LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leasen goedkoper of oplichterij?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MaximePurdy
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2012 12:04

Re: leasen goedkoper of oplichterij?

Ongelezen bericht door MaximePurdy »

Hallo allemaal nieuw hier op het forum! Ben zelf een lease auto gaan rijden ben dus wel erg benieuwd naar jullie meningen.. :)

Om me even in de discussie te mengen: Ik denk dat een lease auto goedkoper kan zijn, zeker nu je nog gebruik kunt maken van de bijtellingsregeling die nog t 1 juli van kracht is. Ik heb zelf een Volkswagen als lease auto. Ik ben uiteindelijk tot het besluit gekomen door een (naar mijn mening) handige tool waar je je bijtelling auto kunt berekenen.
Laatst gewijzigd door MaximePurdy op 28 mar 2012 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: leasen goedkoper of oplichterij?

Ongelezen bericht door elnuar »

Een lease auto is naar mijn idee alleen goedkoper als je graag een nieuwe auto wil rijden. Ik heb op dit moment ook een lease-auto (betaald door mijn werkgever) en voor dat geld kan ik zelf geen even oude auto rijden.
Maar een oudere auto is meestal wel weer goedkoper (veel lagere afschrijving).

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: leasen goedkoper of oplichterij?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik koop "altijd" (rij ze behoorlijk op) bijna nieuwe, maar gebruikte auto's van aparte merken en dan de duurste uitvoering. Die zijn veel goedkoper dan leasen.

Leasen vind ik

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: leasen goedkoper of oplichterij?

Ongelezen bericht door kweenie »

Of nieuw of tweedehands voordeliger is, hangt ook af van het soort auto. De laatste jaren zijn er met name bij de zuinige auto's zulke verbeteringen geweest, dat ze bv. BPM-vrij zijn geworden en/of wegenbelastingvrij. Een auto van 3 jaar oud waar toentertijd nog BPM over betaald is, kan zo in de praktijk duurder uitpakken dan een nieuwe auto zonder BPM en wegenbelasting. Dat geldt zeker bij kleine/goedkope auto'tjes zoals de Aygo, waarbij de afschrijving ook nog eens niet heel groot is.

Gesloten