LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
BERTELS

KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door BERTELS »

Na jarenlang te hebben rondgereden in oudere bestelauto's besloot ik in 2000, van mijn zuurverdiende geld, een nieuwe ford transit te kopen.
Om een een heel lang verhaal kort te maken, de ford is nu ruim 4 jaar oud en heeft 42.000 km gelopen. Het grote aantal reparaties heeft tot nu toe ruim 2500 euro gekost. Zo is bijvoorbeeld het complete koelsysteem vervangen, distributieriem, 2x accu vervangen etc.
Natuurlijk heb ik de leverancier gevraagd of er nog iets in aanmerking zou komen voor garantie, maar het antwoord was nee, de dealer vond mij zelfs brutaal om dat te vragen. Hierna heb ik via een andere Ford dealer geinformeerd, en deze heeft via Ford nederland een waarderings-certificaat geregeld t.w.v. 455 euro, alleen te besteden door binnen 6 maanden een nieuwe ford aan te schaffen. Ik heb Ford Nederland hier over gebeld om te vragen of dit certificaat niet gewoon verzilverd kon worden. Het antwoord was: koopt u maar gewoon een nieuwe Ford binnen 6 maanden. Anders kunt u het certificaat gewoon weg gooien.
Dus nul komma nul coulance. Inmiddels is de Ford weer defect (accu laadt niet meer bij) Ik ga het certificaat terug sturen met een brief erbij.

NOOIT GEEN FORD TRANSIT WEER.

Gast

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Om een een heel lang verhaal kort te maken, de ford is nu ruim 4 jaar oud en heeft 42.000 km gelopen. Het grote aantal reparaties heeft tot nu toe ruim 2500 euro gekost. Zo is bijvoorbeeld het complete koelsysteem vervangen, distributieriem, 2x accu vervangen etc.
beste gast,
een ford met 42.000 km en ruim 4 bijna 5 jaar oud. das ± 8400 pj wat u rijd.
als u dan al 2 accus verslijt doet u toch iets niet erg goed lijkt me, rijd u veel korte afstanden gezien de km stand vermoed ik van wel.
distributieriem ligt dus duidelijk aan uw rijstijl, mijn distributieriem van mijn transit zit er al 150.000 km op en ik rijd erg veel.
het koelsysteem wat deed ie niet ford geeft je 2 of 3 jr garantie dus lijkt mij stug dat u geen coulance krijgt als het idd een fabrieksfout is anders vraag ik mij af hoe u het voor elkaar heeft gekregen om het koelsysteem naar zijn grootje te krijgen.

Mobby

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Mobby »

Dat is grappig :P een distributieriem "verslijt" niet door rijgedrag, zo een riem moet gewoon vervangen worden op de kilometerstand die het boekje aangeeft, Daarna is er een kans dat hij breekt waardoor er een hoop motorschade onstaat. 42.000 is vrij laag voor een distributieriem, maar 150.000 is vééls te laat, het ricico is er dat hij breekt (en dat kun je niet zien) en dan onstaat er voor duizenden euro's motorschade die je nergens kunt verhalen.Een accu gaat trouwens nooit 'stuk' . Als de accu te vaak en te lang leeg staat ,doet hij gewoon zijn werk niet meer.

Marcel

Gast

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Verhaal over koelsysteem kan erop duiden dat het systeem gelekt heeft en als de pomp dan in de buurt van de distributieriem zit vervangt men deze vaak uit voorzorg om te voorkomen dat de riem voortijdig breekt.
150.000 km met een distributietriem is vragen om problemen - of een beschermengeltje op je dak :lol: .
Veelal wordt deze riem bij km standen tussen 60.000 en 90.000km gewisseld (volgens het boekje) en dit is niet voor niets!!!

Gast

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Heel vervelend dat u pech heeft met uw Transit maar het gaat met toch te ver om mensen af te raden een Transit te kopen. Mijn schoonvader rijdt nu in zijn vierde Transit (>200.000 km. per stuk) en heeft nooit grote problemen gehad. Gewoon normaal onderhoud. Waarom zouden er anders zoveel van rondrijden. U heef gewoon een pechauto. Succes ermee!

