Omrijden voor goedkopere brandstof?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sergio1963

Re: Omrijden voor goedkopere brandstof?

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Rijdt er niet speciaal voor naar Duitsland, waar de prijzen sinds 1 juli ook weer aardig omhoog zijn gegaan.
Maar mijn schoonmoeder woont bij Winschoten en hier zijn 3 pompstations vlak bij elkaar di een stuk goedkoper zijn dan bij ons, hier tank dan altijd even goed vol.

Ditbenikenwij

Ongelezen bericht door Ditbenikenwij »

Ik vind het zeer bijzonder dat Duitsland als duur vermeld staat, terwijl ik daar vandaag €2,06 aan de pomp betaal, en in Nederland €2.23 op zijn goedkoopste.
Ik heb het vermoeden dat het een soort sjoemellijstje is, zodat Nederlanders niet allemaal ammas in het Buitenland tanken.

Maar lijstje of niet, ik tank vrolijk in Duitsland.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ditbenikenwij schreef:
20 jul 2026 17:28
Ik vind het zeer bijzonder dat Duitsland als duur vermeld staat, terwijl ik daar vandaag €2,06 aan de pomp betaal, en in Nederland €2.23 op zijn goedkoopste.
Je begrijpt dus niet het verschil tussen anekdotisch bewijs van één tankbeurt en een schema met gemiddelde brandstofprijzen?
Ditbenikenwij schreef:
20 jul 2026 17:28
Ik heb het vermoeden dat het een soort sjoemellijstje is, zodat Nederlanders niet allemaal ammas in het Buitenland tanken.
Ja, tuurlijk :roll: Radar zit natuurlijk vuistdiep in het grote "tank in Nederland-complot" :lol: :shock:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 jul 2026 11:44
Als het puur om de benzine gaat zal omrijden niet altijd lonen. Als je naast benzine ook nog boodschappen gaat doen in het buitenland en sigaretten kopen (voor de rokers onder ons), ziet het plaatje er heel anders uit.
Je hoeft niet eens zelf een roker te zijn. Per volwassen mag je vier sloffen meenemen. Een slof Marlboro kost je minder dan 60 euro in Luxemburg, hier kost die 135 euro. Het verschil is dus 75 euro per slof.

Als je wat rokers persoonlijk kent (ga niet handelen op Internet, dan kan je problemen krijgen), ben je die sloffen tegen een meerprijs van 20 euro per slof echt zo kwijt.

En dan heb je ook nog de drank. Is echt heel goedkoop in Luxemburg. Voor een flesje Jonny Walker Red om met cola te mixen betaal je een tientje. Hier geldt maximaal 10 liter sterke drank per persoon. Mix je liever met rum, een flesje Bacardi is er minder dan een tienje.

Dan heb je een gratis dagje weg naar Luxemburg terwijl je er nog voor betaald wordt ook. Wel uitkienen dat je in België na de grens een bijna lege tank hebt en niet teveel in België tanken, alleen voor de doorreis naar Luxemburg. Dan profiteer je optimaal.

Plaats reactie