LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep: Citroen C5 problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gert Gremmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2003 10:03

Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Gert Gremmen »

Heb je ook problemen met je Citroen C5 ?

Lees mee over tenminste 40 veelvoorkomende
defecten en vage klachten in de C5 reeks op:

http://www.ce-data.com/citroen-c5-problemen.htm

Help mee om druk uit te oefenen op Citroen Nederland
de problemen aan te pakken, en schrijf een bijdrage
voor op deze site. Je mag natuurlijk ook reageren in dit
forum. Citroen Nederland zwijgt als het graf over klachten
en handelt deze af via een Call Centre zodat
discussie onmogelijk is.
Het is bekend dat autolease maatschappijen ook bezig zijn
om de problemen aan te pakken.

Gast

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Citroen maakt gebruik van dezelfde technologie als Peugeot. En daar zijn de klachten ook niet van de lucht!
Peugeot als alternatief is dus helaas niets voor Citroen rijders.

Mijn nieuwe peugeot is ook vol gebreken. klantenservice van peugeot is nihiel, blijkbaar zelfde laken een pak als citroen.

Nee, Peugeot en Citroen (PSA), mijden die handel.


(en dan heeft Citroen nog het geluk dat de geen Nefkens dealers (oplichters?) in de lijn hebben.......

driver

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door driver »

naar mijn mening vragen de kopers van Franse auto's om deze problemen. Ik rij nu al 10 jaar een golf en deze degelijke Duitser heeft nog nooit problemen gegeven.

Tony

Gast

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

citroen ?....

die reklame al!!! ... :evil:


---JAN KLAASSE!--

echt te debiel voor woorden...


sorry, moest er ff uit. :lol:

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door m.p.d. »

De citroen C5 en de Renault Laguna hebben veel klachten op het gebied van electronica e.d. Helaas heeft de PSA groep weinig kaas gegeten van storingsvrije auto's bouwen. Misschien helpt het als je in je brief aan Citroen zegt dat het in het programma Radar behandelt gaat worden? Daar zijn importeurs erg gevoelig voor want ze houden niet van antireclame.

Gast

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn auto C5 Break is bijna twee jaar oud en ik de volgende problemen:
1. de radio gaat niet harder of zachter spelen als ik harder of zachter speel, zie instructieboekje.
de wilen trillen tijdens het rijden het volgende is al gedaan ,nieuwe velgen , uitgelijnd en reeds 3 keer gebalanceerd.Als laatste oplossing heeft mijn garage :nieuwe banden plaatsen.
ik heb dit aangekaard via telefoon en e-mail en krijg te horen dat bande niet onder de garantie valt.Mijn verweer is maar jullie hebben vanwege de klacht velgen gewisseld dus waarom de banden niet.Dus niet volgens hun voor eigen rekening.Moest ook zelf bellen om te horen wat er gedaan wordt. Dit alles heb ik zelf gedaan en niet mijn garage.

Giny

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Giny »

Graag willen wij in contact komen met de eigenaar van de trillende C5 (waarvan de auto bijna 2 jaar oud is). Wij hebben n.l. ook al 2 jaar dezelfde problemen, die zijn ook niet opgelost door het vervangen. De C5 rijders hebben per aangetekende brief (ein 2003) bericht bericht ontvangen dat de aluminium velgen door gewone velgen werden vervangen (die volgens mij ook nog goedkoper in aanschaf zijn dan aluminium velgen! : :x )

jannes

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door jannes »

Koop een Honda accord en je hebt geen problemen meer.Dat in div. vergelijkings test door div. auto bladen bewezen. En de service gaat naar de garantie termijn op papier, nog veel langer door.Kost iets meer, maar dan heb je ook veel meer.

Een tevreden Honda rijder.

00113825

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door 00113825 »

De velgen zijn niet alleen vervangen omdat ze niet te balanceren waren maar ook omdat er haar scheurtjes inzaten zodat de band spanning verloor.
Overigens is dit niet een kwaliteits probleem van Citroen maar van velgen en banden producent Michelin en hun Duitse producent Kronprinz.
Vermelden wil ik ook nog dat ik de Hr. Gert Gremmen vorige week een lijst heb gestuurd waarin ik tips heb gezet die bij mijn C5 bepaalde problemen hebben opgelost.
Na deze oplossingen heb ik inmiddels al weer bijna 40000 km probleemloos gereden en als dit zo blijft komt er eind dit jaar een nieuwe C5 break automaat en dus geen Japanse eenheidsworst of noemen ze dat tegenwoordig een uitgerekte spleetoog op brilleglazen.
En kijk eens door het forum Duitse auto,s zijn ook niet alles.
Dus niet klagen maar gassen met die hap.

resp00157092

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door resp00157092 »

:D Ik snap het niet, totaal geen problemen (120000 km) met de citroen C5.
:evil: Ik heb hiervoor VW golf en Bora (leasebak) gereden, dat was pas grote ellende :x . Daarom ging ik voor comfort naar citroen en er ging een wereld voor mij open.
Jake[quote][/quote]

resp00198607

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door resp00198607 »

Uit alle betrouwbaarheidstesten blijkt dat Citroen al jaar en dag steevast onderaan staat. Het is de meest onbetrouwbare auto sinds de eerste Citroen van de band is geomen. Meest voorkomende problemen zijn storingen in het electronisch circuit met zelfs brand tot gevolg (Xantia-Xm-C5-BX-AX-2CV etc). Daarnaast zijn er ook motorische probelemen geweest mbt zuigers en cilinders (Xantia).
Ander zeer groot probleem is het hydraulisch veersysteem. Deze veerbollen hebben een zeer korte levensduur en zijn zeer kostbaar om te vervangem.
Indien men al tot een aankoop van en Citroen overgaat is het enige argument: "Hij rijdt zo fijn". Naar de garage voor onderhoud zeker!

