LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door NONO »

Wat me opvalt op deze site is dat er veel problemen worden gemeld met populaire merken als Opel, Volkswagen, Renault e.d..

Merken als Audi, BMW of Mercedes kom ik echter niet tegen.

Komt dit nu omdat deze merken weinig problemen kennen, of is een site als deze niet besteedt aan het publiek dat dergelijke auto's bezit?

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Combinatie van meerdere factoren. denk ik, maar ik geloof ook zeker dat ze kwalitatief beter zijn.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door ronald g »

Over het algemeen zijn dat lease rijders. Als er dan wat mis gaat gaan ze naar de garage. Dit zijn ook geen middenklasse auto`s

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik rijd zelf BMW en inderdaad veel minder problemen dan overige merken. Tuurlijk zijn er ook wel gebreken maar stukken minder en meestal te maken met slijtage of slecht onderhoud. Logisch ook wel dat ze minder mankeren, je betaald er immers ook meer voor. Ook BMW, Mercedes en Audi hebben ook gewoon middenklasse types, dus niet helemaal waar wat Ronald G zegt.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door ronald g »

Foutje van mij ik had "het zijn over het algemeen geen middenklasse auto`s" moeten schrijven.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door gjvisser »

:D

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door S. »

Het frappante is dat ik weinig tot niets negatiefs lees over suzuki.
Dus: als je geen dure auto wenst of kunt betalen........

mdee1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006 21:22

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door mdee1979 »

ik heb zelf een mercedes gekocht van 18.500 euro jawel
binnen 1.5 maand ruim 1300 eurie kosten na onderzoek blijkt er gerommeld met kmst. ik heb veel bewijs en opnames jawel :lol:

ik rij nu in een bmw 318i van 2300eurie geen enkele problemen

dus merk zegt niks helaas wat ik eraan heb gedaan?

een gerechtelijke procedure opgestart aangezien deze :evil: mensen?
nikis voor me willen doen ik heb ruim 8 weken zonder auto gezeten en ze liegen er maar op los het complete verhaal volgt zodra ik de zaak gewonnen heb :D recht zal zegevieren!

erwin12345
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:45

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door erwin12345 »

Mercedessen vanaf eind jaren 90 roesten bij het leven. De oude waren wel weer ontzettend sterk. Ook elektrische problemen zijn hem niet vreemd. BMW en AUDI zijn gewoon erg goed.

mdee1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006 21:22

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door mdee1979 »

ja bmw bevalt me ook heel goed alleen word ie wel wat lawaaig
boven 120 km p/ uur ik overweeg serieus om een
wat grotere bmw aan te schaffen 530 diesel :D

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2005 10:17

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door [email protected] »

Nou niet de Mercedessen van 1990 roesten, de nieuwe Vito roest al naar 1,5 jaar en hij niet alleen. de C wordt ook al teruggeroepen vanwege roest. Ik woon in Duitsland en kan dus de berichten wat sneller volgen.
In 2005 was Mercedes de meest teruggeropen auto hier te lande.
Waarom weten we dat in Nederland niet?
Ik werd in 2005 teruggeroepen voor 2 kleine updates door de duitse importeur. Echter mijn auto komt uit Nederland en daar is niemand voor deze 2 updates (trouwens veiligheids updates) teruggeroepen, ik heb bij de dealer in NL nagevraagd of mijn auto ook terug moest. Zij hadden van de problemen nog niets gehoord. Ra Ra hoe kan dat ????

1dieseltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2006 00:01

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door 1dieseltje »

:D :)
Zeer zeker hebben deze merken problemen;
2 jaar geledenen een MB A170cdi gekocht,2x problemen met de verstuivers gehad,totaal €1000, onkosten,deze ingeruild ,en de nieuwe eigenaren die na 500km gereden de hele motor in de soep+dieselpomp reden.
Geluk voor mij,had hem al ingeruild.
Kocht een seat Leon tdi ,Turbo kapot,gelukkig in de garantietijd werd er een ruil turbo opgezet.
En het bloed kroop waar het niet kan.
Kocht toch weer een MB C200cdi bj.2001.
Gisteren bij mijn eigen garage even na laten kijken want hij loopt de garantie uit.(niet waar ik hem had gekocht)
Daar bleek dat er 1 verstuiver en de aircopomp kapot te zijn.
Reparatiekosten €1200. Wordt volgende week gemaakt,tenminste garage deed wel even moeilijk,van je hebt maar 3mnd garantie,maar ik heb toch echt 6 maanden op de bon staan.
Verstuivers is een grote kwaal bij MB.
En dit bij alle CDI motoren.
Dus alle auto's mankeren wel wat.
VAG auto's hebben problemen met luchtmassa meters
Mijn zwager heb bij zijn BMW 320D (116000km) 2x een nieuwe dieselpomp eronder zitten.Laatse kreeg die dan vergoed,was binnen een jaar.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door Walter van V »

nu ja...alles is relatief. Rij zelf Alfa (164) van 1996, auto heeft er nu bijna 200.000km op staan. Enige kosten zijn voor de beurten en af en toe iets als een gat in de uitlaat . Laat me nooit staan.

