LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleine beurt en apk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mazzel???

kleine beurt en apk

Ongelezen bericht door mazzel??? »

Vanaf vorig jaar ben ik de eigenaresse van een volvo v40 uit 2000.
In april moet deze gekeurd worden en heeft een kleine beurt nodig.
Nu belde ik naar de garage waar ik hem heb gekocht en vroeg naar de totaalprijs.(geen volvo dealer)
Deze kon me dat zo vertellen 150 euro incl.keuring.
Mooie prijs dacht ik,maar toch maar even bellen naar de volvo dealer wat hun prijs is (kreeg namelijk een mooie brief dat ik bij een onderhoudsbeurt de keuring van 60 euro gratis kreeg).
Tot mijn verbazing vroeg deze naar de km stand ,leeftijd enz.
De totaal prijs is 365 euro excl.60 euro voor de keuring!!!!!!
Daarbij ziten natuurlijk niet de extraatjes bij (remschijven,blokjes enz )vertelde hij er nog doodleuk bij.
Hoe is het mogelijk dat er zoveel prijsverschil inzit??????
En mag dit zomaar????
Want zeg nou eerlijk wie gaat er 275 euro meer betalen als dit niet hoeft?????

Gast

Re: kleine beurt en apk

Ongelezen bericht door Gast »

Garagebedrijven kijken graag naar de kilometer teller als het op een beurt aankomt,

Sommige onderdelen, bijv. brandstoffilters, distributieriem wordt vaak bij de grote beurt vervangen, dit onderhoud kan behoorlijk in de papieren lopen,

De APK keuring werd gerekend op € 60,- vaak wordt dit gerekend zonder BTW, zodat er ook nog 19.5% BTW over wordt berekend,

De kleine beurt is in principe niks anders dan olie verversen, nieuwe oliefilter op de motor schroeven, en de zaak een beetje nalopen, ruitenwissers controleren, e.d.

En dan zit je al heel snel op €150,- incl. BTW,

Tegenwoordig wordt alles apart berekend, tot de pakking van de carterdop toe, huur gereedschap, e.d.,

In uw situatie, ( die mij bekend voor komt ), is de Volvodealer een peperduur adres,

Mijn Volvo die ik had, was bij de Volvodealer niet te betalen, er moet zeer waarschijnlijk bij Volvo breed winst worden gemaakt op de reparaties, in mijn ogen is dit ook flessetrekkerij van de Volvogarage,

Ga shoppen!, en informeer wat een beurt kost, en vraag vooral wat een kleine beurt inhoud, u komt dan natuurlijk allemaal verschillende verhalen te horen bij de betreffende garagebedrijven,

Maar ga er maar van uit, dat de Volvogarage het echt niet beter doet, dan menige andere dealer,

Dus breng uw Volvo maar mooi naar de garage waar u uw auto gekocht heeft, het prijsverschil is gewoon véél te hoog,

Voor €365,- heeft u bij menig andere garage een grote beurt, met nieuwe APK!.

(Uiteraard worden evt. slijtagedelen, die vervangen moeten worden, nog wel apart in rekening gebracht.)

groeneveld

Ongelezen bericht door groeneveld »

Ten eerste: Voor de vorige schrijver: In Nederland is de BTW 19% en niet 19,5%.

Ten tweede: Er worden hier appels met peren vergeleken, dit is echter niet uw fout. De garage wil het gewoon volgens het boekje doen. Wat is er aan de hand:

De eerste garage voert inderdaad puur een kleine beurt uit, deze werkzaamheden werden reeds eerder beschreven. Meer doen zij dus absoluut niet! voor dat geld.

