LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GT AUTOTRADING Gaanderen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MVBOS
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2010 00:18

GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door MVBOS »

GT AUTOTRADING Gaanderen - 21 dec 2010 00:46
In augustus heb ik een auto gekocht bij GT autotrading in Gaanderen. Voordat we gingen kijken viel ons al op dat ze niet aangesloten zijn bij BOVAG. De auto had echter NAP waardoor we de historie enigzins konden controleren. Daarnaast het bedrijf natuurlijk door de internetzoeker gehaald. Hier geen valse noot over hen gevonden terwijl het bedrijf al sinds 2005 bestaat.
We wisten dat we een risico namen met het bedrijf vandaar iemand meegenomen die enig verstand heeft van auto's.
Op vervanging van de remblokken na en een nieuwe accu nodig niets gevonden wat ons zorgebaarde. Daarnaast was de auto qua uiterlijk erg goed onderhouden en alles op tijd vervangen. Aan de NAP te zien ook altijd zijn beurtjes gehad. Daarnaast wist de verkoper te vertellen dat hij de auto goed had doorgekeken op de brug en hij technisch tiptop in orde was en waarschijnlijk op de remblokken na zo door de apk zou fietsen.
Afgesproken dat hij een nieuwe accu erin zou doen en de auto gekocht.

Afgelopen week ging de auto voor de APK, deze kon op het moment van kopen nog net niet verlengt worden omdat de APK toen nog 4 maanden liep. Nu blijkt er een hele wastlijst gebreken aan de auto te zijn en als we de auto door de keuring willen krijgen moeten we rond de 1500 euro neerleggen(auto gekocht voor ongeveer 2000 euro). De garage waar hij nu staat is vertrouwd.
De volgende lijst kwam naarvoren:

de motorcomputer is kapot, hierdoor stoot de auto te veel co2 uit waardoor hij niet door de keuring komt. Volgens de garage waar hij nu staat is er overduidelijk al eens met deze computer gerommeld aangezien de kabels eraf zijn geweest. Reparatie hiervan rond de 800 euro

de remleidingen hadden allang vervangen moeten worden en zijn in bijna gevaarlijke staat. Volgens de garage kan dit nooit zijn van de 9000 kilometer die de auto heeft gemaakt sinds zijn vorige APK.

Draagarmrubbers moeten zowel aan de linker als rechterkant vervangen worden.

Daarnaast zijn er nog enkele gebreken maar dit vind ik de meest kwalijke.

Natuurlijk geschrokken hiervan GT autotrading een telefoontje gegeven. Hier bleek echter totaal geen interesse in mijn verhaal en hij was in geen ziens bereid iets te doen voor ons. Daarna rechtsbijstand opgebeld maar die konden niets doen omdat de de dealer niet bij de bovag is aangesloten.

Nu vraag ik mij af of we hier dan helemaal niets aan kunnen doen. Ik snap dat wij het risico nemen om bij een niet BOVAG bedrijf te kopen en het een oudere auto is (1998), maar dit zijn gebreken waarvan de autohandelaar ons duidelijk bij aankoop van op de hoogte had moeten stellen lijkt mij en die bij een aankoop van de auto voor de gemiddelde consument niet te achterhalen zijn.

alvast bedankt voor jullie reacties

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door henk51 »

Afgelopen week ging de auto voor de APK, deze kon op het moment van kopen nog net niet verlengt worden omdat de APK toen nog 4 maanden liep. Nu blijkt er een hele wastlijst gebreken aan de auto te zijn en als we de auto door de keuring willen krijgen moeten we rond de 1500 euro neerleggen(auto gekocht voor ongeveer 2000 euro). De garage waar hij nu staat is vertrouwd.
De auto had gewoon APK gekeurd kunnen worden hij had enkel een nieuwe APK verval datum gehad ( bron RDW) 2 maanden voor verval datum behoud je de orginele verval datum.
Daarnaast wist de verkoper te vertellen dat hij de auto goed had doorgekeken op de brug en hij technisch tiptop in orde was en waarschijnlijk op de remblokken na zo door de apk zou fietsen.
Ik neem aan dat je deskundige hem zelf ook op de brug heeft bekeken en niet alleen vertrouwde op de verkooppraatjes van de verkoper.
Nu zegt APK op zich niet zoveel over de gehele technische staat maar als er een waslijst aan afkeurings punten is had dat op moment van verkoop ook aan het licht gekomen. Dit wist de verkoper waarschijnlijk ook wel vandaar de smoes van 4 maanden. Vrijwel iedere garage adverteerd met wordt afgeleverd met nieuwe APK
De meeste punten had een deskundige visueel al moeten opvallen en naar mijn mening een negatief advies moeten geven.

gr Henk

MAXIEM

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

henk51

Ik zou de afwijzing van de rechtbijstandverzekeraar niet accepteren. Het geen lid zijn van de BOVAG is een onzinnige smoes (lees de voorwaarden maar van de verzekering). Zij kunnen op basis van dwaling en misleiding (3:44 BW en 6:228 BW) er best een kansrijke zaak van maken.

