LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mitsubishi actie is NEP!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Monique

Mitsubishi actie is NEP!

Ongelezen bericht door Monique »

Hebben jullie dat ook gezien? F 3000,= of f 5000,= EXTRA INRUILWAARDE boven op de koerslijst van de anwb? Bij bezoek aan de showroom blijkt de occassion die ik op het oog had en verkocht werd door Mitsubishi maar liefst f 8000,= boven de koerslijst van de ANWB geprijst te zijn. Lekker actie voeren zo. Zelfs met f 5000,= boven op de inruilprijs voor mijn wagen leg ik er f 3000,= op toe. Je wordt voor de gek gehouden waar je bij staat!

Wie herkent deze ervaring?

Monique

Hans

Re: Mitsubishi actie is NEP!

Ongelezen bericht door Hans »

Mijn advies: dit soort acties zijn alleen maar lokkertjes.

De korting die verleend wordt, wordt toch op een of andere manier (grotendeels) terugverdiend.

Hetzelfde geldt voor nieuwe auto's die aan het eind van het jaar geleverd worden: De dealer doet wat extra (want hij moet een bepaalde target halen, of hij krijgt een bepaalde bonus bij een bepaalde overschrijding van de target) en hij zegt dat als je t.z.t. je auto weer inruilt dat er tegenwoordig gekeken wordt naar de leeftijd van de auto in maanden en niet in jaren. Maar wat schetst je verbazing als je na een paar jaar je auto weer in wilt ruilen dan is hij opeens van een ouder bouwjaar, want een auto van 37 maanden is opeens 4 jaar oud en dat kost je duizenden guldens. Laat je dus niet verleiden tot een korting van bijvoorbeeld f 1.500 als je een auto dit jaar nog op kenteken laat zetten. Het kost je uiteindelijk veel meer.

Martin

Ongelezen bericht door Martin »

Ja, herkenbaar.

Je heb bijvoorbeeld van die 'mega-occasions shows' waar veel dealers in een paar dagen van hun 'brikkies' af proberen te komen door te adverteren met "minimaal NLG 3.000,00 inruil boven...". Vaak auto's tot zo'n NLG 15.000 en wie komt daar op af? Tja, mensen die een oudere auto hebben natuurlijk. Ik ga geen nieuwe Benz inruilen op een 2e hands Fiat Panda, toch?

Mooie zaak dus met die kortingen. Ten eerste valt mij vaak op dat de prijzen ineens hoger zijn dan normaal. Negen van de tien keer krijg je met moeite NLG 3.000,00 voor de je auto terug. Aangezien je bij 'geen inruil' vaak al NLG 3.000 - NLG 5.000 korting kunt bedingen op een 2e hands krijg je dus eigenlijk niets voor je auto terug.

Ik heb trouwens het zelfde gehad maar ben er niet op in gegaan. De auto die je wilt inruilen is altijd: niet gunstig in de markt, net te oud, net de jong, net een niet gewilde kleur, net te veel kilometer enz enz enz enz. Schrijf die extra korting dus maar mooi op je buik!

Ben

Ongelezen bericht door Ben »

Ook dit weekend probeert mitsubishi zijn onverkoopbare modellen aan sukkels te verkopen ( 11 t/m 15 april 2002 )
€2500 extra inruil. De vraagprijze van de occasions liggen nu zelfs 3 tot 4 duizend € boven de richtprijs verkoop van de ANWB.
Moest eigenlijk niet mogen!!

Arjan

Ongelezen bericht door Arjan »

Mitsubishi noemt deze Carisma's young cars.
Deze auto's hebben echter een zeer twijfelachtig verleden.
Ze hebben allemaal rond de twintigduizend km gelopen en hebben daarbij ong. een jaar dienst gedaan bij een autoverhuurder, zoals budget of hertz.
Nu heb ik zelf bij budget gewerkt en het is niet aan te bevelen zo'n auto te kopen. Niet alleen de huurders, maar ook het personeel van deze verhuurbedrijven springen zeer onzorgvuldig om met deze auto's. Het interieur is vies, ze zijn slecht ingereden, omdat er vanaf kilometer 0 mee is gescheurd en alles piept en kraakt. Ook bij Opel en Ford zijn veel van deze zogenaamde 'demonstratieauto's' te koop bij de dealer.

Arjan

Ongelezen bericht door Arjan »

Nou groot nieuws bij de Tilburgse Mitsubishi dealer:
Het 'Carisma young car weekend' is wegen SUCCES met een week verlengd. De echte reden zal wel zijn dat ze te weinig verkocht hebben. Bovendien is aan het artikel / de advertentie toegevoegd dat het om auto's gaat die door de importeur zijn ingezet voor diverse demo-doeleinden. Pure leugens, want het zijn gewoon afgeragde ex-leasebakken.
Dus, wees gewaarschuwd, koop geen Carisma.
M.v.g,
Arjan Luttikhedde

Gesloten