LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mercedes Vito/Viano V6 klacht

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Problemen Mercedes Vito/Viano V6

Klachten
9
43%
Geen Klachten
12
57%

Totaal aantal stemmen: 21

Vito 120 CDI

Re: Mercedes Vito/Viano V6 klacht

Ongelezen bericht door Vito 120 CDI »

Beste B&A,

Dat is mooi voor jullie en goed om te horen dat er ook enkele tevreden rijders zijn! Nu maar hopen dat de resterende rijders geholpen worden door Mercedes Benz, want de problemen zijn er toch echt!!

Succes met jullie nieuwe aanschaf en bedankt voor de reactie.

parky

Ongelezen bericht door parky »

wat een ellende zeg met die V6, dacht eerst dat VW een geduchte concurrent had... :lol:
Ben toch maar blij dat ik een T5 rijdt, lekker gechipt ook meer dan 210pk en tegen de 500Nm, maar dan zonder zorgen 8)
Gisteren nog 19km/l gemiddeld tussen de vrachtwagens gereden, zuinig dus ook nog.
Sterkte allemaal :cry:

dirkje_24

Ongelezen bericht door dirkje_24 »

nou nou jongens ik krijg mijn vito in juni maar ik mocht hem een maand proberen van de dealer maar wat hier allmaal staat heb ik geen last meej gehad ik heb ook een denka30 erachter gekoppeld om de trekkracht te proberen en jah hoor geen problemen ! ik zie bijna allemaal negatieve opmerkingen en 2 of drie positiefe terwijl de bijna de helft hartstike blij is en dit zijn mensen die weten dat dit vorum er is als iedereen die een vito heeft zou weten dat dit vorum er is dan denk ik dat als die klachten meej zullen vallen (maar missgin ook wel tegen)

nou ik kan niet wachten tot ik hem krijg

groetjes dirk :twisted:

john 1960

Ongelezen bericht door john 1960 »

Zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met deze auto :?: Ben erg gecharmeerd van deze auto. Ik ben geen techneut maar als je er normaal mee omgaat dan heb je toch er veel plezier aan.
:)
John

Johan3

Ongelezen bericht door Johan3 »

Hoeveel van jullie hebben last van roest, de mensen die ik ken die er een hebben zitten vol met roest, een daarvan is trouwens op rekening van mercedes opgeknapt, nieuwe deuren en dergelijke, die was 4 of 5 jaar.

harienak

Ongelezen bericht door harienak »

ik werk bij een mercedes dealer (monteur en voor al met vito sprinter)
De problemen die hier besproken worden ben ik het afgelopen jaar niet tegen gekomen.
er is heus wel eens wat met een nieuwe mercedes vito dit zal ik niet ontkennen maar kijk eens hoe veel er rond rijden.
Het staat echt niet rijendik voor onze deur met klagende mensen.(Dan ging ik echt wel ergens anders werken)

Ook ben ik in de veronderstelling dat de garantie redlijk goed is bij
Mercedes benz ik kan me niet voor stellen dat wat er bij die auto met 14000 km alles voor garantie vernieuwd is en het de klant dus niks kost.

voor de mensen die die problemen met hun voertuig hebben vind ik het heel vervelend.

Ik rijd zelf lekker een oude opel lekker goed koop 8)

Vito 120 CDI

Lekker verhaal ik werk bij een Mercedes dealer en rijd zelf een Opel lekker goedkoop!?!
Dat zegt al genoeg: Als jij nou eens een dure mercedes 3.0 V6 aanschaft van je zuurverdiende geld die vervolgens om de week bij de garage staat met niet misselijke klachten. Dan wil ik wel eens zien hoe jij ermee omgaat.

Je sleutelt wat en gaat met je goedkope Opel weer naar huis en slaapt als een roos. Nu dat is wel anders voor de mensen die echt problemen hebben met hun MB.

Tuurlijk zal het ook goed gaan en staan er niet rijen voor de deur, maar bij sommige vito/viano's vooral de V6 en is een probleem waar MB druk mee bezit is om het op te lossen.Maar bij Volkswagen zal er ook wel wat zijn.

En voor Harkienak de volgende booschap;
Ga lekker rijden met je goedkope Opel(vergeet de olie niet)ik geloof er niets van dat je monteur bent bij MB.

