LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mercedes ML320 met groot defect na 1 maand, en dan.....

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
*wim*

Mercedes ML320 met groot defect na 1 maand, en dan.....

Ongelezen bericht door *wim* »

Begin april hebben wij een Mercedes ML320 gekocht bij Remmerswaal en Blom.
(zonder garantie, die moest er apart bijgekocht worden voor 975,- euro) Na 2 weken werkte de 4de cilinder niet, dit is verholpen. Weer naar 2 weken werkten de 4de, 5de en 6de cilinder niet. We konden niet meer met de auto rijden. Het probleem kon niet gevonden en verholpen worden. Auto is naar verschillende garages geweest, maar ook deze konden het niet vinden. Maar de gemaakte kosten zouden voor onze rekening zijn.
Na 4,5 maand werd er maar besloten dat er een andere motor in moest. (de remmen zaten inmiddels vast)
Ook deze zouden wij zelf moeten betalen. Inmiddels hadden wij een jurist ingeschakeld, want het kan toch niet zo zijn dat je bijna 13.000 euro neerlegt voor een 2de hands auto en na een maand er niet meer mee kan rijden, dat dan alle kosten voor je eigen rekening zijn. Het autobedrijf wilde van geen wijken weten.
Naar dreigen met dagvaarding en rechtzaak, hebben ze uiteindelijk eieren voor hun geld gekozen. En is de zaak met pijn en moeite opgelost. De auto is omgeruild en de Mercedes staat inmiddels weer te koop bij Remmerswaal en Blom. En dan ben je 25 jaar klant !
Laatst gewijzigd door *wim* op 23 okt 2011 13:19, 3 keer totaal gewijzigd.

pima

Re: Mercedes ML320 met groot defect na 1 maand, en dan.....

Ongelezen bericht door pima »

De zaak is toch opgelost? Waarom dan deze post?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

pima schreef:De zaak is toch opgelost? Waarom dan deze post?
Dat onherstelbare barrel staat gewoon weer te koop. Dat lijkt mij zo duidelijk dat ik mij afvraag of je het hele verhaal wel hebt gelezen.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Met andere woorden, deze handelaar is dus niet te vertrouwen.
De volgende koper van die Mercedus krijgt een hoop ellende.

crazyme

Vooropgesteld dat het verhaal van 3 disfunctionele cilinders waar is natuurlijk. Dan blijven er bij een 6 cilinder nog drie over. Óf het technisch mogelijk is dat drie cilinders het "niet doen" kan ik niet beoordelen, geen garage heeft het kunnen oplossen, en daarom is de kans dat het probleem bij TS tussen de oren zit natuurlijk ook nog aanwezig.

Aan de andere kant is de opmerking op de site van de handelaar bij de auto ("technische keuring mogelijk" en "proefrit!") ook opvallend. Hopen ze op een koper die geen proefrit maakt om vervolgens te wijzen naar hun site om te stellen dat ze dat nog wel hadden geadviseerd ?

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Zonder garantie ?
Kon die 975 euro er bij en bedrag van 13000,00 niet meer af?
Als de volgende hem met garantie koopt, zie ik geen probleem.

crazyme

Quark schreef:Zonder garantie ?
Extra betalen voor Hele normale garantie die je toch al hebt is onzin.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Dat onherstelbare barrel staat gewoon weer te koop. Dat lijkt mij zo duidelijk dat ik mij afvraag of je het hele verhaal wel hebt gelezen.[/quote]

Hele verhaal gelezen en heb daar zo mijn vraagtekens bij!

Wat is onherstelbaar? niets dus!

*wim*

Ik begrijp uit de berichten dat het ongeloofwaardig overkomt, dat vonden wij ook want je verwacht dit helemaal niet van zo'n auto, maar toch was het zo.
Als jij op de snelweg rijdt en je auto gaat niet harder dan 50 km. per uur en er een rood lampje van de motor gaat branden ...... vervolgens moet de auto weggesleept worden. Geen compressie meer in cilinders was de meting door de sleepdienst en later door garage gemeten. Oorzaak: onbekend.
Wat wij met dit verhaal ook willen zeggen, ook al heb je geen garantie je toch recht hebt op een deugdelijk voertuig en dat een autobedrijf dit gewoon op moet kunnen lossen.
Ik hoop dat de degene die hem nu aanschaft er veel plezier aan beleeft en verder geen problemen zal ondervinden.

ben_cal

Ongelezen bericht door ben_cal »

Ik vind deze klant erg associaal. ze geeft duidelijk aan GEEN garantie te willen door 975 extra te betalen voor de garantie. maar achteraf als de auto stuk gaat is zeuren wel zo makkelijk. U kies zelf toch ervoor om geen garantie te nemen. de garage heeft u toch geholpen om welwillend te zijn. als ik was had ik u echt niet geholpen.

