Zijn er mensen die ervaringen hebben met de inbouw van autogas in modellen na het jaar 2004/2005? Zijn er schades ontstaan aan het motorblok en hoe is de fabrikant hiermee omgegaan.(graag ook naam/merk/type van het soort gasinstallatie)
Zijn er verzekeringen bij de erkende inbouwstations te krijgen welke gevolgschade aan motor afdekken welke zijn ontstaan door gasinbouw?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gevolgschade van gasinbouw in mitsubishi
Re: Gevolgschade van gasinbouw in mitsubishi
Als het gaat om motorschade door de lpg-installatie, die door de autofabrikant niet gedekt wordt, dan bieden de gasinbouwers daar vervangende garantie voor. Standaard 1 jaar (Vialle), en uit te breiden naar max 3 jaar (met kilometerbeperking).
Niettemin zul je altijd een stukje water tussen wal en schip houden.
De meeste problemen komen over het algemeen pas na zo'n 150.000 km. Bij een grove rijstijl (niet netjes warm rijden, vaak hoge toeren) misschien eerder. Sommige merken zijn juist weer niet stuk te krijgen.
Ik heb in 2005 een Vialle LPi installatie laten bouwen in een een Ford Focus uit nov 2004. Ford laat dan de fabrieksgarantie vervallen...
Niettemin zul je altijd een stukje water tussen wal en schip houden.
De meeste problemen komen over het algemeen pas na zo'n 150.000 km. Bij een grove rijstijl (niet netjes warm rijden, vaak hoge toeren) misschien eerder. Sommige merken zijn juist weer niet stuk te krijgen.
Ik heb in 2005 een Vialle LPi installatie laten bouwen in een een Ford Focus uit nov 2004. Ford laat dan de fabrieksgarantie vervallen...
Re: Gevolgschade van gasinbouw in mitsubishi
Ik kijk nu zelf voor een SUV,
Hyundai is gestopt wegens problemen,
Kia sportage, dezelfde met ander neusje, verkoopt Vialle gasinjectie, perfecte instalatie!
Maar omdat dezelfde motoren bij Hyundai tussen de 80.000 en 150.000 een revisie van kop nodig hadden en kleppen vervangen, en na het repareren, soms een 2e keer opnieuwe hetzelfde, dus bij 160.000 voor 2e keer was voorgekomen!
Daarom, hoewel Kia Gas ondersteund, en Hyundai niet, kies ik voor Mitsubishi, alleen de Outlander heeft in begin Koppelings problemen gehad, alle voor garantie vervangen, en de dealers zijn hier eerlijk over, bij gas, ook Vialle installatie, met vloeibaar gasinjectie, de nieuwste techniek, dus geen Backfire (opgeblazen lucthfilter, en duur plastic) schoon, zuinig en snel, en het kan dus wel zonder problemen!
Op Problemcar niets gevonden, en deze monteurs site staat toch genoeg ellende, dus daar vind je als eerste gekke dingen.
Koop maar, en laat het via Dealer doen, dus geen Universele installatie.
Hyundai is gestopt wegens problemen,
Kia sportage, dezelfde met ander neusje, verkoopt Vialle gasinjectie, perfecte instalatie!
Maar omdat dezelfde motoren bij Hyundai tussen de 80.000 en 150.000 een revisie van kop nodig hadden en kleppen vervangen, en na het repareren, soms een 2e keer opnieuwe hetzelfde, dus bij 160.000 voor 2e keer was voorgekomen!
Daarom, hoewel Kia Gas ondersteund, en Hyundai niet, kies ik voor Mitsubishi, alleen de Outlander heeft in begin Koppelings problemen gehad, alle voor garantie vervangen, en de dealers zijn hier eerlijk over, bij gas, ook Vialle installatie, met vloeibaar gasinjectie, de nieuwste techniek, dus geen Backfire (opgeblazen lucthfilter, en duur plastic) schoon, zuinig en snel, en het kan dus wel zonder problemen!
Op Problemcar niets gevonden, en deze monteurs site staat toch genoeg ellende, dus daar vind je als eerste gekke dingen.
Koop maar, en laat het via Dealer doen, dus geen Universele installatie.
Re: Gevolgschade van gasinbouw in mitsubishi
ik zou ook nooit voor gas gaan, heel veel mensen die zeggen dat ze tevreden zijn, en dat wil ik ook best wel geloven, maar als je schade aan je motor krijgt door het inbouwen van een gastank dan geloof ik niet dat je een nieuwe motor krijgt, ze geven garantie op de gastank en de aansluiting maar daar houd het ook echt wel mee op, met mijn rijstijl vind ik het risico gewoon veel te groot met een gastank, ik blijf lekker diesel rijden, en met een beetje geluk in de toekoms komt er een alternatieve brandstof voor de diesel motor die stukken goedkoper is, en dat hebben we ook al wel, maar de regering die laat het nog niet toe om op plantaardige olie te gaan rijden, maar het zou wel een goede set zijn.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 jan 2007 01:59
Re: Gevolgschade van gasinbouw in mitsubishi
anastacia;Daarom, hoewel Kia Gas ondersteund, en Hyundai niet, kies ik voor Mitsubishi,
je denk toch niet dat er in de verschillende wagens dezelfde motoren liggen he, want dan kocht toch iedereen een kia
er zitten wezenlijke verschillen in de ontsteking,injectie en materialen
en dat je op problemcar niets gevonden hebt zegt niets dat is een site voor garage houders niet voor lpg specialisten
mvg appie