LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten over Peugeot
Re: Klachten over Peugeot
Als het goed gaat met een merk holt de service achteruit. Helaas. Rijd nu al aantal jaren Peugeot en helaas sta ik met mijn huidige auto (206) vaker in de werkplaats dan bij al mijn voorgaande modellen (205-306-106) De service holt ook achteruit. Zeker sinds de kleinere dealers hun dealerschap ontnomen is en de grotere jongens (Nefkens) hun marktaandeel overnemen. Klachtenservice Peugeot NL werkt traag/ absoluut niet. Zitten nono's aan de telefoon daar. Weten niet waar je het over hebt. Maar dat schijnt de bedoeling te zijn om te voorkomen dat je discussie kan aangaan. Vind het minachting voor de klant!!!
Maar ik moet ook zeggen dat ondanks dat ik (te) vaak in de werkplaats sta mijn auto me nooit echt in de steek heeft gelaten. Dat geldt wel voor de VW's en Opels die ik heb gereden. Helemaal de recente modellen. Dus die duitse degelijkheid is ook een reletief begrip! En dan hebben we het nog niet over de prijzen van die modellen en het begrip value 4 money....
Maar ik moet ook zeggen dat ondanks dat ik (te) vaak in de werkplaats sta mijn auto me nooit echt in de steek heeft gelaten. Dat geldt wel voor de VW's en Opels die ik heb gereden. Helemaal de recente modellen. Dus die duitse degelijkheid is ook een reletief begrip! En dan hebben we het nog niet over de prijzen van die modellen en het begrip value 4 money....
Peugeot is een fijne comfortabele auto wanneer hij rijdt. En daar zit hem nu het probleem Ik rij al 25 jaar peugeot en heb gereden in de 304 505 en 605. Momenteel beschik ik over een 607. Als je peugeot wilt rijden dan zal je de slechte service en de gepeperde reparatie nota's voor lief moeten nemen. Ik zal nooit vergeten dat ik in de garage hierover een opmerking maakte en er doodleuk door de receptionist tegen mij werd verteld, Mijnheer als u in deze auto kunt rijden,dan kunt u ookde reparatie nota's betalen. een tip koop nooit een peugeot van een type dat pas uitkomt. Wacht hiermee totdat het type van je keuze 3 jaar in productie is. Dan zijn er veel kinder ziekte's uit. Het is al lang bekend in de auto wereld dat peugeot de kinder ziekte's van hun producten afwenteld op hun klanten. Dit kun je op deze wijze gedeeltelijk verkomen. Er gaan aan peugeots zaken stuk die niet meer van deze tijd zijn. En de kwaliteit is soms gewoon weg beroerd. Hiervan is men ook bij peugeot op de hoogte. Echter ze missen de mogenlijkheden en de wil om hierin verandering te brengen en dus klungelen ze maar voort. Eigelijk zijn wij klanten dit alle maal zelf schuld. Wanneer we massaal hun producten weigerden te kopen was deze kwestie snel opgelost.
Maar ja er zijn schijnbaar velen met net zo een zwakke benen als ik (om dat gevoel maar eens te beschrijven van) je rijdt lekkerder in een peugeot. Er alle ellende maar voor lief bijnemen. Overigens kun je dezelfde houding ook bij citroen verwachten. Het zijn en blijven franssen en ze behoren beide tot de PSA Groep. Het is dus een groeps ziekte.
Maar ja er zijn schijnbaar velen met net zo een zwakke benen als ik (om dat gevoel maar eens te beschrijven van) je rijdt lekkerder in een peugeot. Er alle ellende maar voor lief bijnemen. Overigens kun je dezelfde houding ook bij citroen verwachten. Het zijn en blijven franssen en ze behoren beide tot de PSA Groep. Het is dus een groeps ziekte.
Nou, m'n eerste autootje was een 205 gti, van '85. In juni 2002 begon hij toch echt de geest te geven maar voor een gti heeft-ie het toch goed volgehouden, en zonder klachten verder!!! Heb 'm toen ingeruild tegen een 206 xs 1.4 van 1999. Geweldige auto, NOOIT klachten over gehad. Juni dit jaar heb ik een 206 gti gekocht, nieuw, omdat ik toch van wat meer pit houd. En hij bevalt nog prima. Dus ook ik kan iedereen een peugeot aanraden!!!!
