaarne reactie!
Is helaas niet alleen bij Ford een probleem. Een eigen navigatiesysteem gebruiken is misschien een optie?
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2018/ap ... -navigatie

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze 7 jaren update garanderen en 5 jaren oude kaarten leveren zonder dus erg oude zooi.
Ik zou even kijken hoeveel je voor deze navigatie betaalde en de volle meerprijs terug claimen!

U kunt een klem van Action in ventilatie rooster zetten en daar een Smart Phone met keuze uit 6 navigatie aanbieders kiezen.....
Deze is ook getest is het niet bepaald vlakke Vlaanderen en de kinderhoofdjes, ja maar hij bewoog wel veel....

Gewoon het extra betaalde voor deze navigatie terug vragen...
En stuur Ford Nederland ook even een mail of ze hier willen reageren?
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 15 jun 2018 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Als ze 7 jaren update garanderen en 5 jaren oude kaarten leveren zonder dus erg oude zooi.
Ik zou even kijken hoeveel je voor deze navigatie betaalde en de volle meerprijs terug claimen!

U kunt een klem van Action in ventilatie rooster zetten en daar een Smart Phone met keuze uit 6 navigatie aanbieders kiezen.....
Gewoon het extra betaalde voor deze navigatie terug vragen...
En stuur Ford Nederland ook even een mail of ze hier willen reageren?
Maar om een update te garanderen moet er wel een update zijn, als deze er niet is dan doen ze niets fout en kun je ook niets claimen. Situatie zou anders zijn als de update er is maar niet wordt uitgevoerd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je beloof 7 jaren lang update's en je begint met 4 of 5 jaren achterstand dus nu een jaar of 6?
Zonder auto weet je niet dat je gelijk oude zooi kreeg en ze hadden voor aflevering al een update gehad moeten hebben en elke 2 tot 3 jaren is al weinig!
Vooral als je weet hoeveel sommige merken voor deze ingebouwde wurg contracten vragen!

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

stofzuigertje schreef:U kunt een klem van Action in ventilatie rooster zetten en daar een Smart Phone met keuze uit 6 navigatie aanbieders kiezen.....
Lijkt mij niet de meest waardevolle tip. Tenzij je alleen over hele strakke wegen rijdt....
(Of we lezen binnenkort een topic over hoe de smartphone uit de Action houder van het dashboard is gevallen en uiteen is gespat op de versnellingspook van een Ford.)

:mrgreen:

Gesloten