Vervolgens belde U de dealer, deze ging (in mijn ogen) totaal aan uw vraag voorbij (ik wil een kleine beurt) en keek gelijk in zijn eigen systeem naar het onderhoud dat door Volvo wordt voorgeschreven. Daarin ziet hij vervolgens dat er (bij de kilometerstand die U opgeeft) de nodige extra controlles nodig zijn. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het vervangen van V-snaren.
Vroeger was het heel simpel, je had een grote en een kleine beurt. Dat traject hebben heel veel automerken (waar onder Volvo) allang achter zich gelaten. Er wordt nu gesproken over bijvoorbeeld onderhoud A en onderhoud B, vervolgens zitten de werkzaamheden gewoon verdeeld over deze beurten. Hierdoor is het verschil in prijs wat minder geworden voor de verschillende onderhoudsbeurten.

Tot slot: Het is m.i. totaal onzinnig om een dure merkdealer te gaan vergelijken met een "normale"garage c.q. kwik-fitter. De dealer zal in wezen altijd duurder zijn. Daar staat wel wat tegenover: Altijd orginele onderdelen en altijd het voorgeschreven onderhoud. Bij sommie merken heb je hierdoor een voordeel. Zo kan een VW-rijder de ANWB vaarwel zeggen. Zolang hij namelijk alle onderhoud bij de dealer onderbrengt (niet de banden) zal hij verzekerd zijn van de mobiliteitsgarantie. En dat het dus ook wel weer een voordeel.

Gast

Ten eerste: Voor de vorige schrijver: In Nederland is de BTW 19% en niet 19,5%.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De BTW in Nederland is nog altijd 19% hoor.
Weet niet hoe jij erbij komt dat dit 19,5 % is :lol:

Gast

Oeps, foutje.... :oops:
Jij had het juist goed verbeterd ;)

Gast

Wat een geouwehoer over een half procentje,

Als je nu een nieuw huis koopt is dit halve procentje een stevig bedrag!,

In deze situatie kun je er misschien net een ingevroren pizza voor kopen in de supermarkt!,

Smakelijk eten!. :wink: :lol:

Gast

Volgens Groeneveld doet de garage zijn onderhoud 'volgens het boekje',

Ik kan u één ding vertellen dat dit 'boekje' nog nooit bestaan heeft,

Als een garagebedrijf dit zou doen, zal deze heel snel failliet gaan!, er gaat dan in een beurt te veel tijd in zitten,

De meeste auto's zijn tegenwoordig behoorlijk onderhoudsarm ontworpen, zodat de garage bedrijven bewust of onderbewust, wel eens een steekje kan laten vallen,

Tijdens steekproeven van consumentenbelangen organisaties, kwam al snel naar voren dat ook Volvogarage's hun steekjes laten vallen, zoals de meeste garage's,

Helaas, de garage bedrijven schrijven graag,(ze moeten ook wel!), maar de boel beduvelen wordt nog veel vaker gedaan!,

Gast

Even voor Groeneveld het volgende:

Ik heb mijn auto altijd bij een dealer laten keuren,beurten laten geven enz.
S'morgens brengen,sávonds halen.....nou dat was altijd schrikken van de rekening!!!! En ieder jaar was er wel wat aan,en reed er niets eens zoveel mee.(nog geen 10.000 per jaar)
Dit jaar heb ik hem laten keuren bij een ander (geen dealer) en wat bleek???
Noppes..niets aan die auto!!
Perfect door de keuring en kreeg nog een compliment dat de auto er zo goed uitzag.
Vroeg ik andere jaren naar mijn spullen die vervangen waren dan waren die zgn al weg!!!
En ach ook al zou je ze vragen..jij weet niet of die wel van jouw auto kwamen,want je stond er niet bij toen ze (zogenaamd)vervangen werden.
Tegenwordig merk ik alles maar,zo kan ik zien of het wel daadwerkelijk vervangen is.
Maar toch vreemd ..al die jaren naar een dealer kostte me handen vol geld,ga nu naar een "normale"garage en er mankeert niets aan.
Daar gaat toch een lampje bij branden dan. :idea:
En wat houdt tegenwoordig origineel in?? Het verschil zit hem alleen maar in de prijs!
Geef mij maar een "normale"garage,mocht er iets zijn dan bellen ze eerst en je mag nog komen kijken ook,dit was bij de dealer nooit het geval,later op de rekening daar mocht je kijken (en betalen natuurlijk).