Wij hebben afgelopen jaren 4 Peugeot's gehad en allemaal bevallen ze uitstekend, we hebben ook niks te klagen over onze dealer (Broekhuis in Almelo) Met onze vorige 307 hadden we problemen met het slot van de achterportieren dit is allemaal keurig vervangen. Je hoeft nooit lang te wachten. Als ik dan zie dat we bij ons op het werk Volkswagen hadden en die dealer zo ongelofelijk slecht werk leverde, daar kwam nog bij dat je voor een onderhoudsbeurt 3 maanden van te voren een afspraak moest maken. Tuurlijk overal is wel wat op aan te merken, dat zul je ook altijd blijven houden.
Geachte lezers,
Ik heb recentelijk een nieuwe Peugeot gekocht en de reden was dat vrienden en buren van mij ook een Peugeot hadden gekocht en zeer tevreden waren. Natuurlijk heb ik ook in de vakbladen (b.v. ANWB) gezocht en uiteindelijk gaf dat, en een proefrit de doorslag. Ik kan alleen maar zeggen dat het een fantastische auto is en in alle opzichten voldoet. Vanzelfsprekend hoop ik dat ik net zoveel "geluk" zal hebben als met m'n vorige auto en weinig pech zal hebben. Het is altijd afwachten geblazen. Ik heb tot op heden nog geen enkele slechte reactie of service gehad met de garage. Uiterst vriendelijk en zeer correct. Ik denk ook niet dat je alle garages over 1 kam kan scheren.
Ik wens u allen ook veel rijplezier met uw Peugeot. Dat is wat ik even kwijt wilde.
Ik heb recentelijk een nieuwe Peugeot gekocht en de reden was dat vrienden en buren van mij ook een Peugeot hadden gekocht en zeer tevreden waren. Natuurlijk heb ik ook in de vakbladen (b.v. ANWB) gezocht en uiteindelijk gaf dat, en een proefrit de doorslag. Ik kan alleen maar zeggen dat het een fantastische auto is en in alle opzichten voldoet. Vanzelfsprekend hoop ik dat ik net zoveel "geluk" zal hebben als met m'n vorige auto en weinig pech zal hebben. Het is altijd afwachten geblazen. Ik heb tot op heden nog geen enkele slechte reactie of service gehad met de garage. Uiterst vriendelijk en zeer correct. Ik denk ook niet dat je alle garages over 1 kam kan scheren.
Ik wens u allen ook veel rijplezier met uw Peugeot. Dat is wat ik even kwijt wilde.
Ik ben PRIMA tevreden over de diverse Peugeot-autos alsmede onze dealer.
Haha wat een lachertje iedereen die zeikt over een 206 is gewoon jaloers
ben in het bezit van een 206 1.6 16V Quiksilver en niets dan lof hoor ook over de dealer is derde peugeot en op wat kleine dingetjes na niks dan lof al die dingen ook gewoon naar tevredenheid opgelost zonder problemen dus de LEEUW is fantastisch zijn allemaal jaloerse mensen die duitse auto's rijden die hier lopen te zeuren die krijgen namelijk weinig voor VEEL geld en bij de Peugeot is dit net andersom veel voor weing/minder geld
ben in het bezit van een 206 1.6 16V Quiksilver en niets dan lof hoor ook over de dealer is derde peugeot en op wat kleine dingetjes na niks dan lof al die dingen ook gewoon naar tevredenheid opgelost zonder problemen dus de LEEUW is fantastisch zijn allemaal jaloerse mensen die duitse auto's rijden die hier lopen te zeuren die krijgen namelijk weinig voor VEEL geld en bij de Peugeot is dit net andersom veel voor weing/minder geld
@ Bolk
zo zie je maar hoe de 1 tevreden kan zijn over een garage en de ander absoluut niet. Broekhuis Almelo mag van mij aan de hoogste boom. Verkopers die hun vak niet verstaan. Werken er ineens ook niet meer. Service van belabberd niveau (reparaties diverse malen overdoen). Altijd lange wachttijden of smoes "het is een Peugeotkwaal" Typisch is wel dat er heel veel Peugeots rijden in mijn familie waarvan een groot deel Broekhuis klant was inmiddels. Tenminste 8 familieleden zijn na jaaaaren klant bij voorheen Van Haarst en Van der Ven te zijn geweest nu het Broekhuis is overgestapt op een ander merk of dealer.Zegt toch wat over de firma Broekhuis. Mijn laatse Peugeot heb ik er wel gekocht.
