Hallo, ik heb 8 april een splinternieuwe motor gekocht bij motoport almere(vanaf nu MP).Na 40 km precies begon de motor te stotteren en in te houden,en op mijn dashboard ging het motroniclampje branden,dwz dat er een elektronische storing is in het injectiesysteem.Na telefonisch overleg met MP moest ik terug rijden om deze motor uit te laten lezen,na aankomst werd ik meteen geholpen en de motor werd aangesloten op de testkast.Verschillende foutmeldingen kwamen tevoorschijn en na bijna 2 uur meten en zoeken heb ik maar de demo meegekregen om naar huis te kunnen rijden.Die week erop is er constant aan gewerkt,en er schijnt veel telefonisch overleg te zijn geweest met BMW,op donderdag 14-4 werd besloten dat de motor toch naar BMW nederland moest voor reparatie.
De motor werd gerepareerd, en ik heb de motor weer op donderdag 21-4 op kunnen halen bij MP.Er zou een sensor vervangen zijn,en nieuwe software geinstalleerd zijn,de motor liep goed.Na ca 100 km ging het alweer mis,het stotteren was weer terug en de lamp ging weer branden op het dashboardje.Diezelfde donderdag heeft MP mijn motor weer opgehaald bij mij thuis en direkt doorgebracht naar BMW nederland.Nu zijn we alweer 1 week verder(28-4),en ik heb vandaag te horen gekregen dat het om een fout gaat waar BMW duitsland zich over moet gaan buigen,maw,ze komen er hier nu niet uit.De motor zal deze week niet klaar zijn.
Nu is mijn vraag, hoe lang moet ik dit nu nog pikken,ik heb een motor gekocht van 20.000 euro,en hij staat al van de 3 weken dat ik hem bezit 3 weken in de reparatie,over concrete oplossingen en/of voorstellen is nog niet gesproken.Ook heeft de motor nu 350 km gereden en is het me nu nog niet 1 keer gelukt om probleemloos thuis te komen met de motor,sterker nog, hij is 1 keer thuis gekomen maar wel met storing.
Zijn er mogelijkheden om onder de aankoop uit te komen,heb ik evt recht op compensatie of vervanging,of moet ik dit gewoon accepteren?
De zin in dit produkt is in ieder geval aardig over,en heb nog weinig tot geen vertrouwen meer in deze motor.
Totale aantal km's gereden: +/- 300 350
Totale aantal km's zonder storing: +/- 140
Motor is splinternieuw bij een erkende BMW dealer gekocht
Graag hier uw mening over...
John
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe motor gekocht,na 42 km al stuk
-
Gast
Re: Nieuwe motor gekocht,na 42 km al stuk
Die electronica is prachtig op die auto's en motorfietsen, maar als er wat mee komt..., dan heb je een groot probleem!,
Vaak heeft zelfs de dealer of de importeur dan een probleem!,
Volgens mij is deze digitale electronica ook bij de BMW motorfietsen nieuw!, en dan is het helaas geen "uitgerijpt" product, en dan willen dergelijke gekke streken wel eens gebeuren,
Laat het er niet bij zitten!, je hebt recht op een motor die goed rijdt, en geen storingen mag vertonen!,
Een motor van € 20.000,- is geen pak koffie!, dat je in de winkelwagen gooit!,
Laat BMW de zaak maar eens goed uitzoeken, want dat recht heeft u!,
Veel succes met deze vervelende zaak, en hopende dat alles weer op z'n pootjes terecht komt, en dat u weer heerlijk kunt toeren op uw prachtige BMW motorfiets!,
Groeten Jan Veenman.
