LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwikfit uitlaat, garantie??

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
roos80

kwikfit uitlaat, garantie??

Ongelezen bericht door roos80 »

Hoi mijn vriend heeft twee jaar geleden een nieuwe uitlaat (een gedeelte) onder zijn auto laten zetten bij de kwikfit. Nu hoorden we twee, drie weken geleden dat de uitlaat lek of stuk was. Dus mijn vriend naar de kwikfit en afgesproken dat de monteur zou kijken wat er aan de hand was en er over zou bellen. Wat bleek uitlaat lek en in het achterste gedeelte, dus het dichtst bij de motor een scheur. Dat zou dus een duur grapje worden. Mijn vriend zegt dus volgens mij heb ik nog garantie, want twee jaar geleden is de uitlaat er onder gezet. De monteur zou het opzoeken in het systeem en zet er in ieder geval voor het voorste stuk een nieuwe uitlaat onder: kosten 265,- euro. Toen mijn vriend zijn auto kwam ophalen had de monteur nog niet in het systeem terug kunnen vinden of er nog garantie voor de uitlaat was, want het systeem lag eruit.
Nu zijn we zelf gaan zoeken naar de bon en wat bleek, in 2001 in september is de vorige uitlaat eronder gezet. Dus 1 maand buiten de garantietermijn.
Moeten we daar nou mee akkoord gaan??
Het lijkt mij dat je er toch vanuit zou moeten kunnen gaan dat een uitlaat langer mee gaat??
Of heb ik dat verkeerd.
Graag hoor ik hier jullie mening ook over.

Met vriendelijke groet,

Roos

Gast

Re: kwikfit uitlaat, garantie??

Ongelezen bericht door Gast »

de termijn van doorroesten ligt aan :

1 Rijstijl korte stukjes = korte levensduur
2 Kwaliteit van de uitlaat
3 Montage van de uitlaat = onder spanning erin wrikken geeft scheuren

Bij korte stukjes komt de uitlaat niet op temperatuur om het water eruit te dampen, als je dan parkeert kan het corrosie proces beginnen.

Gesloten