Bedoel of je nu een 106 of een 607 rijdt. Klant is klant en die moet je tevreden houden lijkt me.
zo zie je maar hoe de 1 tevreden kan zijn over een garage en de ander absoluut niet. Broekhuis Almelo mag van mij aan de hoogste boom. Verkopers die hun vak niet verstaan. Werken er ineens ook niet meer. Service van belabberd niveau (reparaties diverse malen overdoen). Altijd lange wachttijden of smoes "het is een Peugeotkwaal" Typisch is wel dat er heel veel Peugeots rijden in mijn familie waarvan een groot deel Broekhuis klant was inmiddels. Tenminste 8 familieleden zijn na jaaaaren klant bij voorheen Van Haarst en Van der Ven te zijn geweest nu het Broekhuis is overgestapt op een ander merk of dealer.Zegt toch wat over de firma Broekhuis. Mijn laatse Peugeot heb ik er wel gekocht.
Bedoel of je nu een 106 of een 607 rijdt. Klant is klant en die moet je tevreden houden lijkt me.
Ik heb mijn Peugeot 206 XS nu een jaar .
Ik heb hem over genomen van iemand.
Hij is van januari 2000.
Ik heb hem een half jaar geleden moeten laten maken omdat mijn koppeling kapot was.
Kosten waren 650,-
Twee wken geleden bleek dat ie achter rem olie lekte ik ging voor mijn hand rem die niet meer werkten en dat kwam eruit kosten 275,-.
Hij heeft nog maar net 45.000 km gelopen
In een jaar tijd vind ik dat toch wel erg veel geld.
En als ik de andere forums zo lees dan denk ik dat ik hem snel van de hand doe.
Ook mijn linker knipper licht is nu kapot daar moet ik morgen weer heen om hem te laten repareren.
Ik heb hem over genomen van iemand.
Hij is van januari 2000.
Ik heb hem een half jaar geleden moeten laten maken omdat mijn koppeling kapot was.
Kosten waren 650,-
Twee wken geleden bleek dat ie achter rem olie lekte ik ging voor mijn hand rem die niet meer werkten en dat kwam eruit kosten 275,-.
Hij heeft nog maar net 45.000 km gelopen
In een jaar tijd vind ik dat toch wel erg veel geld.
En als ik de andere forums zo lees dan denk ik dat ik hem snel van de hand doe.
Ook mijn linker knipper licht is nu kapot daar moet ik morgen weer heen om hem te laten repareren.
Ikben een 607 Peugeot rijder en dat al bijna 4 jaar(135.000 km).Ikheb geen klachten en de auto doet het iedere dag weer perfect.De service van de dealer is goed.
dit is een reactie vanuit Belgie.[/b]
dit is een reactie vanuit Belgie.[/b]
ik heb anderhalf jaar geleden een 307 sw gekocht en ik heb in het begin ook last gehad van de richtingaanwijzer.
nadat die klacht is verholpen heb ik nooit meer problemen met mijn auto gehad. ook de service in de garage is niet anders dan bij andere garages of dealers. sterker nog: ik vind dat ze best wel mee-denken in alles!
nadat die klacht is verholpen heb ik nooit meer problemen met mijn auto gehad. ook de service in de garage is niet anders dan bij andere garages of dealers. sterker nog: ik vind dat ze best wel mee-denken in alles!
Tja, ze MOETEN wel meedenken met die wanproducten die ze afleveren!
