| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Wij hebben al de 2e aygo, nooit problemen !!!!!
Jazeker, ik heb al enkele keren na zware/langdurige regen goed gekeken of het interieur ergens nat was, maar gelukkig is het overal kurkdroog.Heeft u wel eens gekeken onder de matten; o.a. waar je je hiel neer zet bij het gas geven?
Dan heeft u geluk.Jazeker, ik heb al enkele keren na zware/langdurige regen goed gekeken of het interieur ergens nat was, maar gelukkig is het overal kurkdroog.
Mijn Aygo van nog geen jaar oud lekt nog steeds...
Na een garagebezoek niet meer bij 2 deuren maar nu nog slechts bij 1 deur... Dus ik ga maar weer eens terug...
Het lekkage-probleem is dus nog steeds NIET opgelost en het is OOK GEEN PROBLEEM van oudere Aygo's!
Ik weet ZEKER dat er nog meer Aygo's lekkage problemen hebben!
Bij mijn overbuurman -Aygo van 1.5 jaar oud- was het onder beide matten nat! Mijn buurman was niets opgevallen, TOTDAT ik vroeg of hij ook lekkage had...
Nadat hij zijn Aygo met een gieter had besproeid, bleken beide deurrubbers te lekken...
Begrijp mij niet verkeerd; Toyota levert naar mijn mening 1 van de beste auto's, maar die deurrubbers...
Hallo,
Ik heb ook een 5-deurs toyota aygo van 2008.Ik heb een probleem met het verbruik van de auto ik kan 400km met een volle tank rijden dat is dus ongeveer 1op 10 volgens mij en de boekjes moet het 1op 22 zijn ,zijn er meer mensen met dit probleem?Ik heb ook last van tocht achterin de auto en nu het koude weer eraan komt zijn mijn ramen ook steeds beslagen.
Groetjes Jessie
Ik heb ook een 5-deurs toyota aygo van 2008.Ik heb een probleem met het verbruik van de auto ik kan 400km met een volle tank rijden dat is dus ongeveer 1op 10 volgens mij en de boekjes moet het 1op 22 zijn ,zijn er meer mensen met dit probleem?Ik heb ook last van tocht achterin de auto en nu het koude weer eraan komt zijn mijn ramen ook steeds beslagen.
Groetjes Jessie
400 km op een volle tank is 1 op 11,5 (35liter). Hoeveel rijdt u? Wat voor afstanden, waar (stad of snelweg).
Als deze factoren zijn van belang voor het gemiddeld verbruik. Let wel dat 1 op 22 alleen in de meest ideale situatie haalbaar is, bijvoorbeeld contstant 80 km/h.
Als deze factoren zijn van belang voor het gemiddeld verbruik. Let wel dat 1 op 22 alleen in de meest ideale situatie haalbaar is, bijvoorbeeld contstant 80 km/h.
Hallo Robbie,
Ik rij in de stad en op snelweg maar in de zomer zijn we met de Aygo naar Spanje geweest dus constant 120km en ook maar net geen 400km met 1 tank ik had hiervoor een Avensis en die was nog zuiniger en mijn broer rijd een corvette en na berekeningen is die zelfs zuiniger.Nou het is verder een fijne auto en blijf zeker wel (denk ik tenminste )toyota rijden maar ik had verwacht dat hij toch echt zuiniger was.
Groetjes jessie
Ik rij in de stad en op snelweg maar in de zomer zijn we met de Aygo naar Spanje geweest dus constant 120km en ook maar net geen 400km met 1 tank ik had hiervoor een Avensis en die was nog zuiniger en mijn broer rijd een corvette en na berekeningen is die zelfs zuiniger.Nou het is verder een fijne auto en blijf zeker wel (denk ik tenminste )toyota rijden maar ik had verwacht dat hij toch echt zuiniger was.
Groetjes jessie
-
jeroentje271
Ik denk dat er toch iets echt mis is met dat verbruik.
Andere Aygo`s hebben dat niet.
Het zou kunnen zijn dat je het nieuwe rijden hanteert, dat is bij een Aygo in mijn ogen juist een killer. die motor draait zeker tijdens optrekken veel beter op toeren. En anders is er toch technisch iets mis.
Andere Aygo`s hebben dat niet.
Het zou kunnen zijn dat je het nieuwe rijden hanteert, dat is bij een Aygo in mijn ogen juist een killer. die motor draait zeker tijdens optrekken veel beter op toeren. En anders is er toch technisch iets mis.
-
liselotte52
Ik heb sinds 4 weken een toyota aygo aspiration green.
