LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit brandstof, toch een soort bedrog???

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MichCapich

Kwaliteit brandstof, toch een soort bedrog???

Ongelezen bericht door MichCapich »

Ik vraag mij ergens over af...

Het laatste jaar tank ik voornamelijk benzine van een goedkope tankstation, maar de benzinepeil zakte steeds vrij snel. Okay, wellicht rij ik te korte stukjes of te agressief. Maar laatst tankte ik een paar keer bij de Shell en volgens mij lijkt de meter wat minder snel te zakken. Helaas heb ik nog niet te kans gehad, om te kijken hoeveel km. ik per liter reed, maar toch valt 't me op. :?

Nu zal ik wel een beetje gek klinken, maar kan het wellicht zijn dat ze één of andere verdunner in de brandstof mengen (zoiets als water in de melk), om zo de prijs te kunnen drukken? En is er wel eens een kwaliteitstest geweest met brandstof (zoniet; HINT voor de redaktie van Radar! :idea: )? Want 'Euro95' is toch praktisch overal gelijk?

Hopelijk weet iemand (of Radar) hoe het echt in elkaar steekt.

Alvast bedankt!
:)

Miquel

Re: Kwaliteit brandstof, toch een soort bedrog???

Ongelezen bericht door Miquel »

Voor mijn gevoel gaat de ene brandstof er wel zeker sneller doorheen als de andere, alleen... mijn ervaring is echter precies het tegenovergestelde. :?

Ik tank vrijwel altijd bij de Tinq; deze valt onder Gulf en die levert er ook de brandstof aan. Een enkele keer tank ik (eerder genoemde tanstation zit niet altijd op mijn route) bij een Shell. Voor mijn gevoel gaat de brandstof van Shell er juist sneller doorheen.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen!

MichCapich

Ongelezen bericht door MichCapich »

Hier in Almere heb je (inmiddels) 2 'Autorandams' zitten, maar geen 'Tinq'. Echter weet ik niet wat voor leverancier 'Autorandam' heeft. Dus dat is voor mij een misterie... :roll:

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

-------------------------------------------------------------------------
Het laatste jaar tank ik voornamelijk benzine van een goedkope tankstation, maar de benzinepeil zakte steeds vrij snel.
-------------------------------------------------------------------------

Dit heeft met de automatische afslag te maken van de pompen.
Als ik bij de Tango tank, gaat er 5 liter benzine minder in mijn auto dan bij de Shell pomp.
Als er 5 liter minder inzit dan zakt de meter ook eerder.

Gesloten