boebertje

Ongelezen bericht door boebertje »

idd ook bij volvo is het zo dat wanneer je het onderhoud bij een volvo dealer doet je geen anwb mneer nodig hebt.

ach ja je hebt altijd al betaald voor merk en kwaliteit. Een shirt van de wibra is van net zo'n goede kwaliteit als eentje van ralp lauren toch zullen deze zomer veel mensen lopen in een ralph lauren shirt

bij volvo niks anders je betaald voor het merk. Het pand en het personeel meot ook betaald worden en aangezien de marge op de verkoop van nieuwe auto;s nihil is dankzij de leasemaatschappijen halen ze het uit onderhoudsbeurten.

Een voordeel is wel dat toch ook wle ebwezen is dat orginele oliefilters gewoon beter werken voor ue auto dan eentje van kwitkfit e.d. Dit soort dingen gaan voor modernere auto's en motoren steeds strikter geleden.

Ow ja en na een beurt wordt u auto wel bij de volvo gewassen en krijg je een gratis leenfiets mee
hihihi :lol:

groeneveld

Ongelezen bericht door groeneveld »

Ik vind het wel apart.

Ik geef toelichting, zonder daarbij (in mijn ogen) een mening te geven welke garage het nu beter doet en welke niet. Ik beschouw (in mijn ogen) gewoon de ervaringen die ik zelf heb/heb gehad (op dit moment 8 wagens van verschillende merken (deze heb ik dus op dit moment en zijn allen rijdend)).

Zelf heb ik in de afgelopen jaren mij auto's zowel bij de dealer in onderhoud gehad alsook bij Bovag-garage's. Het is voor mij (dit is dus puur mijn eigen mening) wel duidelijk. In principe zou ik met een wagen ouder dan 4-5 jaar niet meer bij de dealer komen. Dan betaal je gewoon meer en volgens sommige teveel. De eerste drie jaar zou ik de wagen altijd bij de dealer houden, dit omwille van de garantie en eventuele coulance-regelingen!

M. Groenwold

Ongelezen bericht door M. Groenwold »

Mensen, ga maar lekker naar de Kwikfit, laat u vooral lokken door de lage prijzen voor een onderhoudsbeurt. Dan moet je de mensen van de Kwikfit er wel even op wijzen dat ze er de goed soort olie indoen, het juiste type bougies monteren en als het tegen zit moet je ze ook nog even aanwijzen waar het interieurfilter zit (hoeft niet, die wordt toch niet vervangen). Weet u dit niet, ga dan gewoon naar de echte Volvo-dealer,... daar weten ze dat gewoon! Nouja, daar moet je na de beurt vast nog wel even langs, het servicelampje moet natuurlijk nog even uit,... haha KWIKFIT,..... laat ze lekker banden een uitlaat monteren, als ze tenminste versleten zijn,...

quangteo

Ongelezen bericht door quangteo »

vandaag heb ik mijn auto laten apk keuren bij een garagebedrijf Verhoeven in Uden. afspraak was dat de alleen de keuring 17 euro zou kosten. vanmiddag mijn auto opgehaals en de garagehouder vraagt er 75 euro voor. ik vroeg hoe hij aan dit bedrag komt. toen zei hij dat de keuring 40 euro kost. daarbij heb ik de remmen schoongemaakt en komt totaal uit op 75 euro. als ik niet betaal geef hij de sleutel niet terug. dit is tocht onzin. u begrijpt het wel dat ik nooit meer naar deze garage ga. hierbij wil anderen mensen attenderen ga niet naar Verhoeven autobedrijf. je krijgt geheid problemen met de prijsafspraak

Gesloten