Groeten,

peterotten

Ongelezen bericht door peterotten »

op 25-02-2008 vito 111 cdi l dubbel cabine gekocht.. van af het begin een rammel in de auto nu blijkt dat de remklauw te ruim is volgens de dealer er zijn meerdere die hier last van hebben volgens de dealer..
Overleg gehad met duitsland en deze zegt: klacht is bekend misschien ontwikkelen we een nieuwe remklauw. ... "misschien wat een geleuter ik koop geen nieuwe auto van € 46.000 om vervolgens misschien te horen.. Ik vindt het belachelijk dat dit zomaar kan je kan dus helemaal niets als consument. of is er misschien iemand die wel weet wat je hier aan kan doen...

Persoonlijk denk ik dat ik een maandag auto heb gekocht !!

Wie heeft hier ook last van of weet welke stappen ik kan nemen.

Vito 120 CDI

Beste peterrotten,

Die remklauw is dat achter? ik heb er ook twee keer last van gehad en hij nog loopt hij regelmatig aan.
Wat zijn je andere problemen dan?

peterotten

remklauw tja daar zit speling in vandaar dat ik een rammel hoor als ik over klinkerweg rij.. vaag erg vaag het is bekend maar of ze er iets aan gaan doen is niet bekend.

prblemen gehad met de navigatie, hitte schild los, voor scherm los, maar die rammel dat vindt ik het ergst hoop geld betaald voor een auto met een rammel

heb jij hier ook last van dan

peterotten

sorry ik weet niet waar het zit dacht voor

Vito 120 CDI

hoi,

rammels genoeg ook in dashboard/cabine etc.

mbvito120

Ongelezen bericht door mbvito120 »

Goedendag
Ik heb een vito 120cdi en heb een klacht met de auto die ik nog niet gelezen heb. Mijn stoelen makeen een enorm piepend geluid, wat door merg en been gaat. Mijns inziens komt het gedeelte waar de gordel in klikt langs de stoel wanneer deze iets inveert. Ben er bij de dealer mee geweest en hebben getracht dit op te lossen, echter als je een 1/2 dag verder bent is dit weer terug. Ik denk dat ze het inspuiten met een spray. :shock:

ALEX1000

Ongelezen bericht door ALEX1000 »

Nog een slachtoffer,
-na 6600 km tweede keer in noodloop toestand (weer de AGR klep?),
-de nieuwe AGR klep heeft rijgedrag verandert.
-bestuurdersraam kraakt bij nemen heuvels en bulten,
-stoel piept,
-motor management gaat eigen leven leiden,
-etc.

Wordt het niet tijd dat we ons organiseren, en een civiele procedure starten?.
geld terug minnus verbruikskosten, dacht het niet, ik hen nog meer schade, zoals een volledig ingebouwde sortimo indeling en een dure design bestikkering, etc.
en wat dacht je van de kosten die je moet maken als je naar een andere bus gaat ( een leenbus of zo?) om maar niet te spreken over de tijd dat de bus in de garage staat.
Ik denk dat wanprestatie en misleiding een aardig juridische grondslag geeft voor een civiele procedure, zeker als je rekening houd met het feit dat bij de derde reparatie geen genoegen hoeft te worden genomen met je bestaande bus.

bel of mail, zodat we kunnen organiseren, gedeelde kosten en leed kunnen misschien wat goedmaken.

Alex
0646427020 ([email protected])

mbvito120

Ongelezen bericht door mbvito120 »

Beste Alex1000

Ik heb mijn bestuurdersstoel zelf uit de vito gehaald, en eens bekeken waar die irritante piep/kraak vandaan komt. Deze komt doordat de rails en de bouten die aan de stoel vast zitten niet voldoende vast zitten en er dus ruimte op zit wat dus gaat piepen. Oplossing rails demonteren en invetten, daarna de rails goed vast zetten aan de stoel.

De kraak van je raam komt doordat de motor voor de electr. ramen als het ware te sterk is, deze drukt het raam te ver in het raamrubber, waardoor het kraakt als je over een heuvel rijdt. Oplossing eindstop (is het punt waar de raammotor moet stoppen als het raam dichtzit) verstellen zodat het raam eerder stopt.

