LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opel van 2000 met brandstofpomp defect!
-
Opel van 2000 met brandstofpomp defect!
Ik heb ook een Opel van 2000 met brandstofpomp defect!
Ik heb een Opel astra X 1.7 DTL van bouwjaar 2000 dat de brandstofpomp defect is gegaan. Wat mij verbaasd is dat de auto niet eens 7 jaar oud is en de reparatiekosten zijn zo duur als de auto zelf en als ik kijk naar de site van:
http://www.problemcar.nl/index.php
zie ik tot mijn verbazing dat een hoop mensen die met alle vertrouwen jaren lang Opel rijden, dezelfde probleem met brandstofpomp van dit bouwjaar of andere bouwjaren hebben.
Ik vraag me af of Opel Europa al actie ondernomen heeft voor dit probleem en graag wil ik weten of dit probleem bij Opel Nederland ook bekend is of niet?
Ik heb een brief opgestuurd naar [email protected] maar geen echte antwoord en bij deze wil ik iedereen vragen om zo email versturen en blijven doen tot ze de auto's terugvragen voor de reparatie.
Mijn derde email is al onderweg en vertel ik iedere bekende om zo te doen. we zijn best een groot groep opelrijders die door een fabricagefout van misschien 50 euro nu bijna 2000 euro moeten betalen.
Dus graag niet stil zitten en dit briecht verspreiden naar ieder bekende forum of site om het publikelijk te maken.
Succes allemaal,
Farzy
Ik heb een Opel astra X 1.7 DTL van bouwjaar 2000 dat de brandstofpomp defect is gegaan. Wat mij verbaasd is dat de auto niet eens 7 jaar oud is en de reparatiekosten zijn zo duur als de auto zelf en als ik kijk naar de site van:
http://www.problemcar.nl/index.php
zie ik tot mijn verbazing dat een hoop mensen die met alle vertrouwen jaren lang Opel rijden, dezelfde probleem met brandstofpomp van dit bouwjaar of andere bouwjaren hebben.
Ik vraag me af of Opel Europa al actie ondernomen heeft voor dit probleem en graag wil ik weten of dit probleem bij Opel Nederland ook bekend is of niet?
Ik heb een brief opgestuurd naar [email protected] maar geen echte antwoord en bij deze wil ik iedereen vragen om zo email versturen en blijven doen tot ze de auto's terugvragen voor de reparatie.
Mijn derde email is al onderweg en vertel ik iedere bekende om zo te doen. we zijn best een groot groep opelrijders die door een fabricagefout van misschien 50 euro nu bijna 2000 euro moeten betalen.
Dus graag niet stil zitten en dit briecht verspreiden naar ieder bekende forum of site om het publikelijk te maken.
Succes allemaal,
Farzy
Re: Opel van 2000 met brandstofpomp defect!
Heel vervelend voor u maar na bijna 8 jaar heb je weinig om op terug te vallen, denk ik!
Vroeger stond een auto van 8 jaar oud al op de sloop...
Evengoed succes gewenst met deze situatie.
Vroeger stond een auto van 8 jaar oud al op de sloop...
Evengoed succes gewenst met deze situatie.
-
Familie van Tolboom?
Je maakt toch heel weinig kans. Het is slijtage en dus normaal. Hoeveel km heeft de auto? Hoe gaat iemand ermee om? Zomaar wat vragen. En zet het aantal 'klachten' eens tegenover het aantal Astra rijders, dan zijn de klachten pineuts. Als je wijs bent, laat je hem gewoon maken en doe je verder nergens moeilijk over. Met je brief en mails doen ze toch niets, je kun tenslotte niet van een auto verwachten dat alles heel blijft. Als je dat wil, moet je een nieuwe kopen en in een schuurtje onder een kleedje bewaren.
-
Om bij een auto van 7 jaar van fabricagefout te spreken gaat wel ver.
Een zwakke plek hooguit.
Op basis van het consumentenrecht heb je misschien nog een kans om korting te krijgen op reparatie (van de verkoper, als dat een bedrijf is en geen particulier). Maar veel zal het nooit zijn.
Onderdeel van de sloop halen misschien een idee?
Een zwakke plek hooguit.
