riddert schreef:eleven schreef:riddert schreef:Jawel, maar je kunt ook zelf even googlen als je het niet vertrouwd. Of je kijkt even onder je eigen motorkap als je in het bezit bent van een redelijk modern voertuig. Of je vraagt even bij een monteur.
Hoezo moet ik googelen, als jij iets beweerd.
Ik heb gegoogeld, maar kan deze uitspraak nergens vinden.
http://caboturbo.nl/informatie/hoe-werkt-een-turbo
Ik heb de zin niet om je alles tot in den treure te moeten voorschotelen met linkjes. Ik schrijf mijn bijdrage uit eigen kennis, en dat kan ik je niet bewijzen met een link. Maar ga er maar vanuit dat fabrikanten niet voor niets een waterleiding van en naar de turbo leggen.
Als ik aan mijn bijdrages hier denk, dan vraag jij als enigste om onderbouwing, welke ik dan ook geef, ofwel ik ook geen zin heb.
Natuurlijk kan je het bewijzen, want jouw bewering moet toch ergens staan.
Dat er waterslangen van het systeem naar de turbo gaan, kan je in mijn link ook zien.
Jouw bewering is toch, dat deze waterslangen als koeling voor de turbo zijn, als de auto stilstaat en dit kan ik dus nergens vinden en kan ook geen kennis van jouw zijn.
Maar laat maar, het is mij al duidelijk.
Met de uitspraak van thecure met zijn aparte elektrische waterpomp kan ik mij beter vinden, want als de motor stilstaat, is er ook geen circulatie.