| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ford mondeo motor nog niet goed
ford mondeo motor nog niet goed
Vorig jaar jan heb ik een nieuwe mondeo tdci 180 pk gekocht. Vanaf de eerste dag zijn er problemen met de motor. Deze slaat steeds af. Al lange tijd zijn hier problemen mee. Ford weet dat, maar doet hier niets aan. Iets voor Radar om daar in te duiken?
-
bodejosm43
Re: ford mondeo motor nog niet goed
Tip: ga eerst eens tanken, misschien helpt het.
Bij een auto uit deze prijsklasse, mag je er van uit gaan dat deze wagen zonder problemen rijdt,
Met de 180pk dieselmotor, kun je bij wijze van spreken de klinkers uit de straat trekken!, zonder gas bij te geven,
Zeer waarschijnlijk krijgt de motor, al dan niet door verkeerde software in de computer, te weinig brandstof,
Ford Nederland hoort dit goed op te kunnen lossen, en zeer waarschijnlijk staat u hier niet alleen mee, Ford moet zorgen dat dit probleem met uw auto verholpen wordt, hier heeft u recht op,
Eigenlijk is de dealer, waar u de nieuwe wagen gekocht heeft, een beetje laks, en had eigenlijk meer service horen te verlenen, en u tegemoet te komen,
Het gaat hier niet over een auto van € 400,-!,
Als u er met de dealer of Ford Nederland uit kunt komen, kunt u het beste contact opnemen via de BOVAG, of andere belangenorganisatie, waar uw garagebedrijf bij aangesloten is, anders is de gang naar de rechter de laatste optie,
Ga er maar van uit dat u wint!, U koopt een dure auto, en daar mag u ook plezier van hebben!,
Hopende dat dit vervelende probleem snel uit wereld is,
Succes, en groeten van Johan Dijkstra.
Met de 180pk dieselmotor, kun je bij wijze van spreken de klinkers uit de straat trekken!, zonder gas bij te geven,
Zeer waarschijnlijk krijgt de motor, al dan niet door verkeerde software in de computer, te weinig brandstof,
Ford Nederland hoort dit goed op te kunnen lossen, en zeer waarschijnlijk staat u hier niet alleen mee, Ford moet zorgen dat dit probleem met uw auto verholpen wordt, hier heeft u recht op,
Eigenlijk is de dealer, waar u de nieuwe wagen gekocht heeft, een beetje laks, en had eigenlijk meer service horen te verlenen, en u tegemoet te komen,
Het gaat hier niet over een auto van € 400,-!,
Als u er met de dealer of Ford Nederland uit kunt komen, kunt u het beste contact opnemen via de BOVAG, of andere belangenorganisatie, waar uw garagebedrijf bij aangesloten is, anders is de gang naar de rechter de laatste optie,
Ga er maar van uit dat u wint!, U koopt een dure auto, en daar mag u ook plezier van hebben!,
Hopende dat dit vervelende probleem snel uit wereld is,
Succes, en groeten van Johan Dijkstra.
-
Aardige Mevrouw
Ik heb even geleden een berichtje geplaatst met gegevens waar je terecht zou kunnen voor een oplossing, maar 't is weg..........???Of was ik in de overtreding en mag ik geen gegevens plaatsen van bedrijven? Het was absoluut niet als reclame bedoeld hoor!
-
MAXIEM
Dag aardige mevrouw,
Gewoon de (zakelijke) gegevens nog eens plaatsen. Kijken of die ook worden weggehaald. In de disclaimer staat toch echt dat zakelijke gegevens wél verstrekt mogen worden. Groeten, Paula.
Gewoon de (zakelijke) gegevens nog eens plaatsen. Kijken of die ook worden weggehaald. In de disclaimer staat toch echt dat zakelijke gegevens wél verstrekt mogen worden. Groeten, Paula.
-
Groenestijn
Dag Paula,
Het enige wat ik zie is dit :
Het enige wat ik zie is dit :
Groeten KeesHet is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten
-
Aardige Mevrouw
Daar is ik weer, zoals ik reeds eerder schreef, was het absoluut niet mijn intentie om reclame te maken, maar om advies te geven over wie er misschien een helpende hand kon gaan bieden. Hoe krijg ik deze boodschap dan wel er door? (Ik vind het trouwens onzin, want als je ziet hoe de discussies gaande zijn over de tour-operators die dan ook met volle naam genoemd worden....) Ik wacht af!
