LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gebroken achterveren bmw

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sandere85

gebroken achterveren bmw

Ongelezen bericht door sandere85 »

de achterveren van mijn bmw z4 uit 2004 zijn beide gebroken de ene vermoedelijk al bij de vorige eigenaar (ik kocht de auto met 50 dkm) en de andere kortgeleden
toen ik beide veren verving zag ik dat de ene dus ook gebroken was.

ik vind dat dit niet moet kunnen,ik weet dat bmw vaker te kampen heeft met gebroken veren oa bij de e46 e85 en ook andere modellen.

ik vind dat bmw verantwoordelijk is voor zijn producten en mij de kosten op de een of andere manier zou moeten vergoeden of tenminste tegmoet zou moeten komen.

voorlopig heeft bmw nederland mij naar de verkopende dealer gestuurd (ik had niet genoemd dat ik de 2e eigenaar was)en de verkopende dealer verwijst mij naar bmw nederland,zij vinden zichzelf geen partij in deze.

wat kan ik nu het beste doen,ik denk dat er geen conformiteit is wat betreft de verwachtingen die men van een van een dergelijk product mag hebben.

moet ik de dealer verder op de huid gaan zitten of idd me maar weer melden bij bmw nederand???

ronald g

Re: gebroken achterveren bmw

Ongelezen bericht door ronald g »

Auto is 6 jaar oud, veren kunnen breken door slijtage en rijgedrag van de bestuurder. U bent tweede eigenaar en weet waarschijnlijk niet hoe de eerste er mee omgegaan is. Non conformiteit is niet hard te maken en als er een coulance regeling komt zou die maar een schijntje van de reparatiekosten zijn.

sandere85

tja dat zou de reactie van een dealer of importeur kunnen zijn.

maar wees eerlijk ,een auto met een prijs van €62.000 die na zo,n 50.000km 1 en na nog eens 15.000 km ook de 2e achterveer breekt!
daarbij opgeteld het feit dat bmw weet dat deze veren vaak breken.

en hoe is er met de wagen omgegaan,de vorige eigenaar was 50 jaar oud toen ie m kocht,hij reed 10.000 km per jaar dus daar lijkt me nu niet direct een reden om aan te nemen dat de auto een heel zwaar leven gehad kan hebben.

de kosten zijn nu ook weer niet erg hoog het gaat mij meer om het feit dat zo,n auto dit soort lullige gebreken vertoont!

erger zou zijn wanneer ik ook te meken kreeg met een kapotte stuurbekrachtiging hetgeen ook een bekende kwaal van de z 4 is dat is een dure reparatie!

maar bij wie moet ik nu zijn?? de dealer of bmw nederland,of misschien zelf naar bmw gmbh duitsland schrijven??

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Het blijft techniek en kan kapot. Coulance vragen bij BMW Nederland is m.i. de enige optie, dit wel in samenwerking van uw geautoriseerde BMW garage. Maar eigenlijk zal dat een gunst zijn.

sandere85

. Maar eigenlijk zal dat een gunst zijn.[/quote]

vind je dat echt???

hoezo gunst? het is wel een door bmw geproduceerd en naar hun eigen zeggen topproduct.

ik oet je eerlijk bekennen dat ik het vrij triest vind dat een veer zomaar zou mogen breken,ik kan me niet herinneren dat ik voorheen bij welk oud barrel dan ook een gebroken veer heb gezien!

maar ik geloof best dat het niet zomaar zal gaan ,maar ik wil t toch proberen .

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

sandere85 schreef:.
ik moet je eerlijk bekennen dat ik het vrij triest vind dat een veer zomaar zou mogen breken,ik kan me niet herinneren dat ik voorheen bij welk oud barrel dan ook een gebroken veer heb gezien!
VW Golf en Jetta's, Renault Twingo's, Mercedesen (toch ook niet echt een budget-merk), het gebeurt bij vrijwel ieder merk, oud of minder oud. Google voor de gein maar eens op "Citroen + gebroken veren", kom je nog veel meer tegen.

Het feit dat het een BMW is, zegt in deze niet zo heel veel. Zelfs de leeftijd en kilometerstand vrijwaren je daar niet van. Het heeft meer te maken met bv. de vele drempels en andere snelheidsremmende maatregelen en de manier waarop de vorige (en huidige) eigenaar met de auto heeft gereden (rijdt).

Ik wens je veel succes met je poging een financiele tegemoetkoming in de onkosten te krijgen, een juridische basis hiervoor ontbreekt, gezien de leeftijd van de auto.

v.d.Heyden

sandere85

hmm
het feit dat t vaker gebeurd wil voor mij niet betekenen dat het maar normaal moet worden gevonden.

gezien de leeftijd zegt u?
5 a 6 jaar is voor een moderne auto nog niet eens op de helft van de te verwachten levensduur,denk ik.

hoe zit dat nu eigenlijk ,is dat nu wel iets waar de fabrikant rekening mee dient te houden of niet?

marcel254

Ongelezen bericht door marcel254 »

Beste sandere85

Wat wilt u nu nog verder horen? Dat een BMW anders is dan andere auto's? Dat auto's van dit merk onder geen enkele omstandigheid al binnen 5 of 6 jaar mankementen kunnen gaan vertonen?

