LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mercedes benz A klasse

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
PW

Mercedes benz A klasse

Ongelezen bericht door PW »

Hallo allemaal,

Ik ben momentheel bezig om informatie te zoeken wat betreft de Mercedes Benz A klasse.
Het gaat dan om de airco systeem van de auto.
Ongeveer een jaar geleden is dit namelijk ook in opspraak geweest in autobladen/ kranten en ik meen zelfs op tv.

Door de airco van de auto werden/worden vele mensen ziek ( overgeven, hoofdpijnen etc en dit vrij hevig ).
Graag zou ik tips willen hebben over alles wat met dit airco systeem te maken heeft.
En graag de namen van de bladen die dit toen hebben gepubliseerd.
Alle informatie is welkom.
Misschien is dit onderwerp ook al ergens anders behandeld, zou het dan mogenlijk zijn de link daarvan te ontvangen.

Alvast bedankt

Niels

Re: Mercedes benz A klasse

Ongelezen bericht door Niels »

Het ziek worden door de airco komt vaak door het verkeerd gebruik:
Te koud en te lang bijv. Of te lang niet gebruikt.

Een goed gebruik van de airco is om in ieder geval elke maand de airco even aan gehad te hebben (o.a. vanwege doorspoelen van leidingen), zorgen dat het verschil tussen buiten en binnentemperatuur ca. 5 graden is (zul je helaas wel op gevoel moeten doen als je geen climate control hebt). Bijregelen kan overigens met de verwarming. Verder moet je de airco een paar miniuten voor het verlaten van de auto uitzetten, ter voorkoming van een groot verschil in temperatuur zodra je uit de auto stapt (hierdoor kun je verkouden worden) en voor het verdampen van de condens.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat uitzetten op het laatste stuk van de autorit is vooral om de verdamper te drogen waardoor er minder schimmels ontstaan. Want daar word je dus evt. ziek van. Van de schimmels dus!!

PW

Maar ik kan mij nog herinneren dat vorig jaar in bladen iets heeft gestaan wat betreft de "kleinere" auto's en hun airco.
Dat er meer kans was inderdaad dat men daar ziek van werdt dan bij de "grotere" auto's, en de reden waarom dit was/is.
Ik ben er naar op zoek en kan dit niet meer vinden :( .

In ieder geval bedankt voor de tips.

Niels

Ongelezen bericht door Niels »

Dat lijkt me nogal onzin, PW. Waarom zou je in een kleinere auto dan eerder ziek worden dan in een grotere? Als je het artikel toch weer vindt, ben ik benieuwd naar de redenen die men noemt. Logischerwijs klinkt het als een broodje aap-verhaal.

Gast

Een auto met airco in Nederland?????

PW

Nou het is zeker geen broodje aap verhaal.
Waarom zou ik de moeite nemen om op jacht te gaan naar zo iets, als het onzin zou zijn ?
Ik weet ook niet waar ik verder moet zoeken, daarom vraag ik om tips.

monteur

Ongelezen bericht door monteur »

de reden dat meer mensen ziek worden in kleine auto's dan in grote.
in grote auto's worden vaak grote afstanden gereden en word vaak de airco eerder uit gezet. wat doet moeders de vrouw die rijdt 5a10 min met haar auto naar haar werk of school. daardoor kan de kondens niet goed verdampen en dan krijg je schimmels en zo.
tip 1: zet +- 10min van te voren je airco uit
tip 2: zet de airco niet op kleine stukjes aan (zelfs niet voor de baby achter of voor in de auto je vergiftigt ze)
tip 3: laat 1 keer perjaar de airco reinigen door de garage (als je handig bent kan je het zelf)
tip 4: laat minstens 1 keer per maand je airco draaien voor 30 min
hopelijk hebben jullie hier wat aan zo ja doe hier dan ook wat mee

PW

Hoi Monteur,

Bedankt voor je reactie.
Het gaat hier eigenlijk over taxiauto's er zijn meerdere mensen sinds er met een kleinere auto gereden wordt, ziek geworden.

Heb je enig idee waar ik hierover informatie kan vinden op het internet.
In ieder geval, al heel erg bedankt !

Gast

Na mijn 3e auto met airco en velen daarvoor zonder weet ik zeker dat ik zieker wordt in een auto zonder airco.

Zweten, raampjes open, tocht, verkouden.

Een vakantierit: met airco fit aankomen of zonder airco helemaal afgepeigerd en een halve dag nodig om bij te komen, ook van die suizende oren van de herrie met open ramen.

J.Slim

Ongelezen bericht door J.Slim »

"Een auto met airco in Nederland?????"

Waarom denkt iedereen toch altijd dat een airco alleen nuttig is bij 30+ graden?????? Heb je wel eens van de luchtdroogfunctie van zo'n ding gehoord??
Het regent hier bijna nooit, toch? Je hebt zeker nooit een beslagen voorruit? Met een airco is die binnen 1 minuut wasemvrij. Leve de verkeersveiligheid, zou bpm-vrij moeten zijn net zoals een cruisecontrol en andere verkeersveilige accessoires voor een auto.

Gesloten