LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motor verzekering diefstal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
javer65

Motor verzekering diefstal

Ongelezen bericht door javer65 »

afwijzing diefstal claim,
Op 20-01-2012 is mijn Suzuki sport GSX R-1000 :cry: gestolen, dit hebben we meteen gemeld. Nadat een agent van een onderzoeksbureau bij mij thuis alles doorgenomen had, en alle gestelde antwoorden heeft gecontroleerd bij leverancier en dergelijke, word ik on aangenaam verrast door een brief van de verzekerings maatschappij. :shock: . Zij geven te kennen niet tot betalen van de schade over te gaan, omdat mijn motor niet voor zien zou zijn van een deugdelijk alarm systeem, lees een goedgekeurd SCM alarminstallatie, bij de aankoop van mijn motor zit een fabriek af gemonteerd SCM contact slot met certificaat.
Daarbij verwijzen ze mij in de verzekeringspolis naar deze voorwaarde, echter ik heb deze al meerdere malen gelezen, en kan nog steeds deze voorwaarden op suzuki-motorpolis.nl SUM 0310 :oops: niet vinden, vandaag een mail opgesteld naar de verz. maatschappij, en hoop snel een antwoord te krijgen, zodat ik alles naar de rechtsbijstands verzekering kan brengen.

heeft iemand hier al eens mee te maken gehad???
ben benieuwd naar de reacties.
vriendelijke groet 8) Jack

Veldt01

Re: Motor verzekering diefstal

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Gewoon de kleine lettertjes lezen.
Scm goedgekeurd betekend niet meteen een Scm certificaat.
De meeste verzekeringen eisen voor een aantal voertuigen een alarm met een bepaalde klasse (bijvoorbeeld klasse 3 voor cabrio's)
Het feit dat uw motor een vorm van beveiliging heeft wil niet zeggen dat dit voldoet aan de eisen van uw verzekering.
Verder zijn alarmsystemen maar voor drie jaar gekeurd (afgegeven certificaat). Daarna dient het systeem jaarlijks een herkeuring te krijgen (pure geldklopperij). Doe je dit niet dan is de verzekering vrij om hierop te wijzen en hoeft bij diestal niet tot uitbetaling over te gaan.

javer65

Ongelezen bericht door javer65 »

Hallo veldt1, bedankt voor de reactie.
ik heb de kleine letters gelezen, en als ik naar de SUM voorwaarden gaat die gegeven worden in mijn polisblad, blijkt er over het alarm systeem niets vermeld te staan.
tevens ben ik verbaasd dat ik een motor koop bij een dealer, en zelfs de dealer een verzekering heeft gesloten bij een en de zelfde naamgenoot.
ik heb een reactie per mail gezonden naar de V maatschappij, en hoop op een spoedige reactie, zodat ik mijn rechtsbijstandsverzekering alles in een keer kan voor leggen.
ik heb namelijk geen zin in de discussies en heen en weer geleur met op en of aanmerkingen, laat staan toevoegingen.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Da's op zich wel vreemd. Vrijwel alle verzekeraars eisen bij een motorverzekering waar diefstal is meegenomen minimaal een aantoonbaar ART goedgekeurd veiligheisslot categorie 4. Wellicht is het zinvol om nog even te kijken over er nog meer voorwaarden van toepassing zijn op uw motorverzekering

Gesloten