LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten auto beurt

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Wiet
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2016 17:20

kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Wiet »

Ik kocht een 9 mnd oude Ford Focus per 1 juli 2015, km stand ruim 17.000, bij Ford Ardea . Voor de 1e beurt eind juni (km stand 31.000) moet ik 258,68 € ex BTW betalen ex overige kosten. Ik kon er op wachten. Werktijd max. 1½ uur. Is dat niet veel te duur? Zelfs met een overhead van 40% zijn de kosten dan bijna 105 € per uur! [verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2016 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke informatie

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Quark »

Ligt eraan wat er is gebeurd en wat er is vervangen.
Even specificeren

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Zo'n bedrag klinkt aardig normaal voor een "Grote beurt".

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door kokka »

Ford heeft vaste prijzen. Deze kan je op de website van ford opzoeken. Standaard compleet onderhoud, de website heeft het overigens over 3 jaar of 60000 km, geen 30000km, kost 288 euro.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Afhankelijk van de locatie/regio is 105 euro per uur niet zo'n raar werkplaatstarief. Vergeet niet dat er op de verkoop van auto's niet zoveel verdient wordt. De inkomsten moeten voornamelijk uit de werkplaats komen. Verder zijn de locaties waar dit soort merkdealers zitten ook niet de goedkoopste plekken. En BTW: winst is geen overhead. 30...40% bruto marge is vrij normaal om een bedrijf gezond te laten draaien. Vraag maar eens bij je eigen werkgever.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door lichtstad »

GJvdZ schreef:Afhankelijk van de locatie/regio is 105 euro per uur niet zo'n raar werkplaatstarief. Vergeet niet dat er op de verkoop van auto's niet zoveel verdient wordt. De inkomsten moeten voornamelijk uit de werkplaats komen. Verder zijn de locaties waar dit soort merkdealers zitten ook niet de goedkoopste plekken. En BTW: winst is geen overhead. 30...40% bruto marge is vrij normaal om een bedrijf gezond te laten draaien. Vraag maar eens bij je eigen werkgever.
Bij Ford heeft het niets met de locatie te doen, overal zijn vaste tariferen, zoals @kokka al aangegeven heeft.

Trouwens hebben andere merken ook vaste prijzen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door peteroo »

Dure onderdelen, zeer prijzige olie? Samen met dat werkplaatstarief zit je zo aan dat bedrag. Maar als het goed is ontvang je een specificatie van de garage. Vergeet de btw ook niet. Daar schrik ik iedere keer weer van.

SnelsteSlak
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2015 10:05

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door SnelsteSlak »

De eerste beurt voor mijn Fiesta (model 2014-2015) was EUR 251,99 incl. BTW. Of het duur is of niet heb ik niet echt een mening over, de uitgevoerde werkzaamheden (zoals vervangen luchtfilter, aanscherpen koppelingspedaal) zou ik met een eigen auto (deze is van de zaak) veel lager op de prioriteitenlijst hebben staan, maar je bent in ieder geval niet genaaid ofzo.

Wiet
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2016 17:20

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Wiet »

er is voor 12,35 € brandstof syteem reiniger + milieutoeslag extra geweest. Het genoemde bedrag was de beurt ex BTW

Wiet
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2016 17:20

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Wiet »

Overigens kan ik de prijzen van beurten niet vinden op de website. Wel vaste prijzen vanaf 155€.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door peteroo »

Bij 'vanaf'-prijzen pakt het altijd duurder uit. Daarmee lokken ze je als klant, maar dekken ze zich bij voorbaat in.

SnelsteSlak
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2015 10:05

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door SnelsteSlak »

En als je hier fordonderhoud.nl [commerciële link door Moderatie verwijderd] kijkt?

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bericht door Moderatie verwijderd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door kokka »

snuffel1 schreef:De auto moet voor onderhoud naar de dealer want als u dat niet doet vervalt de garantie.
dat is dus niet waar. de fabrieksgarantie blijft behouden zolang de auto volgens de onderhoudsintervallen ,die door de fabrikant worden vastgesteld, is onderhouden. dit onderhoud kan ook bij een universele garage plaatsvinden. dat de auto volgens het boekje is onderhouden zal je wel moeten kunnen aantonen. Juist vanwege deze wettelijke bepaling bieden veel merken extra voordelen als je je auto bij de merkdealer laat onderhouden. zoals mobiliteitsgarantie

ik vind het wel vreemd dat TS de beurt bij 31000 km moet laten doen, terwijl Ford de eerste beurt op 60000 voorschrijft

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Appie83 »

kokka schreef: ik vind het wel vreemd dat TS de beurt bij 31000 km moet laten doen, terwijl Ford de eerste beurt op 60000 voorschrijft
Mogelijk zijn de onderhoudsintervallen niet alleen voorgeschreven om de zoveel km, maar ook om de zoveel jaar.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door Quark »

Wat zegt de wet?

Ook al beweert uw merkdealer soms het tegengestelde, u heeft als klant het recht om uw voertuig te laten onderhouden en repareren bij een garage van uw keuze en dit vanaf dag één – met inbegrip van de wettelijke en de verlengde garantieperiode – en dit tijdens de gehele levenscyclus van het voertuig. Zo zorgt de wet voor een gezonde concurrentie en voor een voordelige prijsstelling voor u als consument en voor een hoge kwaliteit op lokaal niveau. Bij u om de hoek dus.
Europese richtlijnen vastgelegd in Wet Monti en BER 2013

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kosten auto beurt

Ongelezen bericht door kokka »

Appie83 schreef:
kokka schreef: ik vind het wel vreemd dat TS de beurt bij 31000 km moet laten doen, terwijl Ford de eerste beurt op 60000 voorschrijft
Mogelijk zijn de onderhoudsintervallen niet alleen voorgeschreven om de zoveel km, maar ook om de zoveel jaar.
juist
3 jaar of 60000 km. Dus twee jaar en 31000 is vreemd

Gesloten