LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe auto met lakschade

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
tassie7474
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2011 14:38

Nieuwe auto met lakschade

Ongelezen bericht door tassie7474 »

Wij gingen half februari onze nieuwe renault scenic ophalen bij de garage. Na het verwijderen van het doek, dat er als feestelement overheen zat, liep ik een rondje om de auto en zag gelijk al een wit plekje op de lak, terwijl de auto lichtblauw is. Later ontdekte ik op de achterklep nog 2 plekjes, waar gewoon hapjes uit de lak waren, wederom wit dus goed te zien. De verkoper die er toen bij stond, zei dat het makkelijk weg gepolijst kon worden, maar omdat de auto net gewassen was, dat dat later nog wel gedaan zou worden.

We hebben toen een paar weken later een afspraak gemaakt om de plekjes weg te laten halen. Er moest ook een extra spiegel geplaatst worden, dus dat werd tegelijkertijd gedaan. Ik heb de auto 's ochtends rond 9.00 uur weggebracht en ben om 16.00 uur maar eens gaan bellen hoe het ging. Ik kreeg toen van de receptie te horen dat de auto gereed was. Aangezien ik toen geen mogelijkheid meer zag om hem te halen, heeft mijn man hem de volgende dag gehaald. En toen bleek dat er helemaal niks aan de auto gedaan was. Het spiegeltje was nog niet binnen en waarom er niks met de plekjes is gedaan ??? Ik heb toen boos naar de verkoper gebeld, hij snapte dat ik boos was maar meer dan dat kwam er eigenlijk niet uit, alleen dat een ander het nou over zou nemen.

Anderhalve week later werd ik gebeld om een afspraak te maken voor de auto. Dus vorige week maandag bracht ik de auto weer naar de garage voor het extra spiegeltje en de plekjes op de auto, ondertussen al op 3 verschillende plekken. Het zou drie dagen duren en ik kreeg een leenauto mee, dus prima. Donderdags is er wel gebeld, maar was ik niet snel genoeg met opnemen. Ik kende het nummer niet, dus heb ik niet teruggebeld, maar nadat ik de volgende dag een sms kreeg van datzelfde nummer dat de auto om 16.00 uur klaar zou zijn, snapte ik dat zij dat waren. Mijn man ging hem halen en toen hij hier thuis was, gingen we hem eens goed bekijken. De plek op de achterkant was nog erg goed te zien, omdat de hapjes uit de lak niet opgevuld waren, het was alleen bespoten. En ook op de andere 2 plekken waren nog sporen van de schade te zien.

's avonds heb ik een mail gestuurd naar de verkoper, maar tot op heden geen antwoord.
Gisteren, ben ik eerst naar een schadebedrijf gegaan om te vragen of ik nou "gek" was of dat de plekjes echt niet mooi weggewerkt waren. En ik kreeg gelijk, alle drie de plekken waren slecht bespoten weggehaald. Dus ik weer aan de telefoon met de garage en die man gaf aan dat hij onze auto niet meer gezien had toen hij terug kwam van het spuiten. Dus ik gaf aan dat ik wel even langs wilde komen om het te laten zien. Waarop hij aangaf dat op prijs te stellen, maar het misschien zinvoller was om gelijk naar hun schadebedrijf te gaan, aangezien zij het op moesten lossen. Dus ik daar weer heen en die man schreef wat op een papiertje en gaf aan dat het overnieuw gedaan zou worden. Nu mag hij volgende week weer terug en krijg ik wederom een leenauto van het schadebedrijf. Ben bang wat ik dan weer te zien krijg...

En nu zit ik met het probleem, dat ik vind dat de garage gewoon flink te kort heeft geschoten. Ten eerste hadden ze die auto nooit zo aan ons moeten leveren, ze hadden deze plekken zelf ook kunnen zien voor wij er waren. En ten tweede hadden ze ons eerder moeten bellen toen de auto de hele dag er voor niks heeft gestaan. En ten derde hadden ze de auto moeten bekijken toen hij weer terug kwam van het schadebedrijf.
Kan iemand mij raad geven over hoe ik hun daarom moet aanspreken ? Het is misschien niet slim dat ik gisteren rechtstreeks zelf naar het schadebedrijf ben gegaan, want dan hoeven zij daar niks voor te regelen.
mvg.
De zeurpiet :(.

zoblijfje
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2007 21:31

Re: Nieuwe auto met lakschade

Ongelezen bericht door zoblijfje »

Hoi Tassie,

Ik heb je verhaal aandachtig zitten lezen.
Wij hebben namelijk hetzelfde probleem gehad met onze auto, ook een Renault en eveneens een blauwe.
Bij ons heeft het hele verhaal 4 maanden geduurd en eindeloze mails over en weer.
Uiteindelijk is de auto op de gedeelte's waar het voorkwam geheel opnieuw gespoten en niet de lak ingevuld en gepolijst.
Dat invullen wilden wij perse niet.
Is het trouwens een erkende Renaultdealer?
Jullie hebben met de verkoper een overeenkomst en niet met het schadebedrijf.
Ga naar de verkoper hij is je aanspreekpunt en hij moet het oplossen.
Je hebt een nieuwe auto gekocht daar hoort dit niet bij in de lak te zitten.
En neem geen genoegen met een lapmiddel.
Wat wij ook nog gedaan hebben is de auto door een onafhankelijke schadehersteller compleet laten nakijken op de staat van de lak en op eventuele ander afwijkingen hierin.

tassie7474
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2011 14:38

Re: Nieuwe auto met lakschade

Ongelezen bericht door tassie7474 »

Hallo zoblijfje,

Fijn om van een lotgenoot te horen, alhoewel ik het niemand gun om dit mee te maken.
De auto komt van een renaultdealer en wel van de stamgroep, die hebben ook hun eigen schadebedrijf Schadex b.v. . Met onze vorige auto zijn we bij een ander schadebedrijf geweest en daar heb ik advies gevraagd, die waren gelukkig heel behulpzaam en die vertrouw ik dan ook meer.
Waarom wilde je de lak niet laten invullen ?
Ik heb net al bedacht dat ik de auto wel alleen weg ga brengen, maar hem dan samen met mijn man ophaal. Als het dan weer niet naar onze zin is, dan rijd ik gelijk door naar de renaultdealer, die zit daar vlakbij en op de weg naar huis. Ik denk dat ik morgen nog wel even naar de renaultdealer bel om te zeggen van de afspraak. Is wel doorgegeven als het goed is, maar dan ga ik toch vragen of zij het ook zelf gaan controleren als de auto klaar is voor ik hem kom halen. Dan leg ik het toch weer bij hun neer.
Maar het blijft gewoon heel rot. Ik heb het gevoel dat alles van onze kant moet komen, er wordt gezegd dat ze ons bellen en je wordt niet gebeld, je mailt en je krijgt geen antwoord. En dan blijft het onvoorstelbaar dat ze die schades niet hebben opgemerkt, mijn moeder zag ze zelfs zonder leesbril :).
Maar goed, de auto rijdt wel fijn.
Heel erg bedankt voor je antwoord, ik stop pas als het netjes en goed is.

Gesloten