Ik heb mijn huidige Peugeot , inmiddels de 7e peugeot, nu een 306 Break, nu ongeveer een jaar. Toen ik hem net twee weken had kreeg ik een ongeluk onderweg naar Texel. Op Texel aangekomen bleek de achterklep niet meer te sluiten. De Peugeotgarage in Den Burg heeft dat mankement provisorisch, maar wel gratis verholpen. Mijn eigen garage geeft altijd een uitstekenede service. Wilde mijn echtgenote voorheen nooit met een auto naar de garage, sinds wij bij Vingerhoets in Diessen komen gaat ze meestal zelf naar de garage. Vanwege de vriendelijke en behulpzame medewerkenden in die garage.
Dat is voor ons ook de hoofdreden dat wij weer telkens een Peugeot kopen.
Overigens kopen wij elke 2 jaar een Peugeot van 2 jaar oud en zo rijden we steeds een auto van 2 tot 4 jaar oud.
Dat is voor ons ook de hoofdreden dat wij weer telkens een Peugeot kopen.
Overigens kopen wij elke 2 jaar een Peugeot van 2 jaar oud en zo rijden we steeds een auto van 2 tot 4 jaar oud.
Mijn ervaring met Peugeot is dat ze geen moeite hebben om auto's te verkopen die nog vol zitten met kinderziektes.
Naar mijn mening hoort dat gewoon niet maar Peugeot Nederland maakt zich er niet zo druk om. Men redeneert dat na verloop van tijd de ontwerpfouten wel ontdekt zijn. Dit kan resulteren in een reeks van aanpassingen aan bestaande auto's. Veelal ben je gewoon proefkonijn voor de importeur/dealer/fabrikant.
Als na verloop van tijd de klachten aanhouden, en een oplossing niet in het verschiet lig, stoppen de aktiviteiten gewoon. Dan roept men: wij zijn afhankelijk van de fabriek en die kan er niets aan doen. En wij dus ook niet. En heeft u gewoon pech.
Een auto terugnemen doet Peugeot niet zo snel. Men wil hem nog wel eens terugkopen tegen handelswaarde (= giga-afschrijving) met een extra korting van een paar procent over ex BPM en BTW prijs.
Met andere woorden: je gaat er financieel flink op achteruit en je hebt een hoop ergernis.
Naar mijn mening hoort dat gewoon niet maar Peugeot Nederland maakt zich er niet zo druk om. Men redeneert dat na verloop van tijd de ontwerpfouten wel ontdekt zijn. Dit kan resulteren in een reeks van aanpassingen aan bestaande auto's. Veelal ben je gewoon proefkonijn voor de importeur/dealer/fabrikant.
Als na verloop van tijd de klachten aanhouden, en een oplossing niet in het verschiet lig, stoppen de aktiviteiten gewoon. Dan roept men: wij zijn afhankelijk van de fabriek en die kan er niets aan doen. En wij dus ook niet. En heeft u gewoon pech.
Een auto terugnemen doet Peugeot niet zo snel. Men wil hem nog wel eens terugkopen tegen handelswaarde (= giga-afschrijving) met een extra korting van een paar procent over ex BPM en BTW prijs.
Met andere woorden: je gaat er financieel flink op achteruit en je hebt een hoop ergernis.
Uw auto is, ongeacht het merk, zo goed als Uw dealer. Als die een klantgerichte service geeft en serieus de onderhoudsbeurten uitvoert, zult U weinig te klagen hebben. Ik rijdt al 10 jaar in dezelfde Peugeot 306 XT en heb in die tijd 145.000 km gereden. De weinige problemen die er waren, zijn door mijn dealer, de firma Thalen in Beilen, keurig opgelost, ook naar de importeur toe.
De auto rijdt nog als nieuw en ik ben dan ook bijzonder tevreden!
ik ben sinds kind helemaal gek van Peugeot en ik wil het volgende zeggen:
ten eerste:
er is geen enkel bedrijf waar geen klachten over binnenkomen
ten tweede:
auto's zijn en blijven mensenwerk en mensen maken fouten, u toch ook?
ten derde:
elke dealer is een bedrijf op zich waar weer andere mensen werken, dus verschillende bedrijfsvisies b.v. de ene dealer zet klantgerichtheid en service op de eerste plek terwijl de andere dealer meer prioriteit geeft aan zoveel mogelijk verkopen.
ten vierde:
als u graag een klantvriendelijke en zeer goede service verlenende Peugeot dealer wilt dan moet u eens langs gaan bij van der Mispel in Driebergen.