Het grootste probleem van de Vito is gewoon dat deze niet in Duitsland is gemaakt, maar in een ander land.

inberlin

Ongelezen bericht door inberlin »

Ik heb weliswaar geen Vito V6, maar wel een 111CDI. Hij is van januari en ik ik heb er nu 20.000 km op zitten. De problemen die jullie hierboven hebben beschreven ken ik niet. Ik ben blij met mijn busje!

Wel heb ik 2 zaken die me storen en waar keer op keer niets bij de dealer mee gedaan wordt. De eerste : de claxon werkt pas als je hem met 2 handen tegelijk indrukt. Ik heb de dealer al 2x gevraagd om ernaar te kijken : dit is standaard, hoort zo. :? Nou als je bijna een fietser onder je auto hebt liggen omdat je claxon het niet doet, moet ik dan ook maar zeggen, hoort zo?
Tweede : van meet af aan sloeg het stationair toerental op hol. Bij geen gas geven klom dit ongevraagd soms naar 1600 toeren. Als je op de moter af wil remmen voor drempels ed en hij geeft dan zelf gas , erg vervelend. Het voelt alsof de tempomaat de moter aanstuurt terwijl die uitstaat. Computer is gereset en gereset, maar klacht blijft.
Iemand?

I-trique

Ongelezen bericht door I-trique »

Hallo. Ik heb een gechipte viano 2.2 (vanaf de dealer). Ik had in het begin ook problemen met het trillen van de aandrijfassen. Ze zullen bij de mercedes wel zeggen dat het komt omdat hij zijn vermogen niet kwijt kan. Dit is het stuurhuis dat niet goed is. Bij alle vito's/viano's is dit het geval.

Omdat wij veel kilometers rijden met de viano, waren de stuurkogels helemaal versleten. het hele stuurhuis moest vervangen worden.

Ik had ook een tussenschot laten inbouwen. Dit kraakte ook. Nu hebben we zelf een tussenschot gemaakt met tapijt er op. De auto is nu voor 30% stiller en kraakt niet meer.

De 3.0 v6 heeft problemen met de emissinormen. Hiervoor wordt een klep gebruikt die om de 60.000 kilometer vervangen moet worden. KOOP DUS VOORLOPIG GEEN V6!!!!!!

Onze viano heeft nu 140.000 kilometer gelopen en de versnellingsbak is net vervangen!!!! Vito's en viano's hebben ook veel problemen met de schokbrekerrubbers. Die moeten ook zeer regelmatig vervangen worden. Dashboard rammelt ook en de uitlijning van de mercedessen zijn vanaf de fabriek niet goed.

Ik heb ook een probleem met de airco gehad. Er zit een klep in het dashboard die de lucht toelaat van de ventilatie. Deze ging af en toe dicht zitten zodat het in de auto warmer werd als buiten.

Mercedessen verliezen ook heel snel hun waarde. Als je er dus een koopt rij er dan 5 tot 10 jaar mee door.

Dit was een groot deel van de dingen die wij gehad hebben. Ik zal wel wat vergeten zijn :P Maar nu alles verholpen is is het echt een super auto. geen problemen meer.

groeten!!!!

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

kijk eerst eens op www.problemcar.nl en je zult graag iets meer betalen voor een sprinter, die zijn wel beter en goedkoper in onderhoud en je weet gelijk waarom die waardevaster zijn dus minder afschrijvingen!

I-trique

Ongelezen bericht door I-trique »

Ik heb gesproken met de hoofdmonteur in amsterdam en hij zegt dat sprinters nog veel en veel slechter zijn dan viano's. die lopen 1 op 5 en gaan nog meet stuk.

v6 driver

Ongelezen bericht door v6 driver »

beste mercedes rijders ,
ik rij nu twee jaar een v6 met veel plezier .
hier voor heb ik een t5 174 pk met alles d'r op en met alles bedoel ik ook alles wat denkbaar was aan optie's gehad.
mooie stoere auto tot dat de problemen begonnen.
om het kort te houden,na 39 keer garage en een reperatie rapport van bijna 120 kantjes ben ik blij dat ik overgestapt ben naar mercedes.
tot nu nog weinig problemen gehad , dat kan ik van volkswagen niet zeggen.
de volgende wordt weer een mercedes :D

Gesloten