LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Maxicosi mogelijk in cinquecento!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
S@nne

Geen Maxicosi mogelijk in cinquecento!

Ongelezen bericht door S@nne »

Ik heb vlak voor onze dochter geboren werd een fiat cinquecento gekocht. We hadden geen auto en met zo'n kleintje leek me dat toch wel zo handig.
Nu blijkt echter dat alle gordels (voor en achter) te kort zijn om een maxicosi te bevestigen. Ik heb dus bij Fiat Nederland BV geïnformeerd welke oplossing daarvoor mogelijk is. De e-mail die ik terug krijg, stelt:
Inderdaad zijn de gordels van de Cinquecento helaas niet lang genoeg voor o.a. Maxicosy's. Voor elk voertuig is een bepaald type gordels voorzien waar in verband met de veiligheidseisen niet van afgeweken mag worden.
Ik heb voor de zekerheid nogmaals gemaild, omdat ik dacht dat ik het verkeerd begrepen had. Maar weer kreeg ik als antwoord dat er geen enkele oplossing voor is.
Ik ben hier erg verbaasd en verontwaardigd over. Het lijkt mij dat het vervoer van je kind valt onder normaal gebruik van een auto?! Toch lijkt Fiat dit niet als een tekortkoming te zien.
Ik kan toch niet de enige zijn die hier tegenaan loopt? Heeft iemand anders een oplossing gevonden?

gordel verlenger

Re: Geen Maxicosi mogelijk in cinquecento!

Ongelezen bericht door gordel verlenger »

Er zijn speciaal hiervoor gordel verlengers te koop
Kijk een bij Halforts of automatriale zaak

vertmaori

Ongelezen bericht door vertmaori »

toen onze kleine 2 jaar geleden nog in de Maxicosi zat wilden we ook een andere auto kopen. ik nam steevast de maxicosi mee de showroom in. Die verkopers maar lachen... In bijna de helft van de auto's bleken de gordels achterin te kort om een maxicosi te kunnen vastmaken. Daaronder ook nieuwe en ruime auto's als de Ford Mondeo. Daar kun je inderdaad een verlengstuk bij kopen. Dit is echter niet bij alle merken het geval.

S@nne

Ongelezen bericht door S@nne »

Beste gast,
Ik heb begrepen dat gordelverlengers niet veilig zijn. Ik heb via de automaterialenzaak (die zei dat het wel veilig is) het webadres van de fabrikant (of importeur?) gekregen (www.defa.nl), maar die hebben de gordelverlenger niet op hun site staan.
S@nne

Gesloten