Maxiem

gt autotrading bv
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 08:28

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door gt autotrading bv »

wij hebben deze mensen de polo van 1995 verkocht , die in goede staat verkeerde , deze mensen hebben ons inderdaad benaderd over de reparaties die eraan zouden zitten.
wij hebben toen aangeboden om de auto bij ons te brengen zodat wij ernaar konden kijken en de reparaties die nodig waren te doen en hem apk konden laten keuren .dit doen we niet zelf maar laten we uitvoeren door een bovag bedrijf.

echter moeten deze mensen nu nog komen en heb ik er niets meer over gehoord.

vind het daarom ook niet reëel dat er nu zo'n verhaal over geschreven wordt, immers heben we nooit de gelegenheid gekregen om iets te herstellen / vervangen of iets van dien aard.

echter moet je toch eerst het betreffende bedrijf de gelegenheid geven om de problemen op te lossen.

gt autotrading bv
gaanderen

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door schoepioen »

Toch een beetje een apart verhaal van TS.
NAP zit er bij; dan kun je toch zien of de km-stand realistisch is of teruggedraaid is? De kennis met verstand van zaken die je meenam heeft blijkbaar niet zoveel verstand van zaken, anders had hij e.e.a. al kunnen constateren. En 900 euro voor een computer voor een Polo van 1995 lijkt mij wat veel (daarbij zijn deze prima 2e hand te krijgen). Dat er gerommeld is met de computer lijkt ook vreemd; je kunt de stekkers van een computer loshalen en terugzetten, maar dat zie je niet. Is het kastje open geweest? Wat zouo er aan gerommeld zijn dan? Zoveel valt er niet te rommelen met een computer. Overigens is een defect aan een computer niet meteen de eerste oorzaak bij een te hoge CO2 uitstoot m.i. (maar misschien dat experts dat beter weten). Versleten remleidingen kan best door lang stilstaan o.i.d. of heel veel korte stukjes in stad/dorp (veel remmen) en wil dus niet meteen zeggen dat de km-stand niet klopt. Draagarmrubbers kan ook komen door lang stil staan, maar is niet meteen een afkeurpunt voor de APK volgens mij (moeten ze wel heel erg slecht zijn, maar dat had je dan al bij de proefrit moeten merken).

Deze mankementen zouden wel bekend moeten zijn geweest bij de garage, maar zijn voor een auto van deze leeftijd niet vreemd.

Maar aangezien de garage hier nu zwart-op-wit aangeeft te willen herstellen (al rept zij niet over de kosten en wie die moet betalen), zou ik er toch een poging aan wagen.

gt autotrading bv
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 08:28

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door gt autotrading bv »

Vorig jaar toen deze klacht bij ons binnen kwam,is er zowel telefonisch als schriftelijk contact met deze mensen geweest.
Zij hadden als voorstel om de auto te laten repareren bij een garage bij hun in de buurt. Ons voorstel was om met de auto te komen en op dat moment na te kijken en eventuele mankementen te verhelpen op onze kosten uiteraard. Ook is dit schriftelijk aangetekend naar de klant verstuurd.
Bij deze is er direct gemeld dat de klant niet van ons kan verwachten dat we er mee accoord gaan dat de auto bij een willekeurige garage gerepareerd gaat worden,en dan de kosten op ons gaat verhalen. Nogmaals hebben wij aangeboden om de auto geheel na te kijken en te repareren,echter hebben wij sinds vorig jaar na de brief niets meer vernomen.

RPross
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2011 16:06

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door RPross »

Hallo

Ik heb ook gedonder met gt autotrading
ik heb hier een renault laguna uit 1997 gekocht (kenteken SJ-JF-35)
deze heb ik maar 5 maand plezier van gehad tot ik tandwielensoep kreeg in de schakelbak

ik heb ze hierover uiteraard ook opgebeld, enigste wat ze konden doen is een grote bek geven.

ik ben bij een garage geweest met de auto (toen er nog een raar geluid weg kwam, week voor de schakelbak definitief kapot was) die zij dat de tandwielen verzet waren, dit kan nooit zo maar gebeuren en aangezien ik chauffeur ben en al minstens 30 duizend kilometers per jaar rij en er nog nooit mankementen van gekomen zijn kan het niet zo wezen dat ik hem gesloopt heb, hiervoor is de auto dus al afgebroken.

volgens gt autotrading was de auto 100% goed
nou ik heb nog wel meer puntjes wat er aan mankeerde
de vulplaats voor LPG was lek, zomaar ineens.
de verdamper voor LPG was kapot
de lucht inlaat was kapot.

ga zo maar door

ik zeg je een ding
GT AUTOTRADING IS EEN GROTE OPLICHTER!!!

gt autotrading bv
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 08:28

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door gt autotrading bv »

