Afgelopen zondag hebben mijn opa en oma autopech gekregen, midden op de snelweg gaf de versnellingsbak de geest. Door de ANWB is dit goed opgelost en nu staat de auto al 4 dagen bij de garage. Bij de ANWB hadden ze twee dagen recht op een leenauto en ze hebben hier ook van kunnen profiteren. Volgens de garage hebben zij, mijn opa en oma, recht op een leenauto. Echter is deze afwezig en is er dus geen vervangend vervoer. Mijn oma is slecht ter been en is nu dus "opgesloten" in haar huis en afhankelijk van familie en vrienden. Opa kan wel fietsen maar voor de boodschappen is dit soms niet handig.
De leenauto zou verlichting bieden maar deze is dus niet hier ondanks dat ze er recht op hebben, de auto is naar verwachting pas dinsdag/woensdag klaar.
Wat zijn mogelijke oplossingen om toch een leenauto te krijgen zonder dat deze voor de rekening van mijn opa en oma komt?
Bijvoorbaat dank
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leenauto afwezig ondanks recht
Re: Leenauto afwezig ondanks recht
Waarom hebben ze "recht" op een leenauto? Als hun auto hersteld wordt volgens de regels van de verzekeraar (bijvoorbeeld Schadegarant) dan zou dat kunnen. De garage moet dan zorgen voor een leenauto en zal er wellicht 1 moeten huren. Of ze dat ook verplicht zijn zou ik zo niet kunnen zeggen. Neem contact op met de verzekeraar. Opa en oma kunnen natuurlijk ook een paar dagen een auto huren, zo duur is dat tegenwoordig niet meer...
Re: Leenauto afwezig ondanks recht
Waarop baseert de garage dat recht. Als het klopt kun je op hun kosten elders voor een paar dagen een auto huren.