ten vijfde:
Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met een Nefkens dealer, ik ben bij Nefkens in Amersfoort en Zeist geweest en allebei gaven een uitstekende service, nog nooit problemen met ze gehad. Misschien komen ze daar wat killer over dan bij mijn eigen dealer maar Nefkens is nou eenmaal een groot bedrijf. Als u bij Ikea langsgaat dan wordt u toch ook niet meteen in de watten gelegd? Ik heb meer problemen met hun meubels gehad in 3 maanden tijd dan dat ik ooit voor problemen aan mn Peugeot heb gehad!
ten zesde:
ga zelf maar eens een auto bouwen!
groeten van een zeer tevreden Peugeot 406-rijder!
ten eerste:
er is geen enkel bedrijf waar geen klachten over binnenkomen
ten tweede:
auto's zijn en blijven mensenwerk en mensen maken fouten, u toch ook?
ten derde:
elke dealer is een bedrijf op zich waar weer andere mensen werken, dus verschillende bedrijfsvisies b.v. de ene dealer zet klantgerichtheid en service op de eerste plek terwijl de andere dealer meer prioriteit geeft aan zoveel mogelijk verkopen.
ten vierde:
als u graag een klantvriendelijke en zeer goede service verlenende Peugeot dealer wilt dan moet u eens langs gaan bij van der Mispel in Driebergen.
ten vijfde:
Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met een Nefkens dealer, ik ben bij Nefkens in Amersfoort en Zeist geweest en allebei gaven een uitstekende service, nog nooit problemen met ze gehad. Misschien komen ze daar wat killer over dan bij mijn eigen dealer maar Nefkens is nou eenmaal een groot bedrijf. Als u bij Ikea langsgaat dan wordt u toch ook niet meteen in de watten gelegd? Ik heb meer problemen met hun meubels gehad in 3 maanden tijd dan dat ik ooit voor problemen aan mn Peugeot heb gehad!
ten zesde:
ga zelf maar eens een auto bouwen!
groeten van een zeer tevreden Peugeot 406-rijder!
Ik rijd nu 3 jaar peugeot. In die drie jaar is er niets merkwaardigs gebeurd behalve het normale onderhoud. Deze auto's zijn oerdegelijk. M'n 205 is uit 1991 en heeft nog geen plek roest, start altijd zonder problemen en is nog prima op kleur. Vergelijk dat eens met, ik noem maar wat, een willekeurige duitse of zweedse auto van die leeftijd.
Hoeveel merken moeten wel eens auto's terugroepen naar de fabriek omdat er wat mis is gegaan? Mercedes, volvo en zelfs rolls royce. Oftewel, er kan overal wat verkeerd gaan bij het bouwen van auto's.
De meeste ervaringen die ik hier lees, zijn van mensen die bij 1 dealer bekend zijn. Als dat dan een niet zo prettig contact is, wil dat niet zeggen dat dat overal zo is. Het blijven immers mensen.
Groet, Jon.
Hoeveel merken moeten wel eens auto's terugroepen naar de fabriek omdat er wat mis is gegaan? Mercedes, volvo en zelfs rolls royce. Oftewel, er kan overal wat verkeerd gaan bij het bouwen van auto's.
De meeste ervaringen die ik hier lees, zijn van mensen die bij 1 dealer bekend zijn. Als dat dan een niet zo prettig contact is, wil dat niet zeggen dat dat overal zo is. Het blijven immers mensen.
Groet, Jon.
Uit vele onderzoeken van o.a. autoweek en consumentenbond blijkt dat veel klanten ontevreden zijn over de kwaliteit van hun Peugeot en de serviceverlening door de dealers. Dit is niet gebaseerd op 1 ervaring maar op duizenden.
Op diverse forums op het internet blijkt dat de klachtenafhandeling door bijvoorbeeld Nefkens bedroefend slecht is en dat Peugeot Nederland ook niet bekend staat als correct en behulpzaam.
Het komt regelmatig voor dat klagende Peugeotrijders van Peugeot Nederland horen dat hun klachten niet bekend zijn bij de Peugeot-organisatie terwijl het op het internet wemelt van de meldingen. En deze mensen hebben echt wel contact gehad met de Peugeot-organisatie.