Voor mij nooit meer een nieuwe auto...

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door mlmangel »

Si, Alfa is the best! Afin, niet dezelfde degelijkheid als een duitse wagen, maar o zo veel sexier! En als leaserijder (vroeger een 3 jaar een 146, dan 4 jaar 147, nu sinds kort een 159) lig ik er niet van wakker dat er vaker aan de Alfa gesleuteld moet worden, al moet ik zeggen dat ik er weining last van heb gehad. Trouwens, de slechte reputatie die ze hebben qua onderhoud is al lang achterhaald!

Moest ik zelf een wagen kopen, dan zeker een duitse! 'k Heb een tijdje met een A4 gereden, degelijke wagen, maar o zo saai. Maar je bent wel zeker dat ie het lang uithoudt.

Maar zolang de baas betaald, ALFA!

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door DL3B »

Hey Alfa-leaserijder, zeker nog nooit zelf een rekening moeten betalen???
Goeie baas moet je hebben om je in een Alfa te laten rijden.
En als je dan ook nog een Alfa op LPG hebt......
:cry:
Lekker belangrijk een "sexy" auto.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

toch wel een mooie wagen hoor die 159; gisteren 1tje van dichtbij bekeken. Kwam een halve meter voor me (en een halve meter achter z'n voorganger de snelweg op. Had hem alleen wel eens mogen wassen.
Volgende keer rem ik niet meer af; kan ik hem misschien nog iets closer bekijken.
Zal die leaserijder toch niets uitmaken; krijgt wel weer een neie :twisted:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door mlmangel »

Tja, het is niet omdat ik in een Alfa rij dat ik een doodrijder ben. Een flauwe veralgemening. En zij die met een Mazda rijden zijn Johnnies??

Wat die man deed, de snelweg oprijden zonder voorrang te geven is uiteraard gevaarlijk en tegen de regels in. Heb ik vandaag meegemaakt, een vrouwtje komt de snelweg op, en is kwaad op me opdat ik niet uitwijk, indien ze wat minder snel reed had ze niet vlak achter haar voorganger moeten plakken, en had ze achter mij kunnen invoegen. Maar ja, velen denken dat ze voorrang hebben als ze de snelweg oprijden, het tegendeel is waar.

Niet al de leaserijders rijden hun wagen kapot of zijn wegpiraten. Zij die zich zo onverantwoord gedragen zouden het ook met hun eigen wagen doen, al is dat wel heel dom natuurlijk. Trouwens, als je veel brokken maakt met je leasewagen gaat je baas je na verloop van tijd wel de rekening presenteren. En als je in fout bent, kan je zelf betalen.

Ik heb met een A4 1.9 TDi gereden, niets dan lof over de kwaliteit, kracht, comfort en veiligheid, een puike wagen waar op deze vlakken niets op af te dingen is. Maar een o zo saaie vormgeving. Die BMW's mogen er wel zijn, mooie lijn, en kracht, soepelheid, comfort en veiligheid, de beste auto waar ik ooit mee gereden heb. Al kan het interieur wel wat beter. Ik ben niet het type dat het belangrijk vind veel pk's te hebben, een mooie, goed uitgeruste wagen met veel comfort vind ik veel belangrijker.

Wat is er mis met LPG? Milieuvriendlijk. Trouwens, het is een diesel, het enige minpunt. Oja, mijn baas rijdt met een Maserati, hij gaat zo om de twee maanden naar de garage, dus over mijn Alfa kan ie weinig commentaar geven. En ik rij al een tijdje met Alfa, nooit noemenswaardige problemen mee gehad, als is de achterbank soms wel wat te klein :twisted:

Nu, liever een sexy Alfa dan een saaie A4. Vraag het maar aan je vriendinnen... 8)

Maar het belangrijkste is de emotie die je voelt als je in een Alfa rijdt. Te gek gewoon. Die vormgeving, die koplampen, die achterlichten, het omgekeerde pyramide vooraan (doet me trouwens ook aan iets anders denken, zeker met een rood interieur, dames :oops: ) Anyway, die Alfa 159 is een degelijke wagen, zeer comfortabel, een auto van mijn hart.

Zo, ik hoop dat Alfa meeleest en ik nog wat extra opties mag kiezen :D

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Heb wel 1 groot probleem met mijn BMW, teveel boetes voor snelheidsovertredingen! :lol: Duitse Autobahn vehikels zijn ook solider gebouwd dan bijv. van die Franse zwabberbakken, omdat ze veel vaker veel harder moeten kunnen gaan ... :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Kennen Audi, BMW of Mercedes geen problemen

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

je hebt gelijk hoor mlmangel!
Moest even m'n frustratie afreageren.
Alfa is niet mijn merk maar ze hebben een vormgeving waar m'n probleemloze toyotaatje nog niet eens in de buurt komt evenals de duitse merken.

Gesloten