Op basis van het consumentenrecht heb je misschien nog een kans om korting te krijgen op reparatie (van de verkoper, als dat een bedrijf is en geen particulier). Maar veel zal het nooit zijn.
Onderdeel van de sloop halen misschien een idee?
Misschien had je beter die benzinepomp kunnen betalen en niet zo lopen zeuren. Scheelt je en geld en ergenis !
Ik ben het niet met jullie eens. Het is toch belachelijk dat een zo belangrijk onderdeel na 160.000 km stuk gaat. Het is nog belachelijker dat iedereen dat weet en ik niet. En het is nog zotter wat zo'n reparatie kost. 2000 euro. Daar moet ik toevallig wel meer dan 2 maanden voor werken en ik heb dat niet over
Ik anderhalve week maar dat heeft er niets mee te maken. 8 jaar intensief gebruik en 160000 km achter de kiezen: dan kan zoiets gebeuren. Natuurlijk is het balen en jammer dat het zoveel kost maar dat heb je met een auto met een leven achter zich. Als je iedere 3 jaar nieuw koopt ben je duurder uit (afschrijving)
-
Allbyte,
Gebruik je hersens.
Weer zo`n leeghoofd die denkt dat je na 160.000km en 8 jaar nog nog consumentenbescherming hebt. Kotsmisselijk wordt je van zulke uitmelkers die voor een kwartje eerste rang willen zitten en denken dat ze alleen maar onrecht aan wordt gedaan.
Gebruik je hersens.
Weer zo`n leeghoofd die denkt dat je na 160.000km en 8 jaar nog nog consumentenbescherming hebt. Kotsmisselijk wordt je van zulke uitmelkers die voor een kwartje eerste rang willen zitten en denken dat ze alleen maar onrecht aan wordt gedaan.
-
Onverbloemde spam
Ik vind de meeste reacties kortzichtig. Een brandstofpomp kan inderdaad stuk gaan, maar niet in grote getalen. Bijna iedereen om mij heen ( en dat zijn er tientallen)) die een Astra rijdt moest zijn brandstofpomp vervangen. Als dit een onderdeel is van €100 dan is dit geen probleem. Maar als het stuctrueel voorkomt met een onderdeel van €2000 dan is er naar mijn mening sprake van een fabrieksfout en van mensen opzadelen met een tekortkoming van een onderdeel, wat het merk financieel nog goed uitkomt ook! Naar mijn mening moet Opel hier zijn verantwoording nemen.
Niet zo vreemd dat na 8 jaar en 160.000 km de brandstofpomp het begeeft! Dit betreft slijtage en is natuurlijk niet op Opel te verhalen.
Je weet dat het een zwak punt van de auto is, en daar zul je rekening mee moeten houden als je een dergelijke auto aanschaft.
Elk merk heeft z'n zwakke punten, bijv. VW met zijn 1.9TDI motoren met cilinderkoppen die scheuren, Mercedes met roest, Renault met elektrische problemen....
Zoek voor aanschaf van een bepaald type auto eens uit wat z'n sterke en zwakke punten zijn, en houd daar (financieel) rekening mee. Als er dan een keer een grote kostenpost aan reparaties is, dan is dat geen probleem. Want mensen als farzkenari vinden het niet het grootste probleem dat er een onderdeel kapot gaat, maar hebben meestal het geld niet om het te laten repareren, en willen daarom de kosten op een ander afschuiven.
Je weet dat het een zwak punt van de auto is, en daar zul je rekening mee moeten houden als je een dergelijke auto aanschaft.
Elk merk heeft z'n zwakke punten, bijv. VW met zijn 1.9TDI motoren met cilinderkoppen die scheuren, Mercedes met roest, Renault met elektrische problemen....
Zoek voor aanschaf van een bepaald type auto eens uit wat z'n sterke en zwakke punten zijn, en houd daar (financieel) rekening mee. Als er dan een keer een grote kostenpost aan reparaties is, dan is dat geen probleem. Want mensen als farzkenari vinden het niet het grootste probleem dat er een onderdeel kapot gaat, maar hebben meestal het geld niet om het te laten repareren, en willen daarom de kosten op een ander afschuiven.