jonis schreef:Snap niet dat mensen zo slecht gebruik halen.
Ik heb een kia Picanto (Vorige model) met automaat en de 1.1 motor.
Hier rij ik gemiddeld 1:19 mee. 70% snelweg 30% stad. In de winter rij ik zo beetje 1:17.
Spritmonitor: Kia Picanto automaat: 7,42 gemiddeld, zuinigste rijder 6,37=1:15,7 (en dat is inclusief een tankbeurt waar hij gemiddeld 3L rijdt
)
Benzin 6,37 7,42 8,80 = de grootste zuipschuit= 1:11
Werkelijk verbruik.nl: Kia Picanto automaat 7,54L gemiddeld (tankpashouders)
Mijn tankbon liegt toch echt niet.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik 90 km per dag rij en er van die eco bandjes onder heb zitten.
En ik heb het model zonder airco. En de radio en zo gebruik ik nooit en overdag koplampen uit.
Opgegeven verbruik van mijn auto is overigens 1:22 dus ja 1:19 is niet het geen wat in het boekje staat.
En ja ik ben zo iemand die een vrachtwagen met 110 inhaalt waar je 130 mag
.
Als je er 130 mee gaat rijden word hij een stuk dorstiger (Boven de 3000 toeren zuipt hij behoorlijk) dan lust hij wel 1:15/16.
Overigens toen ik deze auto net had (Tweede hands gekocht) reed deze 1:13 en had een slechte gas reactie.
Echter naar het vervangen van de bougies, reinigen van de gasklep, reinigingen van de inlaat, reinigen van de kleppen, Kleppen stellen, reparatie aan het carterventlatie systeem, motor flush, vervangen van de motor olie, ATF olie en het vervangen van het lucht filter is de auto toen zo zuinig geworden.
Wat trouwens ook nog wel eens wilt gebeuren bij deze auto's is dat de inlaat temperatuur sensor stuk gaat. Vaak geeft deze dan een te lage temperatuur met als resultaat een stuk hoger brandstofverbruik.
Ja ik doe mij best om de meeste kilometers uit een liter benzine te persen.
Maar ik denk dat als ik met de picanto stukjes van 5-10 km in de stad zou rijden dat hij dan wel een stuk meer lust en zou mij 1:14 eerlijk gezegd dan ook niks verbazen.
Overigens zal ik toch de volgende keer een wat grotere auto kopen met een zwaardere motor.
Gezien er zat auto's zijn met 1.4 liter blokjes die een stuk groter zijn en meer pit hebben dan de picanto en 1:17 rijden en dat met een stuk minder moeite.
Overigens kan het best zijn dat de nieuwe picanto niet zuinig is ik heb geen ervaring met die auto.
All denk ik dat dat mee valt :
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/461535.html http://www.spritmonitor.de/en/detail/487747.html
Overigens iets heel anders over deze auto. Zijn er meer mensen die de zittingen van de stoelen aan de korte kant vind ?