Heb jij vragen over de terugroepactie van Citroën?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Heb jij vragen over de terugroepactie van Citroën?

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
27 jun 2025 22:55
Ik vind mensenlevens op spel zetten inderdaad niet grappig.
Er zullen altijd sukkels zijn die het serieus gaan uitproberen
Die bestaan er inderdaad. Maarrehhh.... zou jij zulke types tot je vrienden willen rekenen, en zou je bij zulke types in de auto willen stappen?

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
28 jun 2025 05:21
juliomariner schreef:
27 jun 2025 22:55
Ik vind mensenlevens op spel zetten inderdaad niet grappig.
Er zullen altijd sukkels zijn die het serieus gaan uitproberen
Die bestaan er inderdaad. Maarrehhh.... zou jij zulke types tot je vrienden willen rekenen, en zou je bij zulke types in de auto willen stappen?

1- ik zou de foto dan wel eens willen zien
2- zou je wel instappen bij die ruim 230.000 anderen zonder quick-fix , die wel nog een recall open hebben staan?
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... nog-terug/

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Polvo176 schreef:
27 jun 2025 16:14
Kokka1 schreef:
26 jun 2025 21:39
Jmr Vlaar schreef:
26 jun 2025 14:21
Om het nadeel te beperken en de auto te kunnen gebruiken is de gehele airbag eenvoudig te fixeren met sterk touw zoals sisal met ijzerdraad er in gevochten en afwerken met duk tape. Foto beschikbaar
Uitstekend advies! Dat ze daar bij stellantis zelf niet aan gedacht hebben.
Een uitermate slecht advies, als het zo explosief is heb je ook ijzerdraad in je gezicht.
En al zou het helpen tegen een explosie bij een botsing, je hebt dan ook geen airbag meer.

Ik vraag me af hoe je bij de garage komt als je er niet meer in mag rijden.
het zou wel een final destination momentje opleveren

Gordon Shumway

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

De exploderende airbags van het merk Takata betreft niet 1 automerk, maar tig automerken!
https://youtu.be/z43xMAiOTEQ?si=iW4qU2XoMjEudIYu

Het "Verhoogde kans op letsel" (bij "Mogelijk gevaar" op de RDW-site) is een understatement; er sterven namelijk bestuurders!
In 2004 was dit gevaar al bekend, in 2009 - tevens de fabricagedatum van mijn BMW (een zgn E90 uit 2009) - vielen al de eerste doden. Effectief hebben ik en de vorige bestuurders rondgereden met een geladen geweer gericht op het gezicht :shock:

Maar wat hier zo extra bizar aan is (nagevraagd bij BMW NL):
1) Géén bericht van het RDW, géén bericht van de officiële dealer en géén bericht van BMW NL! Ik moest het uit de media vernemen. Bij navraag naar het waarom was het antwoord: "Geen idee".

2) Heeft u een idee waarom BMW NL 16 jaar lang niets deed? Gaat geld dan echt boven levens?
Op deze vraag werd niet ingegaan :oops:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is ook een hele suggestieve vraag.

WMSoomer

Ongelezen bericht door WMSoomer »

Waarom duurt het vervangen van de airbags zo lang ? Pas in september heb ik een afspraak. ( is nog niet zeker ) dealer wijst naar Citroën Nederland en andersom. Het zou fijn zijn wanneer Radar hier nog een uitzending aan wijdt.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

WMSoomer schreef:
09 aug 2025 09:29
Waarom duurt het vervangen van de airbags zo lang ? Pas in september heb ik een afspraak. ( is nog niet zeker ) dealer wijst naar Citroën Nederland en andersom. Het zou fijn zijn wanneer Radar hier nog een uitzending aan wijdt.
Je hebt tijd, personeel en onderdelen nodig. Als ergens een bottleneck zit duurt het langer. Met een extra uitzending van Radar krijg je geen onderdelen, meer personeel of meer tijd.

Leuk voor de onderbuik om je probleem bevestigd te zien maar het lost niets op.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies, ze hebben natuurlijk duizenden van die airbags op voorraad. Daarnaast zijn er massas werkloze monteurs die ingezet kunnen worden. De beschikbare monteurs gaan we ook alleen maar voor de airbag wissel inzetten gewoon onderhoud en zo moet maar even opgeschoven worden totdat alle airbags vervangen zijn.

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

WMSoomer schreef:
09 aug 2025 09:29
wij hebben hetzelfde, ik begrijp dat er leverings problemen zouden kunnen zijn. het voelt wel een beetje raar als Ciitroen eerst zegt je mag absoluut niet meer rijden, maar ze vervolgens geen prioriteit geven om het dan snel op te lossen. wij hebben gelukkig meer als 1 auto dus kunnen we het zelf oplossen, maar veel mensen hebben dat niet of hebben beide auto's nodig.

Plaats reactie