Gast

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

U heeft gewoon een pechauto
En het is nu juist de kunst een leverancier te vinden waarbij je vrijwel geen pechauto's treft!
(tenminste als je daar het geld voor over hebt :shock: )
Van de Hyundai h200 rijden er ook zat rond maar mijn persoonlijke ervaringen - en met mij velen -met zo'n wagen zijn bar slecht. Toch zullen er ook wel goed gebouwde exemplaren tussen zitten die klokje rond kunnen.
Maar een kwalitatief goede wagen hoort geen lot uit de loterij te zijn; natuurlijk met in acht name van het principe alle waar naar zijn geld maar een Ford zit niet in de goedkoopste categorie volgens mij.

Gast

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Het verschil tussen H100/200 en een Transit is dat je bij de Transit maar een heeeele kleine kans hebt op een maandagochtendmodel en bij de H100/200 de kans net zo groot is als de zekerheid die je hebt dat er water uit onze kranen komt. Overigens wil ik benadrukken dat dit niet geldt voor alle Hyuandai's!

sjohn

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door sjohn »

de accu kan van af 3 jaar stuk gaan
distributie is 4 jaar tot 5 jaar voldoende om te vervangen

alles lijkt mij op normaal onderhoud

het kost geld een auto ik zeg altijd:het valt niet mee als het tegen valt

ja onderhoud groote beurt kost al 400 a 500 euro

alles zelf doen lijkt me duidelijk minder kosten met zich mee brengt

ook heb je afschrijving

volgende keer oude auto,zelf sleutelen,koste van de onderdeel is goedkoper dan de afschrijving hoe langer je er mee doet hoe goedkoper de auto

denk maar even na

oja als je de motor geen olie boot wordt hier advies

niet onder de 10w 50 gaan olie
beste is 10 w 60 racing olie van valvoline sj
ook gebruik ik in de diesel auto
astra 1992 geen olie gebruik
vectra 1994 geen olie gebruik
nissan bleubird diesel geen olie gebruik
nissan almera1998 geen olie gebruik
suzuki swift 1994 geen olie gebruik 2 stuks
heb nog een paar die mensen gebruiken de olie
ook voor lambo.fera.enz
gebruik deze olie de motor zal er dankbaar voor zijn
ook slijtage niets op de nokenas niet lagers enz

gr sjohn

DIETE

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door DIETE »

Ik heb nu anderhalf jaar een ford bus en ik vind het een goede bus staat inmiddels dik 134000 kilometer op de teller service is goed
En de bus loopt als een tierelier (170 km/u) op de duitse autobahn

Succes met uw ellende


Diete

mobby

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door mobby »

"distributie is 4 jaar tot 5 jaar voldoende om te vervangen"

Dit is Natuurlijk de reinste onzin!

De één rijd 10.000 per jaar de ander 30.000 ...

Een distributie riem werkt een aantal kilometers en niet een bepaalde tijd.

Als je het niet snapt, schrijf dan ook geen adviesen op... :twisted:

Wout

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Wout »

Distributieriem ivervangen is ahankelijk van het gebruik van de auto in algemene zin. Niet alleen de km-stand, niet alleen de leeftijd.

Mijn riem liep eraf bij een km stand van 23000 (je leest het goed). De transit was 21 jaar oud. Ik had de riem uit voorzorg moeten vervangen (ouderdom). Verder fijne auto.

