LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbalans Skoda Fabia
Onbalans Skoda Fabia
In juni 2005 een nieuwe Skoda Fabia gekocht. Vanaf de eerste KM heeft de auto een trilling/onbalans in het stuur en gehele wagen. Na vele garage bezoeken en gesleutel is de Fabia bij de technische dienst van de Importeur PON geweest. Nu is het verhaal dat alle Fabia dit hebben. Dit is de kwaliteit die skoda levert geeft PON aan. DIt is de rijkwaliteit en daar hoort dit onbalans eenmaal bij zegt PON?? Ik wil graag weten of er meer Fabia rijders zijn met deze klacht. En zijn er soms VW polo en Audi2 rijders met dit probleem.Immers deze twee staan op hetzelfde bodemgroep en delen hun techniek.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10
Re: Onbalans Skoda Fabia
Ik heb een Fabia uit 2001 gehad en die had het ook. Ik heb het meen ik ook wel eens gelezen in een autoreview in Autoweek ofzo. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo heel storend en het is natuurlijk ook geen Rolls Royce. Ik rijd nu VW en die hebben dat niet. Auto is dan ook een stuk duurder.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 24 sep 2005 14:38
Re: Onbalans Skoda Fabia
dit hoor niet bij een auto, ook niet bij een skoda!!!!!!
net zolang mee terug gaan tot het opgelost is.
net zolang mee terug gaan tot het opgelost is.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Onbalans Skoda Fabia
Onbalans hoort bij geen enkele auto, zelfs niet bij een "goedkope".
Behalve vervelend onder het rijden leidt onbelans tot onregelmatige bandslijtage en versleten lagers.
Dus op laten lossen. Skoda scoort hoog in de autotevredenheids enquetes dus dit laten voor wat het is kunnen (en mogen) ze zich niet permitteren.
Ik hoop niet dat PON Skoda net zo arrogant wordt als PON VW en PON Audi!
Behalve vervelend onder het rijden leidt onbelans tot onregelmatige bandslijtage en versleten lagers.
Dus op laten lossen. Skoda scoort hoog in de autotevredenheids enquetes dus dit laten voor wat het is kunnen (en mogen) ze zich niet permitteren.
Ik hoop niet dat PON Skoda net zo arrogant wordt als PON VW en PON Audi!
Re: Onbalans Skoda Fabia
PON?? Dat gaat nooit lukken, maar die gasten gooien hun eigen ruiten in.
Er zijn namelijk klanten die eerst alleen geld hebben voor een VW en die een Porsche 911 ook wel een aardige auto vinden. Na verloop van tijd leren zij als VW rijder de slechte service van PON kennen (ontkennen van fabrieksfabricagefouten) waardoor ik het me nu heb voorgenomen om NOOIT een 911 te kopen. Waarschijnlijk krijg je daar namelijk de even waardeloze service bij, en voor dat geld zoek ik wel een andere dealer organisatie die WEL naar haar klanten luistert.
Er zijn namelijk klanten die eerst alleen geld hebben voor een VW en die een Porsche 911 ook wel een aardige auto vinden. Na verloop van tijd leren zij als VW rijder de slechte service van PON kennen (ontkennen van fabrieksfabricagefouten) waardoor ik het me nu heb voorgenomen om NOOIT een 911 te kopen. Waarschijnlijk krijg je daar namelijk de even waardeloze service bij, en voor dat geld zoek ik wel een andere dealer organisatie die WEL naar haar klanten luistert.
Re: Onbalans Skoda Fabia
Ik heb zelf ook vanaf juni 2005 een Skoda Fabia. Daar zat na een 10.000 km ook een onbalans in maar dat bleken de schijfremmen voor te zijn. Deze waren krom getrokken. Ze zijn onder garantie vervangen. In de Caddy waarin ik hiervoor reed zat ook direkt een onbalans en dat bleek te komen via de banden. Het waren, uiteraard, vier dezelfde type/merk banden. Alleen kwamen er twee uit Frankrijk en twee uit Portugal. Dit blijkt dan toch niet helemaal hetzelfde te zijn. Ze moeten wel twee aan twee gemonteerd zitten. Check het eens, wie weet.
Re: Onbalans Skoda Fabia
Bedankt voor de reacties.
Ter info. Door de garage zijn nieuwe aandrijfassen, voorveren, voorschokbrekers, fuseestukken, 4 wielen, en 2x 4 nieuwe banden geplaatst. Dit alles zonder resultaat, vandaar het bezoek aan de technische dienst van PON. De technische dienst van PON verteld dat dit normaal is bij de Fabia, ze trillen allemaal min of meer. De afwijking aan deze Fabia valt binnen door hun zelf vastgestelde kwaliteitsnormen. Dus met weer een stel nieuwe banden [het vierde stel]de auto onverrichte zaken teruggekregen. Nu verstopt de dealer zich achter deze uitspraak en zegt niets meer aan deze klacht voor mij te kunnen doen. slikken of stikken. De zaak loopt inmiddels bij een rechtsbijstandverlener.Ik wacht gelaten af.