Vaak heeft zelfs de dealer of de importeur dan een probleem!,
Volgens mij is deze digitale electronica ook bij de BMW motorfietsen nieuw!, en dan is het helaas geen "uitgerijpt" product, en dan willen dergelijke gekke streken wel eens gebeuren,
Laat het er niet bij zitten!, je hebt recht op een motor die goed rijdt, en geen storingen mag vertonen!,
Een motor van € 20.000,- is geen pak koffie!, dat je in de winkelwagen gooit!,
Laat BMW de zaak maar eens goed uitzoeken, want dat recht heeft u!,
Veel succes met deze vervelende zaak, en hopende dat alles weer op z'n pootjes terecht komt, en dat u weer heerlijk kunt toeren op uw prachtige BMW motorfiets!,
Groeten Jan Veenman.
-
Jaap01
Dag BMW'er,
Het is vervelend dat je nieuwe motor het niet goed doet. Je kan in zo'n geval van je leverancier eisen dat ze je een goede motor leveren binnen een redelijke termijn zeg één maand vanaf het moment dat je dat hebt afgesproken. Motorport zal die afspraak na moeten komen anders kan jij de koopovereenkomst ontbinden. Kijk maar eens op de website www.staiksterk.nl.
Dit is je recht...., maar dat is voor de leverancier niet echt prettig. Het kost hem vreselijk veel geld... ga maar na, een nieuwe motor schrijft in de eerste maanden het meeste af. Ik denk dat je beter samen met Motorport een vergelijkbare motorfiets ter beschikking kan krijgen zolang de storing niet is opgelost, misschien kunnen ze je een verlengde garantie geven. Zodat jij in ieder geval de zekerheid hebt dat je in de toekomst voor hoge reparatiekosten komt te staan.
Succes.... maar bedenk je leverancier is ook maar een ondernemer/mens die niet altijd een oplossing heeft. Hij heeft in ieder geval de goede mentaliteit.... hij wil het probleem voor je oplossen!! Dat zien we ook wel eens anders.
Groet,
Jaap
Het is vervelend dat je nieuwe motor het niet goed doet. Je kan in zo'n geval van je leverancier eisen dat ze je een goede motor leveren binnen een redelijke termijn zeg één maand vanaf het moment dat je dat hebt afgesproken. Motorport zal die afspraak na moeten komen anders kan jij de koopovereenkomst ontbinden. Kijk maar eens op de website www.staiksterk.nl.
Dit is je recht...., maar dat is voor de leverancier niet echt prettig. Het kost hem vreselijk veel geld... ga maar na, een nieuwe motor schrijft in de eerste maanden het meeste af. Ik denk dat je beter samen met Motorport een vergelijkbare motorfiets ter beschikking kan krijgen zolang de storing niet is opgelost, misschien kunnen ze je een verlengde garantie geven. Zodat jij in ieder geval de zekerheid hebt dat je in de toekomst voor hoge reparatiekosten komt te staan.
Succes.... maar bedenk je leverancier is ook maar een ondernemer/mens die niet altijd een oplossing heeft. Hij heeft in ieder geval de goede mentaliteit.... hij wil het probleem voor je oplossen!! Dat zien we ook wel eens anders.
Groet,
Jaap
BM trouble you zeggen ze in Engeland!
Naar mijn idee zitten ze daar toch niet zover vanaf!
Welk type heb je?
Heb zelf een K1200RS gehad met een pak problemen en rij nu (nu even niet) op een K1200 GT met een pak problemen! Zowel de motor als de dealer en nu ik in discussie ben met BMW ook met hun!
Ik overweeg om na het verstrijken van de garantie toch maar uit te wijken naar een FJR 1300
Volgens een tevredenheids onderzoek met kop en schouders erboven uit!
Hoe is het trouwens nu opgelost?
Groeten,
Hans
Oja zie beemer geplaatst op 7 september
Naar mijn idee zitten ze daar toch niet zover vanaf!
Welk type heb je?
Heb zelf een K1200RS gehad met een pak problemen en rij nu (nu even niet) op een K1200 GT met een pak problemen! Zowel de motor als de dealer en nu ik in discussie ben met BMW ook met hun!
Ik overweeg om na het verstrijken van de garantie toch maar uit te wijken naar een FJR 1300
Hoe is het trouwens nu opgelost?
Groeten,
Hans
Oja zie beemer geplaatst op 7 september