LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hyundai Trajet terughaal aktie handrem

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
epoxnoa

Hyundai Trajet terughaal aktie handrem

Ongelezen bericht door epoxnoa »

Begin dit jaar gebeld door de dealer dat de auto in het kader van een terughaal aktie naar de garage moest, er zou iets mis zijn met de handrem. Omdat de airco van de auto al enige tijd stuk was en deze ook gemaakt moest worden een afspraak gemaakt om beide zaken te repareren.
's morgens auto gebracht 's middags opgehaald en alles werkt weer volgens de garage. Kosten ruim €1.300 (handrem was gratis)
Helaas de volgende dag licht het signaallampje op van de airbags. Direct langs de garage gegaan, "nee meneer dit heeft niets met de reparatie van de vorige dag te maken, zuiver toeval. De oorzaak kan van alles zijn, van een kapotte zekering tot het kapot zijn van een of meer airbags. Maar we gaan wel even doormeten"
Dit doormeten bracht geen soulaas evenals het resetten. De monteur stelde dat het dashboard maar uitgebouwd moest worden. Kostte al gauw 2 uur werk en de kabels die langs de handrem liepen zouden bekeken moeten worden. (hé, waren jullie daar gisteren niet in de buurt geweest?)
Besloten om maar niet te laten repareren.

Vorige week terwijl we rustig binnen zitten horen we een auto continu claxonneren. Wat blijkt het is onze eigen auto. Dichte deuren, geen bestuurder, geen sleutel in het contact maar wel een hels kabaal.

Weer naar de garage. "oh dat is die meneer van de airco wordt al gezegd als ik het pand binnenstap"

Terwijl ik wacht op de hoofdmonteur wordt een werkorder onder mijn neus geduwd of ik deze even wil tekenen zodat ze aan de auto kunnen werken. Ik teken niet en zeg ga eerst maar eens vertellen wat de oorzaak is. De hoofdmonteur is genegen toch te kijken. Er wordt een dik hyundai trajet handboek bijgehaald om de mogelijke oorzaak van het spontaan claxonneren te achterhalen. Uiteindelijk kunnen er volgens de monteur 2 oorzaken zijn 1) een spiraal bij de claxon is kapot (kosten €230 euro ex btw en reparatiekosten) 2) er is iets mis met de bedrading (kabels) Getsie komen weer de kabels om de hoek kijken. Ik krijg nu toch wel een vreemde smaak in mijn mond. Ik heb maar niet gevraagd of het laatste euvel mogelijk iets met de handrem reparatie te maken kan hebben omdat je het antwoord toch wel weet!!!!!

Omdat de monteur niet kan aangeven dat met reparatie optie 1 de problemen opgelost zullen zijn (wel betalen uiteraard) besloten om nog maar niet te laten repareren.

De zekering is verwijderd, geen claxon meer.

Wie kan iets meer vertellen over deze terughaal actie;
Wie heeft dezelfde problemen gehad met de airbag en de claxon en kan vertellen wat de oorzaak hiervan geweest is.

kampvuur

Re: Hyundai Trajet terughaal aktie handrem

Ongelezen bericht door kampvuur »

Hoelang heeft u die auto al??...zit er geen fabrieksgarantie meer op (ouder dan 3 jaar?)..heb u die auto als occassion gekocht? een beetje auto in die prijsklasse doet zeker wel 12 maanden Bovag garantie..

Kortom geeft u wat meer informatie prijs...het kan ook zijn dat u die auto bij een niet-dealer gekocht hebt.
Dus graag wat meer info?

Hyundai dealers zijn over het algemeen zeer coulant, uitsluitend de door hen verkochte auto's uiteraad!

epoxnoa

Re: Hyundai Trajet terughaal aktie handrem

Ongelezen bericht door epoxnoa »

Nieuw gekocht in 2000 bij een erkende dealer. Deze dealer heeft het dealerschap in 2002 dacht ik afgestoten en zijn we terecht gekomen bij een dealer die toen ook de garantie heeft overgenomen, ook een erkende dealer dus.

Gesloten