LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opel Meriva lekt dieselKjortom

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
rots44
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2007 20:31

opel Meriva lekt dieselKjortom

Ongelezen bericht door rots44 »

Na 3 jaar kan je de diesel opel meriva wel op de schroothoop gooien.(120 000 KM)
Hij begon spontaan diesel te lekken en na een week kon opel eindelijk vertellen dat de aansluitingen van de diesel inspuitingen waren losgetrild.
Dit was geen garantie en er was geen coulance regeling bij Opel Driessen te Eindhoven.Reparatie kosten dik 700 euro. Ook de importeur gaf niet thuis. Ik adviseer dus om geen Opel diesel meer te kopen.Service ver beneden peil van de dealer en van mijn brief aan de directie daar moet ik nog steeds antwoord van krijgen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: opel Meriva lekt dieselKjortom

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Als die lekkage alleen bij de inspuitstukken zit dan is eenvoudig aandraaien van die moeren toch voldoende?
Of zie ik dat verkeerd.
Zelfs een leek kan dit met een juiste maat steek sleutel voor elkaar krijgen is het niet?
Komt de lekkage ook voor bij de brandstofpomp dan zou ook daar de zichtbare moeren met een sleutel aangehaald kunnen worden.

700,- euro is reparatie, NIET het aantrekken van alle aansluitingen van het dieselsysteem!
Wat voor garage heeft u in godesnaam?

Kijk, ik zeg altijd maar dat je beter een goede garage dan een goede auto kan hebben, hetgeen kennelijk ook weer hier bewezen wordt!!

Grootvader.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: opel Meriva lekt dieselKjortom

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik zie hoeveel 3 jaar oude opels geexporteerd worden, en de prijzen van de officieele dealers, ze zijn niet bepaald waarde vast, vergeleken met diverse japanners die nieuw gelijke waarde hebben, dus wel erg grote afschrijving!

Ik vergelijk dus de vraagprijzen van officiele dealers, dus Toyota bij Toyota dealer, zelfs de Hyundia, toch geen topmerk, is waarde vaster!

Ook op problemcar vind je veel problemen!

Mijn zoon schreef op vieze auto's HOOS...
het word dan HopelOOS !

Gesloten