LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kentekenbewijs opsturen naar het RDW, inclusief kopie deel 3

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Pecoma

Kentekenbewijs opsturen naar het RDW, inclusief kopie deel 3

Ongelezen bericht door Pecoma »

Ik ontving een brief van het RDW dat ik al mijn kentekenpapieren, inclusief kopie deel III moest opsturen naar het RDW. Tevens moest ik de brief die mij was toegezonden ook opsturen naar het RDW. Er stond namelijk een fout op mijn kentekenbewijs, het maximaal te trekken geremd moet 900kg zijn i.p.v. 1100kg. Ik heb geen bezwaar in het aanpassen van mijn kentekenpapieren, echter heb ik wel bezwaar dit in een simpele retour envelop op te sturen naar een gewoon antwoordnummer. Het kopie deel III is mijn enige eigendomsbewijs dat ik heb, als er zo´n slimmert van de TPG dat in handen krijgt, dan komt hij de volgende dag even zijn auto opeisen. Ik heb niets meer, dat moest ik namelijk opsturen naar het RDW.

Lekker naïef zijn ze zeg daar bij het RDW, als iemand er lucht van krijgt dat alle KIA RIO, model 2000, eigenaren de kentekenpapieren moeten opsturen dan heeft hij al heel snel, en nog legaal ook, een groot wagenpark.

Ik geef het advies aan alle personen, die een soortgelijke brief hebben ontvangen, er geen gehoor aan te geven. De RDW komt maar met een betere oplossing. Ik heb het namelijk niet opgestuurd.

Pecoma

Re: Kentekenbewijs opsturen naar het RDW, inclusief kopie deel 3

Ongelezen bericht door Pecoma »

Ja en dan een bekeuring krijgen van de politie omdat ik totaal geen kentekenbewijs meer heb. Een kopie nemen ze geen genoegen meer mee tegenwoordig. Verder vind ik het onzin om alles inclusief mijn eigendomsbewsij op te moeten sturen. Dat is voor iedereen een te groot risico

aardige mevrouw

Ongelezen bericht door aardige mevrouw »

(kopie van) de brief van RDW meenemen in de auto; mag/kan politie je toch niks maken? Maak d'r niet zo'n drama van zeg.......

gast000

Ongelezen bericht door gast000 »

Lever je kentekenbewijzen in bij een Postkantoor, waar je aldaar een verklaring van ontvangst zal krijgen waar je dan (tijdelijk) mee mag rijden.
Verder kan je ook nog kijken naar een RDW-vestiging bij je in de buurt.
Deze manier van handelen wordt al jaren door de mensen uit de branche gedaan.
En het spaart je ook nogeens de kosten uit van aangetekend verzenden.

b.dijks

Ongelezen bericht door b.dijks »

Ik zou even bellen met de rdw of de papieren inderdaad van hun afkomstig zijn, en niet van een criminele bende.
Dan kun je ze meteen vertellen dat je het niet zo opstuurd, maar aangetekend en dat je die kosten terug wilt hebben.

Gesloten