-
MAXIEM
Dag kees,
In de quote die jij weergeeft staat dus wat niet mag en tevens omdat het er niet staat, wat wél mag. In dit verband dus: het is toegestaan zakelijke gegevens te vermelden. Als dat niet zou mogen, dan moet je expliciet in je voorwaarden opnemen dat zakelijke gegevens van bedrijven en organisaties niet mogen worden vermeld. Dat lijkt me niet de bedoeling en erg onverstandig om een fors deel van de berichten te moeten herschrijven, omdat de moderator roomser is dan de paus! Vriendelijke groet, Paula.
In de quote die jij weergeeft staat dus wat niet mag en tevens omdat het er niet staat, wat wél mag. In dit verband dus: het is toegestaan zakelijke gegevens te vermelden. Als dat niet zou mogen, dan moet je expliciet in je voorwaarden opnemen dat zakelijke gegevens van bedrijven en organisaties niet mogen worden vermeld. Dat lijkt me niet de bedoeling en erg onverstandig om een fors deel van de berichten te moeten herschrijven, omdat de moderator roomser is dan de paus! Vriendelijke groet, Paula.
-
Groenestijn
Dag Paula,
Prima uitleg helemaal met je eens er werd in dit geval een oplossing aangereikt zonder handelsoogmerk
Groet,
Kees
Prima uitleg helemaal met je eens er werd in dit geval een oplossing aangereikt zonder handelsoogmerk
Groet,
Kees
-
Aardige Mevrouw
Radar let op: dit is niet commercieël bedoeld, maar als hulp voor de vragende!!!!!
Hierbij gegevens van het bedrijf dat u misschien wèl eens verder kan helpen:
Terlouw Diesel Center BV
Raadhuislaan 50
3271BT Mijnsheerenland
Tel: 0186 571044
succes!!!
p.s.: laat naderhand even weten hoe/wat 't afgelopen is
vriendelijke groeten van een aardige mevrouw
Hierbij gegevens van het bedrijf dat u misschien wèl eens verder kan helpen:
Terlouw Diesel Center BV
Raadhuislaan 50
3271BT Mijnsheerenland
Tel: 0186 571044
succes!!!
p.s.: laat naderhand even weten hoe/wat 't afgelopen is
vriendelijke groeten van een aardige mevrouw
-
golfdiesel
Ulbe:
Het is zeer goed mogelijk dat de 180pk tdci heel snel afslaat. Het nadeel bij de huidige moderne diesel motoren is het feit dat ze sneller afslaan dan de oudere generaties. Hiervoor zijn een aantal oorzaken mogelijk.
Ten eerste is de compressieverhouding steeds lager geworden van 1:23 of soms zelfs hoger naar 1:18 of zelfs nog wel lager. Tevens hebben de vliegwielen een steeds kleinere massa gekregen om er voor te zorgen dat de motoren sneller op het gas reageren. Mensen willen tegenwoordig dieselmotoren die lopen als een benzinemotor en dat lukt ook steeds beter, echter met als nadeel dat je dan ook net als bij een benzinemotor gas moet bij geven om weg te rijden.
Ik heb zelf wel eens in een Mondeo met 130pk TDCI motor gereden en als je daar tijdens het parkeren alleen de koppeling wil gebruiken slaat de motor onherroepelijk af.
Het is zeer goed mogelijk dat de 180pk tdci heel snel afslaat. Het nadeel bij de huidige moderne diesel motoren is het feit dat ze sneller afslaan dan de oudere generaties. Hiervoor zijn een aantal oorzaken mogelijk.
Ten eerste is de compressieverhouding steeds lager geworden van 1:23 of soms zelfs hoger naar 1:18 of zelfs nog wel lager. Tevens hebben de vliegwielen een steeds kleinere massa gekregen om er voor te zorgen dat de motoren sneller op het gas reageren. Mensen willen tegenwoordig dieselmotoren die lopen als een benzinemotor en dat lukt ook steeds beter, echter met als nadeel dat je dan ook net als bij een benzinemotor gas moet bij geven om weg te rijden.
Ik heb zelf wel eens in een Mondeo met 130pk TDCI motor gereden en als je daar tijdens het parkeren alleen de koppeling wil gebruiken slaat de motor onherroepelijk af.
-
Aardige Mevrouw
Inmiddels via de praktijk vernomen dat iemand met een Mondeo inderdaad door eerder genoemd bedrijf geholpen is. Het probleem was een defect regelmechaniek van de brandstofpomp. Dit was niet te repareren zodoende diende er een nieuwe brandstofpomp geplaatst te worden. Kosten €1.100,-- (!!). Daar dit dus een vaker voorkomend probleem is/gaat worden, zal de firma Ford daar toch wat aan moeten gaan doen. Misschien is er hoop en komt er t.z.t. nog eens een modificatie/terugroep actie? Bij veel automerken komt dit altijd een poosje achteraan............