Mij viel op dat de auto niet warm te krijgen is en de ramen beslagen bleven.
Nu blijkt dat de gehele linkerkant nat is, de mat was doorweekt. De passagierskant van voor naar achter is nat door lekkage.
De dealer doet erg luchtig en geeft aan dat het nog wel eventjes kan duren voordat de auto gerepareerd wordt d.m.v. nieuwe rubbers. Deze zijn nl slecht te leveren.
De auto staat nu al 11 dagen voor de deur en wordt steeds natter. De matten kun je uitwringen. Erin rijden doe ik niet meer en de lol van een nieuwe auto is er bij mij vanaf.
Ik kan wel een huurauto krijgen, mits ik hiervoor betaal.
Ik heb een ondeugdelijk product, maar hoe haal ik mijn recht?
Mij viel op dat de auto niet warm te krijgen is en de ramen beslagen bleven.
Nu blijkt dat de gehele linkerkant nat is, de mat was doorweekt. De passagierskant van voor naar achter is nat door lekkage.
De dealer doet erg luchtig en geeft aan dat het nog wel eventjes kan duren voordat de auto gerepareerd wordt d.m.v. nieuwe rubbers. Deze zijn nl slecht te leveren.
De auto staat nu al 11 dagen voor de deur en wordt steeds natter. De matten kun je uitwringen. Erin rijden doe ik niet meer en de lol van een nieuwe auto is er bij mij vanaf.
Ik kan wel een huurauto krijgen, mits ik hiervoor betaal.
Ik heb een ondeugdelijk product, maar hoe haal ik mijn recht?
-
jeroentje271
Sinds een tijd worden er in de portieren andere speakers gemonteerd dan in de fabriek.
Bij de ombouw wil het nog wel eens dat er lekkage is over de afdekfolie`s achter de speakers. Ze zijn slecht afgekit. Nieuwe folie`s goed gekit monteren is de oplossing.
Bij de ombouw wil het nog wel eens dat er lekkage is over de afdekfolie`s achter de speakers. Ze zijn slecht afgekit. Nieuwe folie`s goed gekit monteren is de oplossing.
Ook mijn nieuwe Aygo gaat voor de derde keer in drie weken naar de garage voor wateroverlast bestuurdersplaats.
Na doorvragen gaf de werkplaats toe dat het inderdaad bekende problemen zijn.
Ik zie nu op dit forum dat het dus al 3 jaar een probleem is.
Hoe mag Toyta deze auto blijven verkopen als ze al drie jaar lang het probleem niet opgelost krijgen? Hebben we hier in dit overgereguleerde Nederland niet een instantie die import vergunning intrekt?
Iemand ervaring met claimen?
Na doorvragen gaf de werkplaats toe dat het inderdaad bekende problemen zijn.
Ik zie nu op dit forum dat het dus al 3 jaar een probleem is.
Hoe mag Toyta deze auto blijven verkopen als ze al drie jaar lang het probleem niet opgelost krijgen? Hebben we hier in dit overgereguleerde Nederland niet een instantie die import vergunning intrekt?
Iemand ervaring met claimen?
Na het vervangen van de rubbers was het probleem bij mij gewoon weg hoor! Heb een Aygo uit 2006....
-
[email protected]
Hallo allemaal,
Het is nu 2010 en de problemen zijn er nog steeds.
Ik kwam er pas achter toen de garantie verlopen was en had nog niet eerder van deze problemen gehoord.
Lekkage op de vloer achter de bijrijder stoel.
Ze willen er wel naar kijken maar voor mijn eigen kosten en dit terwijl het een bekend defect is!!! Ik kan hoog en laag springen maar ze willen niet meewerken ook niet als ik aangeef dat dit defect voor roesten van binnenuit gaat zorgen waar wel 10 jaar garantie op zit!
Heb nu al besloten aangezien het schijnbaar toch nooit opgelost gaat worden dat ik mijn Aygo weg ga doen en een ander auto ga kopen. C1 en Peugeot schijnen dezelfde problemen te hebben dus die vallen ook af.
Is er iemand die mij nog kan overtuigen dat het wel goed gaat komen met deze problemen?
groetjes
Joyce
Het is nu 2010 en de problemen zijn er nog steeds.
Ik kwam er pas achter toen de garantie verlopen was en had nog niet eerder van deze problemen gehoord.
Lekkage op de vloer achter de bijrijder stoel.
Ze willen er wel naar kijken maar voor mijn eigen kosten en dit terwijl het een bekend defect is!!! Ik kan hoog en laag springen maar ze willen niet meewerken ook niet als ik aangeef dat dit defect voor roesten van binnenuit gaat zorgen waar wel 10 jaar garantie op zit!