Groet

Toyota-rijder. Meest betrouwbare auto ter wereld.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Probleem is dat hier kennelijk ratio en emotie door elkaar heen lopen. Citroen is een merk dat je kiest omdat het emotionele waarde geeft. De vering, het toch wat wonderlijke ontwerp, de speelsheid. Kortom Franse levensstijl. Maar daar betaal je ook voor. De afschrijving van met name de grotere modellen is astronomisch, de betrouwbaarheid niet altijd even goed. Ook dat is Frans, ook dat is inmiddels historisch. Een merk dat voorstanders kent en felle tegenstanders. Daar staan de Japanse merekn lijnrecht tegenover. Bijna imagoloos, maar ook probleemloos! De afschrijving op de grotere modellen is even astronomisch, maar daar staat veel betrouwbaarheid tegenover, ook in lengte van jaren. Dat Citroen wat hautain is en klachten niet helemaal naar tevredendheid oplost is overigens een bekend feit. Juist in de C5 klasse zouden ze dat nu net wel doen. Kennelijk niks geleerd van de CX en XM - ellende!

Gustaaf

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Gustaaf »

Volgens mij zijn hier veel mensen die nog nooit ervaring met Citroen en de Citroendealer gehad hebben de zaak aan het verzieken zijn.
En wat dan opvalt het zijn zowat allemaal Jappen rijders met mogelijk argument de verkoopcijfers van die Jappen omhoog te krikken zodat ze over enige jaren nog een redelijke prijs bij inruil krijgen.

Voor mij alleen maar CITROEN[/b][/i]

bx-piloot

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door bx-piloot »

ehm , die opmerking over veerbollen?
slaat nergens op, kost 30euro per stuk om te laten vervangen , vergelijk dat es met een standaard schokdemper

Wendy van Z.

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Wendy van Z. »

Ik had ooit een AX. Nieuw gekocht van mijn eerste gespaarde
centen. Niks als narigheid. Mijn vader was een Citrofiel. Hij reed
een XM. Nou dat heeft ie geweten.

Wij zijn beiden overgestapt op een Japanse auto, mijn vader op
een Toyota ik op een Nissan Micra. Nooit ellende, altijd gewoon rijden
en nog goedkoop ook. Dealer, De Wit in Den Haag, heel erg fijne
lui en staan klaar als ik voor de winter mijn auto even wil laten
nakijken.

Maar ik kijk nu naar een nieuwe auto en zag bij een buurgarage de
Skoda Fabia, die lijkt me ook stoer, zeker voor een vrouw. Is toch
VW? :wink:

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Wendy; een Skoda Fabia is een zeer goede auto. Hij heeft moderne techniek van VW en scoort enorm hoog als het gaat om betrouwbaarheid en kwaliteit. De meeste dealers zijn wat kleinschaliger dan bij grote broer VW. Zeker een goed alternatief voor jouw Nissan Micra. Als ik even kijk op www.automening.nl zijn er zelfs "uitverkoren" dealers te vinden. Die zijn net een slagje beter dan de rest. Wellicht goed om bij hen te kijken?? Suxxes. :!:

Henk 2

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Henk 2 »

Wat heeft die Skoda nu met een Citroen C5 te maken.
Plaats deze berichten ergens anders.

Citrofiel

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Citrofiel »

Zoals bij iedere auto gaat er wel eens iets stuk. Nu rijd ik al naar volle tevredenheid mijn hele leven Citroen. Als er ooit eens iets stuk ging, tot nu toe een kleinigheid, werd het naar tevredenheid opgelost.

Ik weet niet wat anderen dan zeuren. Het zal wel komen omdat er Citroen op staat. Als je eens wist wat er bij Opel allemaal kapot gaat. Zelfs de Opel rijders met veel problemen houden vol dat het perfecte wagens zijn. :? Als autotechnicus weet ik wel beter

C5 lover

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door C5 lover »

De Citroen C5 is een schitterende, exclusieve auto met sublieme rij eigenschappen. Wij hebben er 2 maar met geen van beiden ooit een probleem gehad m.u.v. dat de richtingaanwijzer van mijn broer zijn C5 een keer kapot is geweest. Nogmaals een pracht auto!!

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Prachtig merk, je hebt er nooit iets mee. Was al zo in de tijd van de Traction Avant, later ook bij de DS en de CX.
Allemaal auto's waar NOOIT iets aan mankeerde! :lol: :lol:

Gesloten