Het is misschien een teleurstelling, maar BMW's kunnen net als auto's van "goedkopere" merken gewoon kapot. De achterveren van BMW's komen uit precies dezelfde fabrieken als die van veel andere merken. In Nederland heeft de wielophanging veel te lijden van de grote dichtheid aan verkeersdrempels. Tel daarbij op de inwerking van strooizout en de onbeholpen manier waarop veel bestuurders over drempels "klappen" en het valt mij nog mee dat auto's niet al veel eerder uit elkaar vallen. Een gebroken achterveer is daarom na 6 jaar zeker geen schande.

En tja, autofabrikanten kunnen natuurlijk nog veel dikkere veren monteren. En ook veel dikkere draagarmen. En nog veel zwaardere velgen. En... etc etc als ze dat zouden doen, zouden er alleen nog maar SUV's rondrijden. En dat heeft ook zo zijn nadelen.

Mijn tip voor u: betaal die paar euro voor de nieuwe veren en geniet verder van uw mooie auto. En misschien de volgende keer toch maar gewoon een tweedehands Renaultje van 10 jaar oud kopen, dat kan alleen maar meevallen.

asconahobbyist

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

je hoort het de laatste jaren steeds vaker dat veren breken.
Ik denk dat het meer aan het wegennet te wijden is dan aan de auto.
Want de afgelopen 10 tot 15 jaar is nederland helemaal vol gegooid met drempels,ribbels en andere obstakels.
Tsja,en dan krijgt de auto meer op zn lazer!
toevallig pas mn eigen Opel Astra G gekeurd,linker achterveer gebroken,terwijl vorig jaar al vervangen.
Maar ja,veel drempels in de straat.

Peterdegrote

Ongelezen bericht door Peterdegrote »

Hoi,

Hier hetzelfde probleem met Z4 2.5i uit 2003.
Vorig jaar afgebroken veer rechtsachter.
Nu linksachter.

Veer breekt gewoon dwars door aan uiteinde.

Eerste reparatie heb ik zelf betaald.

Deze keer ga ik voor coulance van BMW Nederland.

Gr.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat verkeerd rijgedrag van 1e eigenaar niet is uitgesloten met de drempels....
Het zijn wel steeds dezelfde merken die problemen hebben, dus kijk voor aankoop eens op www.problemcar.nl en je leest de zwakke punten voor je iets koopt.

Dan weet je dat het vaker gebeurde bij bepaalde merken/modellen en kun je er rekening mee houden.
Ook bij aankoop keuren is mogelijk zodat je geen auto met reeds gebroken veer koopt.
Of er na meer dan 6 jaar nog coulance is betwijfel ik gezien de houding van meeste merken en meestal geen onderhoud bij dealers meer!

J. Degrelle

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Zelf ook ooit een tweedehandse BMW gehad (5 serie, 7 jaar oud).

Typisch een bak waar je geld in kunt blijven pompen. Zet maar een goed gevulde spaarpot klaar, die kan te pas komen.

BMW rijdt fantastisch...als ie rijdt tenminste... :wink:

Mandana1971

Ongelezen bericht door Mandana1971 »

Beste Sandere85,

Ik rij zelf ook een BMW en mijn veren zijn 3 jaar geleden nieuw erop gezet en nu is er weer een stuk. Heb de dealer gebeld en die gooit het erop dat het maar 2 jaar garantie op zit. Belde BMW Nederland en die zegt precies hetzelfde en stuurde mij naar de dealer voor coulance vergoeding. Heb BMW Duitsland gebeld en die gooide het ook erop dat het maar 2 jaar garantie heeft en zij hierin niets kunnen betekenen.

Ik onderbouw jouw frustratie en ik vind ook dat ondanks alle drempels en normaal rijgedrag, veren langer moeten meegaan dan 2 a 3 jaar en ik verwacht dat als ik ook een dure merk rij en voor kwaliteit kies en betaal, dat men toch kan verwachten dat dit soort materialen ook van kwaliteit zijn gemaakt, anders kan men net zo goed een goedkope auto gaan rijden. Het is net als ik voor 1ste klas tickets betaal en de stoelen en service als 2de klas krijg.

Dus wat men ook hier voor excuses bedenkt dat het komt door drempels of wat dan ook, zal ik maar daar niets van aan trekken. Het hoort niet en mag niet!!! Sowieso voor mij hierna geen BMW meer. Ga wel Audi rijden, veel betere service.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

sandere zal na 3 jaar, de post waarop je reageert is van 2010, al wel weer toe zijn aan nog een nieuw setje veren.

Gesloten