Wij hebben inderdaad contact gehad over de versnellingsbak die kapot gegaan is, dat vinden wij oprecht zeer vervelend.
Deze meneer belde op zaterdagmiddag en had eerst mijn vrouw aan de telefoon en was zeer brutaal en kort van stof over hoe lossen we dit op en garantie en rechtsloket enz enz.
Aangezien het zaterdagmiddag was waren wij niet meer aanwezig op de zaak. Mijn vrouw heeft meneer gevraagd om maandag terug te bellen,zodat we de aankoopbon erbij konden pakken.
Meneer belde terug en ik medegedeeld dat de auto gekocht is op 23 september. Tegen mij hetzelfde verhaal en ik was een oplichter want na een half jaar al de bak kapot , dat moest ik geweten hebben.
Deze meneer is hovenier en trekt alle dagen zijn tandemasser aanhanger met van alles en nog wat erop geladen met deze auto en rijdt naar hij zelf zegt 30.000 km per jaar zo rond. Hij heeft hem nu een half jaar dus heeft hij er dus al ongeveer 15.000 km mee gereden.
Deze auto heeft nu volgens meneer zo ongeveer 280.000 km gereden en is van bouwjaar 1997 , iedereen begrijpt dat hier dan toch echt geen garantie meer op kan worden gegeven.
( sowieso , op draaiende delen zit bij een auto van een paar jaar oud of een x aantal kilometers geen garantie meer (ook geen fabrieks garantie).
Wij zijn altijd bereid om mensen te helpen en tegemoet te komen , graag zelfs ,maar het moet wel redelijk zijn.




team;

gt autotrading bv
autototaalservice
slakweg 47 gaanderen
tel; 0315-237902

MAXIEM

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

gt autotrading bv

Meestal ga ik aan de kant van de koper staan, maar in dit geval niet. De koper heeft/had naar mijn inschatting veel te hoge verwachtingen van deze wagen. Het risico van de bak ligt helemaal bij hem en niet bij de verkoper. De kreet "oplichter" slaat dan ook nergens op en het gebruik daarvan is buitenproportioneel.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 13 mar 2012 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door thecure »

helemaal met Maxiem eens.

overigens snap ik niet, dat wanneer je hovenier bent, en je elke dag op je auto moet vertrouwen, je dan een oudje koopt uit 1997...

RPross
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2011 16:06

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door RPross »

in de eerste plaats ben ik geen hovenier en in de tweede plaats heb ik er nooit zo veel mee kunnen rijden en in de derde plaats heb ik niet eens de kans gehad om er een aanhanger achter te koppelen sterker nog ik mag niet eens met een tandem asser rijden omdat ik daar geen rijbewijs voor heb.
en nog wat, deze auto mag 1300 kilo trekken, en tandem assers zijn altijd 2 ton en ik heb wel matriaal wat ik kan trekken maar niet boven de 750 KG.

ik ben chauffeur van beroep, en dit werk doe ik dan ook met de auto van de baas (geen eigen bedrijf!!!), voor als nog slaat de reactie van gt autotrading nergens op, ik heb nog nooit zo'n l*l verhaal gehoord.
sterker nog, hij stond meer bij de garage dan ergens anders

ik laat mij dan ook niet wijs maken dat ik niet 1 maal per jaar met een aanhanger van 750 KG mag rijden omdat ie anders stuk gaat.

volgens de wet mag eisen om de auto te laten repareren door gt autotrading
maar gt autotrading wilt dat niet want ik was maar brutaal volgens hun terwijl ik gewoon op een normale manier na een oplossing vroeg.

zo zit het verhaal in elkaar en niet anders
Laatst gewijzigd door RPross op 13 mar 2012 21:44, 4 keer totaal gewijzigd.

RPross
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2011 16:06

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door RPross »

het is toch ook heel raar dat ik niet de enige ben met klachten over gt autotrading

het verhaal ligt gewoon heel simpel
gt autotrading die durft gewoon niet zijn of haar verandwoordelijheid te nemen

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door cherokee »

Nou sorry hoor, maar 2 klachten in 2 jaar vind ik nog niet echt verontrustend. En dan zijn het ook nog niet eens overtuigende verhalen.
Ik ken het bedrijf niet, maar ik vind dit veel te mager om termen als oplichter te gebruiken.

MAXIEM

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cherokee

Mee eens!

Maxiem.

Note: hoewel ik van mening ben dat er nauwelijks eerlijke autohandelaren zijn, ben ik ook van mening, dat ze soms toch wel voorkomen.

RPross
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2011 16:06

Re: GT AUTOTRADING Gaanderen

Ongelezen bericht door RPross »

nou in dit geval, deze handelaar is totaal niet eerlijk, aangezien hij ook al grote leugens ophangt

MAXIEM schreef:cherokee

Mee eens!

Maxiem.

Note: hoewel ik van mening ben dat er nauwelijks eerlijke autohandelaren zijn, ben ik ook van mening, dat ze soms toch wel voorkomen.

Gesloten