Mijn ervaing met Peugeot is een bittere geweest. Nefkens is een bedrijf dat niet moeilijk doet over liegen tegen de klant, negeren van klachten en onfatsoenlijk gedrag. Peugeot Nederland gedraagt zich op een zelfde wijze tegenover mij.
Ben dus niet blij met mijn Peugeot want 20 keer per jaar naar de garage.......
Op diverse forums op het internet blijkt dat de klachtenafhandeling door bijvoorbeeld Nefkens bedroefend slecht is en dat Peugeot Nederland ook niet bekend staat als correct en behulpzaam.
Het komt regelmatig voor dat klagende Peugeotrijders van Peugeot Nederland horen dat hun klachten niet bekend zijn bij de Peugeot-organisatie terwijl het op het internet wemelt van de meldingen. En deze mensen hebben echt wel contact gehad met de Peugeot-organisatie.
Mijn ervaing met Peugeot is een bittere geweest. Nefkens is een bedrijf dat niet moeilijk doet over liegen tegen de klant, negeren van klachten en onfatsoenlijk gedrag. Peugeot Nederland gedraagt zich op een zelfde wijze tegenover mij.
Ben dus niet blij met mijn Peugeot want 20 keer per jaar naar de garage.......
Als bezitter van vijf Peugeots (403 uit 1964, 504 uit 1980, 205 GE uit 1986, 205 cabrio uit 1988 en een 406 uit 1998, waarvan de 406 en de 205 GE uit '86 dagelijks gereden worden) zou ik gezien veel reacties een heel ongelukkig mens moeten zijn. Integendeel. Al twintig jaar rijd ik met heel veel plezier Peugeot en wil beslist niet anders.
Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk, maar bij welk merk niet? Ooit een Toyota Corolla met pech zien staan? Ik wel... Met de dealerorganisatie heb ik alleen maar goede ervaringen. Zeker met Visscher Culemborg (voorheen Vianen) en Van Hunnik Veenendaal. Onderdelen zijn zelfs voor mijn 1980 504 nog met redelijke levertijden bij de dealer te bestellen en de service bij reparatie/onderhoud is top. Met de 406 (op LPG) zijn nooit problemen en bij de aankoop ervan vorig jaar heb ik heel plezierig/zakelijk kunnen onderhandelen.
De 1980 504 heb ik al 17 jaar in bezit. Ruim 260.000 kilometer later zijn er totaal geen problemen met de techniek. Motor en versnellingsbak zijn nog origineel, bij 240.000 is de auto na 12 jaar opnieuw gespoten (mag het een keer...??). M'n 1964 403 is na ruim 30 jaar nieuw in de lak gezet, maar de techniek is nog altijd prima-origineel. We rijden met deze oude auto's vaak met plezier naar ons huis in Frankrijk.... Over kwaliteit gesproken! Un jour Peugeot, toujours Peugeot!!!
Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk, maar bij welk merk niet? Ooit een Toyota Corolla met pech zien staan? Ik wel... Met de dealerorganisatie heb ik alleen maar goede ervaringen. Zeker met Visscher Culemborg (voorheen Vianen) en Van Hunnik Veenendaal. Onderdelen zijn zelfs voor mijn 1980 504 nog met redelijke levertijden bij de dealer te bestellen en de service bij reparatie/onderhoud is top. Met de 406 (op LPG) zijn nooit problemen en bij de aankoop ervan vorig jaar heb ik heel plezierig/zakelijk kunnen onderhandelen.
De 1980 504 heb ik al 17 jaar in bezit. Ruim 260.000 kilometer later zijn er totaal geen problemen met de techniek. Motor en versnellingsbak zijn nog origineel, bij 240.000 is de auto na 12 jaar opnieuw gespoten (mag het een keer...??). M'n 1964 403 is na ruim 30 jaar nieuw in de lak gezet, maar de techniek is nog altijd prima-origineel. We rijden met deze oude auto's vaak met plezier naar ons huis in Frankrijk.... Over kwaliteit gesproken! Un jour Peugeot, toujours Peugeot!!!