Ter info. Door de garage zijn nieuwe aandrijfassen, voorveren, voorschokbrekers, fuseestukken, 4 wielen, en 2x 4 nieuwe banden geplaatst. Dit alles zonder resultaat, vandaar het bezoek aan de technische dienst van PON. De technische dienst van PON verteld dat dit normaal is bij de Fabia, ze trillen allemaal min of meer. De afwijking aan deze Fabia valt binnen door hun zelf vastgestelde kwaliteitsnormen. Dus met weer een stel nieuwe banden [het vierde stel]de auto onverrichte zaken teruggekregen. Nu verstopt de dealer zich achter deze uitspraak en zegt niets meer aan deze klacht voor mij te kunnen doen. slikken of stikken. De zaak loopt inmiddels bij een rechtsbijstandverlener.Ik wacht gelaten af.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 24 sep 2005 14:38
Re: Onbalans Skoda Fabia
je hebt nog een optie, die je de kop niet kost financieel.
ga naar profil tyrecenter of euromaster en vraag of ze je voorwielen aan de auto willen balanceren met een zogenaamde scooter.
deze balanceert alles wat meedraait tijdens het rijden, dus ook alles wat problemen zou kunnen veroorzaken.
de kosten zullen zijn ong. 17,50 per kant, dus totaal rond de 35,-
wij laten dit vaak doen met probleemauto's en 9 van de 10x is en blijft het trillen dan ook weg.
nadeel is wel, als je de wielen verwijdert/laat verwijderen met een beurt , je moet zorgen dat het wiel gemarkeerdt wordt op de naaf.
dat wil zeggen, het wiel moet op de zelfde plaats terug komen waar hij zat anders kun je weer te balanceren met de wielen aan de auto.
ik zou zeggen, waag die 35,- en probeer het eens! baadt het niet , schaadt het niet moet je maar denken.
ga naar profil tyrecenter of euromaster en vraag of ze je voorwielen aan de auto willen balanceren met een zogenaamde scooter.
deze balanceert alles wat meedraait tijdens het rijden, dus ook alles wat problemen zou kunnen veroorzaken.
de kosten zullen zijn ong. 17,50 per kant, dus totaal rond de 35,-
wij laten dit vaak doen met probleemauto's en 9 van de 10x is en blijft het trillen dan ook weg.
nadeel is wel, als je de wielen verwijdert/laat verwijderen met een beurt , je moet zorgen dat het wiel gemarkeerdt wordt op de naaf.
dat wil zeggen, het wiel moet op de zelfde plaats terug komen waar hij zat anders kun je weer te balanceren met de wielen aan de auto.
ik zou zeggen, waag die 35,- en probeer het eens! baadt het niet , schaadt het niet moet je maar denken.
Re: Onbalans Skoda Fabia
Hoi, Ik ben ook een skoda rijder kijk maar eens op mijn bericht van 05-12-2005. De importeur weigert mij een bevredigende reactie te geven,
verwijst telkens naar de dealer.Over de technische kennis van de dealer twijfel ik. Eerst moet er een juiste diagnose worden gesteld van het probleem. Het laten uitwisselen(slopen) van onderdelen zonder een juiste diagnose gesteld te hebben is zinloos.Skoda Nederland/PON zou eens te raden moeten gaan bij de fabrikant.Ik denk zelf dat het te maken heeft met de keuze remblokkken in relatie tot de remschijven.
Je moet maar eens via Google kijken bij bremsenrubbeln.
Via mij netwerk met monteurs bij de dealers heb ik geconstateerd dat de dealermonteurs alleen fabriek af onderdelen uitwisselt waarmee het probleem na inremmen gewoon weer terugkomt.
Wil je nog meer technische informatie laat dat dan even van je weten.
groetjes Bart (docent Motorvoertuigentechniek).
verwijst telkens naar de dealer.Over de technische kennis van de dealer twijfel ik. Eerst moet er een juiste diagnose worden gesteld van het probleem. Het laten uitwisselen(slopen) van onderdelen zonder een juiste diagnose gesteld te hebben is zinloos.Skoda Nederland/PON zou eens te raden moeten gaan bij de fabrikant.Ik denk zelf dat het te maken heeft met de keuze remblokkken in relatie tot de remschijven.
Je moet maar eens via Google kijken bij bremsenrubbeln.
Via mij netwerk met monteurs bij de dealers heb ik geconstateerd dat de dealermonteurs alleen fabriek af onderdelen uitwisselt waarmee het probleem na inremmen gewoon weer terugkomt.
Wil je nog meer technische informatie laat dat dan even van je weten.
groetjes Bart (docent Motorvoertuigentechniek).
Re: Onbalans Skoda Fabia
Deze onbelans hoeft niets te maken te hebben met het merk auto. Probeer gewoon eens 4 nieuwe / andere wielen te monteren. Dus band met velg.
Reden: Een velg is nooit rond en een band ook niet. Een zekere tolerantie is hier normaal. Zitten beiden, zowel als velg als de band op hun grenswaarden dan helpt uitbalanceren niet voldoende. Dus gewoon even andere velgen en banden laten monteren. Bijvoorbeeld van een fabia die deze onbelans niet kent.
Reden: Een velg is nooit rond en een band ook niet. Een zekere tolerantie is hier normaal. Zitten beiden, zowel als velg als de band op hun grenswaarden dan helpt uitbalanceren niet voldoende. Dus gewoon even andere velgen en banden laten monteren. Bijvoorbeeld van een fabia die deze onbelans niet kent.
Re: Onbalans Skoda Fabia
Ik heb alleen maar trillingen en schokkend tot stilstand komen bij remmen.
Tijdens het gewoon rijden voel ik geen enkele trilling.
Overiguns de huidige Octavia heb ik nieuw gekocht en dit fenomeen begon even als bij mijn vorige, nieuw aangeschafte Octavia, al bij ongeveer 4000 km.
groeten Bart.
Tijdens het gewoon rijden voel ik geen enkele trilling.
Overiguns de huidige Octavia heb ik nieuw gekocht en dit fenomeen begon even als bij mijn vorige, nieuw aangeschafte Octavia, al bij ongeveer 4000 km.
groeten Bart.