LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navigatiesysteem

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
resp0018774

Navigatiesysteem

Ongelezen bericht door resp0018774 »

Ik bezit een Citroën C5 bouwjaar 2002 met een af fabriek ingebouwd navigatiesysteem (VDO). Omdat ik al v.a. de afleveringsdatum problemen heb met dit navigatiesysteem en zowel de dealer als Citroën Nederland geen aduquaatte oplossing aanbieden, zoek ik personen welke een zelfde navigatiesysteem in hun auto ingebouwd hebben, mij hun ervaringen mede te delen. Hopelijk zit hier wel een reactie bij die mij verder helpt.

Het probleem is dat als ik naar het buitenland ga of vanuit het buitenland terug naar Nederland wil het systeem, of maar blijft de route berekenen of hij het ingeprgrameerde adres niet kan vinden (zit niet in het gebied).

Bij voorbaat dank.

Gast

Re: Navigatiesysteem

Ongelezen bericht door Gast »

Het reclamefilmpje op tv geeft al aan dat het navigatiesysteem niet goed werkt. De auto rijdt tenslotte een brug op die nog niet af is.... nu vraag ik je.

Maar los van dat. Ik heb geen ervaring met de klachtenafhandeling van Citroen (wel van Peugeot, die is waardeloos) maar een tip kan ik je wel geven. Doe alles schriftelijk en verlang ook schriftelijke reacties.

Mijn ervaring (met Peugeot dus) is dat veel mensen zich er mondeling tegenaan bemoeien en plotsklaps zich niet meer de waarheid kunnen hierinneren. Na enige tijd komt er dan iemand die zegt; ach wat vervelend ik ga het uitzoeken en begint met een schone lei want het is zo'n complexe zaak. Vervolgens laat die de zaak los omdat hij niets voor je kan betekenen en dan is het voor hen afgelopen.

Eis dus schriftelijke reacties want belofte in woorden is in de autobranche net zoveel waard als: helemaal niets.

Sterkte in ieder geval.

peter v

Ongelezen bericht door peter v »

Geef je in het systeem ook wel het land aan waar je heen wil ?
Ik heb ook een VDO en nergens problemen mee

Denk eerder dat je eens bij VDO te rade moet gaan en dat het niets met type auto te maken heeft

Peter

0018774

Ongelezen bericht door 0018774 »

Peter v

Ik wik je bedanken voor je reactie.
Ik kan je mededelen dat ik wel degelijk ook het land ingevoerd had waar ik heen wilde. Hier zit n.l. het probleem in opgesloten, waar zowel de dealer als Citroën nl geen oplossing voor handen heeft.
Citroën nl heeft mij woensdag j.l. gebeld met de mededeling dat waarschijnlijk zij mij een verkeerde cd gestuurd heeft en wil deze via mijn dealer ruilen, echter zaterdag had men weer een andere mening en heeft mij gevraagd weer contact op te nemen met citroën nl om de zaak weer eens nader te bekijken. Het was nu wel weer een andere behandelaar. Dit ergert mij steeds, dat ik alsmaar andere "deskundigen"aan de lijn krijg, maar een oplossing daar moet ik maar op blijven wachten.
Ik heb vandaag al een paar maal met Citroën nl gebeld, zij beloven mij steeds terug te bellen, maar helaas ik heb niks meer gehoord.
Verder vraag ik je over welk VDO systeem heb jij het, VDO Dayton of Siemens VDO ????
Guus K

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Schrijven, niet bellen. Bellen heeft geen zin. De afspraken zijn al vergeten voordat ze de telefoon neergelegd hebben.

Eis ook schriftelijke reactie.

Peter V.

Ongelezen bericht door Peter V. »

Ik heb al geruime tijd een Philips Carin 522 in gebruik
Is de voorloper van VDO MS-5000 ( is van naam veranderd na overname door vdo van Philips )
Denk dat het weinig uit maakt of het VDO Dayton og VDO Siemens is
Werken denk ik met dezelde software cd 's
Zou inderdaad kunnen dat de cd niet deugd heb ik ook al eens gehad met een cd ! leen er even een van iemand uit kenniskring !
Ik zou toch eens contact opnemen met VDO hier over, denk dat die er meer van af weten dan Citroen !

Peter

0018774

Ongelezen bericht door 0018774 »

Peter,
Dank voor je reactie.
Er is wel degelijk een verschil tussen Siemens-VDO en VDO Dayton.
De eerste is een af fabriek ingebouwd systeem, en is dan ook merk gebonden. Men gebruikt wel veel database van VDO Dayton, dat wel, maar de Siemens vdo cd's zijn (volgens Siemens) niet te gebruiken bij een VDO Dayton systeem. Ik heb n.l. de Europa cd van VDO Dayton (t.w. 8 stuks cd,s) maar helaas deze kan ik niet gebruiken. en liggen ongebruikt in een kast. Zij zijn alleen te gebruiken bij achteraf ingebouwde systemen van VDO Daton.
Voor ik deze citroén kocht wist ik dat ook niet, maar intussen heb ik zowel met Siemens als met Nav Tech vele uren gebeld en gezocht naar een oplossing, maar zonder resultaat.
Groetjes.
Guus K

Peter v.

Ongelezen bericht door Peter v. »

Tegenwoordig werken de systemen met DVD schijfjes zodat heel Europa op 1 schijf passen en de oudere systemen met cd rom schijfjes per land
Ook de nieuwere VDO-Dayton werken met DVD schijfjes

Dus als je een DVD schijf van iemand zou kunnen lenen kon je het proberen
Eerlijk gezegt geloof ik niet in verschillen tussen VDO Siemens en VDO-Dayton !

Sterkte ermmee

Peter

fpa

Ongelezen bericht door fpa »

Je kunt pas een adres invoeren als je in het land zelf zit .Voorbeeld cd-rom duitsland dan kun je pas in grensgebied adres invoeren.
Peugeot werkt met zelfde systeem ik had het zelfde probleem en navtech geraadpleegd en inderdaad hij werkt .

resp00118025

Ongelezen bericht door resp00118025 »

Ik heb nu ongeveer 3 jaar een navigatiesysteem van Becker mijn broer van VDO. Die van hem doet het slecht en die van Becker is echt TOP.

De cd die er bij zit bevat bijna heel europa. Bij de gres is het dus niet wisselen maar hij gaat gewoon door. :lol:

Er zit alleen 1 nadeel aan die van Becker dat de CD aan de dure kant is. (€269,=) :!: Maar via internet is daar goed aantekomen.

Mijn adviese is laat hem er uithalen en zet er een goed navigatiesysteem in.

Groetjes Richard van den Bosch
:D :D :D [/i]

Gesloten