LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krassen voorruit door ijskrabber?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Martine Boonen

krassen voorruit door ijskrabber?

Ongelezen bericht door Martine Boonen »

Ik heb sinds drie jaar een skoda fabia (bouwjaar 2001.) Sinds kort heb ik gemerkt dat ik op de voorruit allemaal horizontale krassen heb en op de achterruit allemaal verticale krassen. Volgens mij komt het door de ijskrabber maar mag een eenvoudige kunststof krabber zulke krassen maken en moet je daar dan bij de aankoop niet over ingelicht worden.
Wat kan ik hier nou het beste mee doen?

Gast

Re: krassen voorruit door ijskrabber?

Ongelezen bericht door Gast »

Niet de krabber maakt de krassen maar het vuil dat op je ruit zit.
In de winter komt er nogal wat straatvuil op je ruiten (zand).
De ruitenwissers maken niet de hele ruit schoon. Het vuil dat in de hoeken zit daarmee bekras je de ruit.

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een spuitbus met ontdooi vloeistof. Gaat veel sneller dan krabben en minder krassen op je ruiten.

Het scheelt ook als je in de winter regelmatig je voorruit schoonmaakt (dus ook de hoeken die de ruitenwissers niet bereiken).

Gast

Wat kan ik hier nou het beste mee doen?
logisch nadenken

Chrisje1

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Een tip van Flip,

Knip van een oud plastic zeil een 'ruitbeschermer',

Dit stuk zeil leg je over de voorruit heen en bevestig je tussen de zijdeuren in, de volgende morgen hoef je alleen voorzichtig de achterste zijruiten en de achterruit schoon te krabben,

Anders kun je speciale 'deicer' kopen in de accesoire zaken, dit spuit je simpelweg op de ruit, even in laten werken en je kan het ijs gemakkelijk verwijderen,

Gast

Dit stuk zeil leg je over de voorruit heen en bevestig je tussen de zijdeuren in, de volgende morgen hoef je alleen voorzichtig de achterste zijruiten en de achterruit schoon te krabben
Heb je nog krassen op zij en achterruiten!

Dus of ruiten schoon als je hem wegzet of De-icingspul gebruiken. En natuurlijk niet buiten het bereik van je ruitenwissers krabben als je de ruit met de wis-was schoon hebt gemaakt!

Chrisje1

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Re: En natuurlijk niet buiten het bereik van je ruitenwissers krabben als je de ruit met de wis-was schoon hebt gemaakt!

Volledig gelijk!,

Heb ik ook gedaan!, alleen ik werd aan de kant gezet door de politie!, deze attendeerde mij er op "dat mijn voor- en achterruit niet schoon waren!, álle ijs moest van de ruiten verwijderd worden!,

Flauwekul natuurlijk, want ik had ruim zicht door de ruiten.

De overijverige ambtenaar schreef een boete uit vanwege vuile ruiten,

Maak dus de ruiten maar helemaal schoon, dit scheelt weer een bekeuring van een ambtenaar die graag schrijven wil!

Gast

Maak dus de ruiten maar helemaal schoon, dit scheelt weer een bekeuring van een ambtenaar die graag schrijven wil
Na een paar winters hoeft het niet meer; heb je toch matglas op die plekken.
Denk trouwens dat de redenatie van die agent voor de rechter geen stand houd. Tijdens hevige regenval of met opspattend vuil/pekel krijg je ook alleen maar de ruimte binnen het bereik van je wissers schoon dus dat zou voldoende moeten zijn anders zou de wagen niet eens een type goedkeuring krijgen.
Maarja voor laten komen is ook weer zo'n hobby he ;-)

RT

Ongelezen bericht door RT »

Je kunt krassen op je ruiten voorkomen door één richting uit te krabben, dus niet heen en weer.

Gesloten