Mijn dieseltje heeft tot 132d moeten wachten, maar ja dat is dan ook een nissan, no worries... Ohja en sindsdien (nu 178dkm) geen onderhoud meer gehad. Moet je ook tegen kunnen...

autobedrijf berk

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door autobedrijf berk »

de riem kun je beter niet langer dan 5 jaar mee laten gaan
de haar scheurtjes op de riem rug heb menige doen sneuvelen
gebruik u verstand .
olie kun je ook niet tot de sloop in laten zitten als je 10.000km er mee rijd dus even na denken voor je agresie op iemand uit

gr autobedrijf berk

kwitel van dijk

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door kwitel van dijk »

mobby

je lees het niet goed

de zin staat VOLDOENDE NA 4a5 jaar te vervangen

dus VOLDOENDE

of je later vervang is je eigen risico dus let op je grote mond

lees eerst goed voor je gaat schr........ :twisted:

mobby

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door mobby »

Het maakt mij niet uit hoor!

Als jij na 4 jaar en 200.000 kilometer de klepjes wilt vervangen vind ik het prima,

Maar er zal niemand zijn die het dan voor je betaald hoor!

Ik rij al jaren tweedehands auto's en als het niet te achterhalen is vervang ik áltijd distrubitie en spanrollen

Ik heb namelijk ook als eens een auto gezien met een vervangen riem en vastgelopen spanrollen,...dan smelt de riem dus.

Je moet gewoon voor je eigen portomonee niet bezuinigen op een distrubutie.

Gast

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Heetgebakerd typje, die Mobby.....pas maar op dat je zelf niet wegsmelt....

Mobby

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Mobby »

Klopt :P

Ford-Freak
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2006 18:37

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Ford-Freak »

Hey..

De Ford Transit is de beste bestelauto in zn klasse.
Het type dat u heeft is in 2002 en 2006 bestelauto van het jaar geworden. dat zal hij niet voor niets zijn geweest. toch?
hij staat bekend om zn gunstige prijs, betrouwbaarheid, ruimte en bovendien de beste in zn klasse (Boven de VW T5, Citroën Jumper, Peugeot Boxer, en Opel Vivaro)
Moet je nagaan wat de andere bestelauto`s wel niet zijn!!

vriendelijke groet
Erik

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door achmed666 »

Plus dat de ford de MOAB is (mother off all bestelbusjes) en op het circuit sneller dan menig porsche (zie topgear)

Erkie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:15

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door Erkie »

Hoi Bertels,
Een diesel die weinig rijdt rijdt duur. Maar dat is ieders keuze. Een auto die niet naar behoren functioneert moet terug naar de VERKOPER om daar de zaak te regelen. Wat er te doen staat is: een aangetekende brief naar de verkoper. In gebreke stellen, want repararies helpen te kort. Een auto moet 10 jaar mee gaan en (diesel) 250.000 km kunnen rijden. Zaken die slijten zoals banden remschijven, luchtfilters en zo vallen onder onderhoud. De schade over de 4 gebruik-jaren zouden verrekend moeten worden naar rato. De Transit is weinig gebruikt, maar erg in waarde gezakt door de verandering in de Grijs Kenteken wetgeving.

Zelf rijd ik in een Vito, alles rammelt, is van 1996 en heeft 230.000 km er op zitten maar loopt en is betrouwbaar. Dat wil niet zeggen dat je met je Transit slecht zit. Ik denk eerder dat jouw garage gewoon een slechte is! Als je bij je eigen garage echt niet terecht kan ga eens in een stad verder op langs en laat ze een advies geven (zonder te zeggen dat je op een second opinion uit bent, maar op de oplossing van een vaag probleem. Soms dekken dealers elkaar!

Groet.
Erkie

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: KOOP GEEN FORD TRANSIT !!!!!

Ongelezen bericht door michelheikamp »

Een distributieriem dient bij bepaalde variabelen vervangen tw worden.

Bijvoorbeeld bij 120000 OF 5 jaar.

Maakt niet uit hoe veel je per jaar rijdt, bij het eerste wat je tegenkomt is vervanging een advies. Doe je niet, kan ook natuurlijk. Stel dat hij dan knapt en je motor koopt kapot (koste veeeeeel meer geld) dan is het eigen schuld dikke bult. De importeur zal dan waarschijnlijk geen coulance geven.

Gesloten