*wim*

wie zegt u dat ik geen garantie wil. Als het niet wordt aangeboden en bij aankoop van eerdere auto's gewoon garantie bij zit ?
Ik zou u weleens willen horen als het uw auto betrof ! Reageert u dan ook zo ?

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

crazyme schreef:
Quark schreef:Zonder garantie ?
Extra betalen voor Hele normale garantie die je toch al hebt is onzin.
Onzin....een ML uit 2002 automaat mankeert sowieso altijd wel wat aan òf zit eraan te komen; zoals de remmen die vast zitten na 4,5 maand.....vind ik op zich geen rare zaak voor een "oudere automaat" van 2100KG en 160.000 op de teller.
Onze prima dealeronderhouden 2002 automaat met slechts 45.000 op de teller (=geen ML) heeft ook "altijd" wat met de remmen...., schoonmaken, vastzitten, nieuwe remblokken/remvoering, lek vloeistof......alles automaat/rijstijl gerelateerd.

jonis

*wim* schreef:wie zegt u dat ik geen garantie wil. Als het niet wordt aangeboden en bij aankoop van eerdere auto's gewoon garantie bij zit ?
Ik zou u weleens willen horen als het uw auto betrof ! Reageert u dan ook zo ?
Al onze auto’s kunnen met verschillende ... erd wordenwant iedere auto heeft een andere gebruiks periode achter zich. Hierover willen wij U graag adviseren aan de hand van het onderhouds verleden van de door u geselecteerde auto. Neemt U daarom vrijblijvend contact met ons op en wij zullen U van alle informatie voorzien.
Als 25 jaar klant zou je dat toch moeten weten of dat er dingen verandert zijn zoals tegen gebruikelijk is in het aanbieden op internet.

Overigens als ik naar het occasionaanbod kijk zie ik gewoon al genoeg redenen om niet af te zien van garantie....

ben_cal

Ongelezen bericht door ben_cal »

Ik zou het stom van me zelf vinden dat ik geen garantie heb bijgekocht. toch zou ik de garage vragen hoe het opgelost kan worden. bijvoorbeeld korting op de reparatie, in plaats van op internet deze garage in een slecht daglicht te stellen. ik ben van mening dat deze garage u goed heeft geholpen. nogmaals ik zou u zeker niet helpen, zeker als u niet bereid bent geweest om extra te betalen voor de garantie.

jonis

ben_cal schreef:Ik zou het stom van me zelf vinden dat ik geen garantie heb bijgekocht. toch zou ik de garage vragen hoe het opgelost kan worden. bijvoorbeeld korting op de reparatie, in plaats van op internet deze garage in een slecht daglicht te stellen. ik ben van mening dat deze garage u goed heeft geholpen. nogmaals ik zou u zeker niet helpen, zeker als u niet bereid bent geweest om extra te betalen voor de garantie.
Genoeg garages die coulant genoeg zijn....het is niet altijd een zwart/wit verhaal

Inmiddels hadden wij een jurist ingeschakeld, want het kan toch niet zo zijn dat je bijna 13.000 euro neerlegt voor een 2de hands auto en na een maand er niet meer mee kan rijden, dat dan alle kosten voor je eigen rekening zijn. Het autobedrijf wilde van geen wijken weten.
Wim voor jou: een gevalletje rijdende rechter, 3 jaar oude Renault met 140.000 op de teller en problemen na 3 maanden/7000KM verder:

filmpje:http://player.omroep.nl/?aflID=8246476

Korte versie:
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/data/f ... _09781.doc

Als je dit ziet; denk je dat er dan nog reden is om na te trappen terwijl de garage het "gewoon" opgelost heeft, want als ze het erop aan hadden laten komen en het zou om een mankement gaan wat zich ook na verkoop had kunnen voordoen in de km's die je gereden had, vis je misschien ook wel achter het net.

Gesloten