LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe auto inruilen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
lizpolak
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:48

nieuwe auto inruilen

Ongelezen bericht door lizpolak »

wij ruilden een renault megane in voor een dacia. ook renault/ 1.6v. er was geen auto voor een proefrit aanwezig maar hij was net zo goed als een gewone renault volgens de verkoper. wij hebben deze nu en wij vinden het helemaal niks. hoe zit het met de garantie van niet goed voorgelicht zijn en het duidelijk mindere rijgenot? ik wil eigenlijk van deze auto af. kmstand 1800. wie weet iets??? :roll:

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: nieuwe auto inruilen

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Dacia is het budget merk van Renault en gebruiken de oude Renault motoren e.d. Maar wees eerlijk, een Dacia van ong. 12000 euro kun je niet vergelijken met een Megane van ong 20.000 euro. Het zal technisch net zo goed als Renault zijn, maar qua rij-eigenschappen en luxe is het gewoon een stap terug.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: nieuwe auto inruilen

Ongelezen bericht door Anastasia »

Deze auto is elders wel als demo beschikbaar!
U had vooraf elders wel kunnen proberen.
Ook een test lezen geeft vaak meer info.
Er zijn diverse testen bij diverse bladen.

Een goedkope Renault is het niet, maar uit onderdelen van, en op basis van zwaar verouderde modellen, en eigenlijk gemaakt voor slechte oost europesche wegen, en eisen.

Gezien de prijs krijgt U of een mini auto, of dit soort!

Het eerste jaar kunt U op 30% afschrijving rekenen, en dit merk is niet bepaald populair.

Het enige alternatief is proberen te verkopen, op speurders.nl kunt U nu tijdelijk gratis adverteren, ook is een maand op auto site
autoscout24.nl mogelijk, en als iemand zonder inruil dit wil, of zijn auto inruilen, en die kunt U weer gebruiken of zelf inruilen, zodat U er vanaf is.

Als U 10% onder de nieuwprijs adverteerd is de kans groot dat ze voor U kiezen met de fabrieksgarantie, in plaats van dealer!

Voortaan, koop nooit iets zonder proefrit, ik maakte de proefrit in 2003, in de Mitusbishi Outlander, ik vond de koppeling niet prettig, en deze werd later vervangen, maar dat wist ik toen bij introduktie niet!
Ook de kleur was te donker een saai, zowel blauw als groen was te donker, en nu 4 jaar later een nieuwe blauwe besteld, echt een frisse kleur en die koppeling is aangepast, net als de eerste klanten die het onder garantie kregen, perfecte auto, maar nu in mijn geliefde kleur, en beter afgewerkt!

Ik wilde de proefrit in een 2 wiel aangedreven omdat ik die ook kocht, en dus moest ik wel reizen voor de proefrit, omdat die 4 wiel toch anders reageerde.

Dus ga nooit meer zonder proefrit iets kopen, de leenauto die ik vorig jaar kreeg, een oude Suzuki alto, veel lawaai en traag, matige stoelen, en ik had eerder een gelijkwaardige Subaru Jumbo gehad, en die was toch stukken beter, dus ook in de goedkoopste klasse grote verschillen, ik speek dus wel over modellen die niet meer leverbaar zijn, dus niet die huidige alto, maar de vorige made in India....

Dus adverteer, en wacht rustig op koper en koop dan alleen maar als proefrit mogelijk is, en niet even blokje maar ook Autoweg en straatstenen, verkeersdrempels en zo... dus niet even een rondje industrie terrein, maar een flinke rit, ik maak altijd 10 tot 15 km,
ook het verkeersplein het overhellen omdat ik een Anti Groen Links Tractor wilde!

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: nieuwe auto inruilen

Ongelezen bericht door michelheikamp »

De dacia is zijn geld absoluut waard. Waarom zouden ze er anders garantie op geven.

Uiteraard rijdt een Megane lekkerder maar die is ook meer dan het dubbele zo duur, het wil niet zeggen dat de dacia niet lekker rijdt.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: nieuwe auto inruilen

Ongelezen bericht door NAK »

Dacia is het budget merk van Renault en gebruiken de oude Renault motoren e.d.
Dacia is een merk dat onderl icentie van Renault en met Renault onderdelen, in Roemenie gefabriceerd wordt.

Dit hoeft per definitie niet slecht te zijn, echter het verschil in de comfort eisen is dan wel merkbaar.

Daarnaast is het natuurlijk "stom" om een auto te kopen zonder dat je er een proefrit in hebt kunnen maken.
"Haastige spoed..........."

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: nieuwe auto inruilen

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

De auto is technisch goed, maar zal niet de rij-eigenschappen en optielijsten bezitten van een 8000 euro duurdere middenklasser. Wel de ruimte en functionaliteit van een 8000 euro duurdere middenklasser.

Het is gewoon een no-nonsens auto voor relatief weinig geld.

lizpolak
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:48

Re: nieuwe auto inruilen

Ongelezen bericht door lizpolak »

wij hebben een accoord met de garage bereikt. hartelijk dank voor jullie reactie. vr. gr. liz polak

Gesloten