LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kia Picanto oktober 2012

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
wd45069

Kia Picanto oktober 2012

Ongelezen bericht door wd45069 »

Ik heb een nieuwe Kia Picanto van 3 oktober 2012, 1.0 versie met 5-versnellingen, kleur wit

Na 2 weken zagen we tijdens het wassen dat de lak van de auto op diverse plaatsen onregelmatigheden vertoonde, boutjes van de koplampen aan het roesten waren, linkerportier niet goed afgehangen was, rechtervoorscherm niet goed afgehangen was, roest op de metalen beugel van de moorkapsluiting (opmerking van Kia / dealer, dit kun je niet voorkomen, is ijzer op ijzer..........

Op diverse plaatsen zitten putjes in de lak of puntjes , lak ontbreekt of zitten er een soort van luchtbelletjes, alles erg klein , maar wel allemaal zichtbaar en voelbaar, het zit onder de lak,

Daar ben ik voor naar de dealer terug gegaan, die kon daar niets mee en wilde dit overleggen met Kia
Daar voor moest de auto op 6 november jl weer terug, een medewerker van Kia heeft de auto bekeken en er wat foto's van gemaakt.

De verkoper van de auto, merkte nog op, dat lost Kia wel netjes op....
Dan belt de dealer met de mededeling dat Kia de auto op een aantal plaatsen wil bijspuiten / spot repair, "daar ziet u dan niets meer van , en het is onder garantie". Een aantal andere plaatsen wil men niet bijwerken omdat het dan erger zou worden als dat het nu is....
Ik zou de auto dan 2 dagen moeten missen.

Ik was daar niet accoord mee en zeker niet blij mee, een bijgewerkte/bijgespoten auto van een paar weken oud.
Ondertussen heb ik de zaak aangemeld bij de rechtsbijstand.
Vervolgens wil de dealer de auto weer een keer zien, de auto weer gebracht en nu met een andere medewerker van de dealer , de auto bekeken en de slechte plekken aangewezen/gemarkeerd met een afplakband, de auto zou vervolgens bij een schadelherstelbedrijf bekeken worden.
Auto volgende dag weer opgehaald, schadebedrijf had foto's kunnen maken van de onregelmatigheden.
Dealer zou dit weer voor gaan leggen bij Kia.
Nu weer 2 weken later, belt de dealer dat Kia de auto onder grantie wil bijwerken, of men wil mij een nieuwe auto geven met bijbetaling van 950 euro.
Dan zou ik in jan 2013 een Kia krijgen met een kenteken erop die nu ergens bij een andere dealer staat.

Ik heb nu afgelopen donderdag voorgesteld dat ze de hele koop terug kunnen draaien, zij hun Kia terug ik mijn inruilauto/geld.
Vrijdag heeft de dealer gebeld dat dit niet kan omdat ze kosten gemaakt hebben...

Morgen hoop ik meer te weten van mijn rechtsbijstand,...........

Verbruik,
Dit valt ook vies tegen, 1:16.5 .
Terwijl wij daar voor 2x een Peugeot 107 ook nieuwe autos , gereden hebben , zelfde rijstijl, zelfe afstanden, autos van 2010 en 2008.
Die reden al 1:22
Dat haalt die Kia niet, ze zeggen dat het 4000-5000 km duurt, dat hij dan zuiniger wordt,..
Mijn schoondochter heeft een nieuwe 107 die een paar maanden auto is, 1:23,5 !

Dit wil ik toch even met u delen,

dhc

Re: Kia Picanto oktober 2012

Ongelezen bericht door dhc »

De klachten zijn niet zodanig ernstig dat u de koop kunt terugdraaien. het voorstel van Kia vind ik wel acceptabel, ik zou het maar doen.
Uw opmerking over het verbruik is niet relevant...maar dat weet u vast en zeker ook zelf wel....

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

ik vind het een zeer goed aanbod om voor zo weinig geld weer een nieuwe auto te kunnen rijden. zo'n inruilbod krijgt u nergens!

inderdaad kan de koop niet teruggedraaid worden, de auto kan normaal gebruikt worden waarvoor hij is bedoelt en er is dus geen non-conformiteit.

WJD

Ongelezen bericht door WJD »

U zult zelf maar een nieuwe auto kopen waarvan het lakwerk niet oke is,...........gewoon bijspuiten dan...........

WJD

Ongelezen bericht door WJD »

dhc schreef:De klachten zijn niet zodanig ernstig dat u de koop kunt terugdraaien. het voorstel van Kia vind ik wel acceptabel, ik zou het maar doen.
Uw opmerking over het verbruik is niet relevant...maar dat weet u vast en zeker ook zelf wel....
Ik vind het nogal, Kia levert iets nieuws wat niet oke is, ..... nieuwe auto gewoon maar bij spuiten

dhc

Lees de openingsposting nog even, denk dan drie dagen na wat erw erkelijk staat, lees dan mijn en andere reactie, denk dan nog drie dagen na en reageer nog eens. Wat je nu schrijft is lariekoek.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Dat de Kia Picanto niet zo heel zuinig is was al bekend in de eerder aangemaakte topics.

wd45069

Ongelezen bericht door wd45069 »

dhc schreef:Lees de openingsposting nog even, denk dan drie dagen na wat erw erkelijk staat, lees dan mijn en andere reactie, denk dan nog drie dagen na en reageer nog eens. Wat je nu schrijft is lariekoek.
Misschien heeft Kia nog een baan voor u.
Bedankt voor uw reakties !

dhc

Nee dank u, werk al bij UPC, Shell, KPN, Ziggo, ABN, Rabo, TONO-ondergoed enz.....

Gesloten