LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kentekengegevens

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
cossie300

kentekengegevens

Ongelezen bericht door cossie300 »

Ik ben nu toe aan mijn 27 ste auto, sinds ik mijn rijbewijs heb.
De meeste hiervan waren van mijn favoriete merk. Een aantal dus niet.
Het vreemde is, dat wanneer ik een ander merk auto op mijn naam had gezet, ik snel daarna een schrijven/reclamefolder kreeg toegezonden van dat merk.
Ik had op dat moment nog nooit een dealer van dat merk bezocht of onderdelen besteld, dus er waren bij dit bedrijf geen gegevens van mij bekend.
Als ik zelf zou willen weten op wiens naam een bepaald kenteken geregistreert staat, kom ik daar niet achter.

Mijn vermoeden is dat de RDW deze gegevens prijsgeeft aan bepaalde groepen zoals importeurs en/of dealers. Deze hebben daarbij uiteraard economisch belang en zullen daarvoor moeten betalen.
Wat gebeurd er met dat geld?
Ik ga er vanuit dat de RDW een overheidsinstelling is en derhalve geen privacy-gegevens verstrooit, laat staan verkoopt!

Als iemand weet hoe het precies werkt hoor ik het graag!

Ali Bensalah

Re: kentekengegevens

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

vervallen
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 18 apr 2007 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

cossie300

Ja, dat is mooi, maar ik koop gewoon handje-contantje een auto van een particulier..... dan krijg ik die z.g. bovagregeltjes niet onder ogen.
Ik vind een dergelijke handelswijze in strijd met de privacywetgeving.
Niet dat ik wat te verbergen heb; het is gewoon raar dat iemand geld verdiend aan een actie mijnerzijds (het op naam zetten van een auto)waar ik part nog deel aan heb.

Of de RDW, de Bovag of wie dan ook krijgen geld van de dealers/importeur, en ik zou graag weten waar dat dan blijft.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Importeurs hebben de mogelijkheid persoonsgegevens bij de RDW te verkrijgen.

Dit o.a. voor het onder de aandacht brengen van de aankomende APK keuring.

Schorpioen

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Importeurs en dealers konden adressen kopen bij de RDC, deze koopt/krijgt ze weer van de RDW.
Sinds maart 2007 mag dit echter niet meer. Van elke auto die nu op naam gezet wordt mogen de adresgegevens niet meer doorgegeven worden en zul je dan ook geen reclame meer ontvangen.

cossie300

Goed nieuws, maar voor de volledigheid; wat is de RDC?

Schorpioen

Ongelezen bericht door Schorpioen »

RDC is een datacenter. Keurstations kunnen o.a. via de RDC APK afmelden.
Zie voor meer inf: www.rdc.nl
Ze zijn trouwens wel bezig om via andere wegen toch kentekengegevens beschikbaar te kunnen stellen voor mailings. :twisted:
Leve de wet bescherming persoonsgegegevens. :x

Gesloten