Heb nu al besloten aangezien het schijnbaar toch nooit opgelost gaat worden dat ik mijn Aygo weg ga doen en een ander auto ga kopen. C1 en Peugeot schijnen dezelfde problemen te hebben dus die vallen ook af.
Is er iemand die mij nog kan overtuigen dat het wel goed gaat komen met deze problemen?
groetjes
Joyce
-
terrorizer33
Heb vorige week mijn nieuwe Aygo bij de dealer in Almere opgehaald. Eerlijk gezegd niets op internet opgezocht omtrent bekende euvels voordat ik een auto ging kopen, behalve naar de prijs en hoe zuinig ze zijn enzo (km heffing, wegenbelasting, etc.). Morgen maar even kijken onder de matten. Ik ga er toch wel vanuit dat, aangezien deze problemen die al een jaar of 4 bekend zijn, inmiddels wel zijn verholpen. Als die van mij lekt gaat hij terug naar de dealer en ga ik een nieuwe of ander model eisen. Verkoop ging soepel bij Zonneveld in Almere en bedrijf zelf kwam correct over. Eerst maar es kijken of ik ook lekkage heb 
-
[email protected]
Misschien dat nu de tijd is voor Radar om ermee in de lucht te gaan gezien alle andere problemen met toyota de laatste tijd is dit nu wel heel actueel geworden.
groetjes
joyce
groetjes
joyce
Krijg nu ineens een brief dat mijn Aygo niet terug hoeft... Zijn geen problemen ivm een ander gaspedaal... 
-
[email protected]
Heb ik ook gehad. Nu de rest van de problemen nog. Ik rijd rond met handoeken in mijn auto. 
-
Marielle1973
Hallo, ik heb een aygo uit 2005, ook ik heb lekkageproblemen gehad, en de kofferdeksel sloot niet goed af, dit is echter netjes opgelost door de garage.
Nu heb ik echter een probleem van hele andere aard, de computer van de stuurbekrachtiging is kapot.
Het lampje brandde, naar de garage, nieuwe accu erin gezet, lampje 1 dag uit geweest, daarna brandde het weer, terug naar de garage, conclusie computer van de stuurbekrachtiging stuk kosten € 875 !! en de garantie is er af. Ik heb het nog niet laten herstellen ik vraag me af zijn er meer mensen met dit probleem??
Ik heb niet meer echt vertrouwen in mijn auto zo
Nu heb ik echter een probleem van hele andere aard, de computer van de stuurbekrachtiging is kapot.
Het lampje brandde, naar de garage, nieuwe accu erin gezet, lampje 1 dag uit geweest, daarna brandde het weer, terug naar de garage, conclusie computer van de stuurbekrachtiging stuk kosten € 875 !! en de garantie is er af. Ik heb het nog niet laten herstellen ik vraag me af zijn er meer mensen met dit probleem??
Ik heb niet meer echt vertrouwen in mijn auto zo
-
[email protected]
He Marielle,
Hoe hebben ze bij jou de lekkage opgelost? Bij mij lukt het nl niet echt.
Hoe hebben ze bij jou de lekkage opgelost? Bij mij lukt het nl niet echt.
-
Marielle1973
Volgens mij hebben ze er nieuwe rubbers ingezet
Ook mijn Aygo van 2006 heeft last van wateroverlast in de bagageruimte. Ik heb het nog niet geconstateerd op de bodem bij voor- en/of achterstoelen. Importeur doet alsof neus bloed terwijl ze op de hoogte zijn van dit probleem. Na de recente terugroepacties mbt problemen met gaspedaal bij diverse modellen en ABS-software van Prius zou je verwachten dat Toyota Nederland adequater gaat handelen. Dealer wil het probleem oplossen maar niet voor hun kosten. Ben van mening dat hier sprake is van een constructie- of materiaalfout. Ook al is de garantie verlopen mag je als consument ervan uitgaan dat een auto ook na jaren, en zeker bij onderhoud door de dealer, geen lekkage mag gaan vertonen. De bescherming die men als consument middels het burgelijk wetboek heeft ingeval van fouten in een product, is voor Toyota Nederland geen reden om in actie te komen (de reus tegen klein duimpje?). Toyota Nederland is zich blijkbaar niet bewust van de imagoschade die zijn oploopt en het feit dat dit bijzonder lang zal na-ijlen. Mogelijk kan TROS Radar onze problemen oppakken voor alle gedupeerden? Wie kan mij informeren hoe je dat voor elkaar krijgt?