LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Robmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:36

OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Robmans »

OPROEP:

Ik ben nieuwsgierig of er nog meer bezitters van de Toyota Aygo problemen hebben met deze auto. Met name lekkage aan de deurrubbers met als gevolg drijf natte bekleding en matten.

Zelf heb ik al 11 maanden een Toyota Aygo en heb vanaf dag 1 last van lekkage bij de deuren. Dit probleem is bekend bij Toyota Nederland en alle Toyota Dealers. Het betreft de deurrubbers welke niet goed afsluiten en al rijdend komt het water dat opspat van de banden naar binnen via de deurrubbers. Gemodificeerde rubbers zijn al geruime tijd in ontwikkeling maar worden telkens afgekeurd. Mijn dealer in Almere zegt al een stapel klachten van klanten te hebben liggen die allemaal nieuwe rubbers dienen te krijgen. Dit probleem is naar mijn mening groter dan Toyota Nederland doet vermoeden. Tevens vraag ik me af of de Peugeot 107 en Citroen C1 bezitters dit probleem ook kennen? Ik wil graag alle klachten hierover verzamelen om vervolgens dit probleem in de media te brengen. Graag jullie reactie hierover op dit Forum.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Als het lekkage bij de achterportieren betreft, laat ze eens naar de raamrubbers kijken.

Robmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:36

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Robmans »

@jeroentje271 Het betreft bij ons voornamelijk de voorportieren. Maar ik zal deze opmerking wel menemen naar mijn dealer toe. Blijkbaar kan het geen kwaad om ook deze rubbers na te kijken. Bedankt voor je reactie!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De oudere typen VW-Golf had daar ook last van.
Goudvissen achter de voorstoelen zowat.

En dan die ouwe trouwe Peugeot 504 met schuifdak!
De wielkasten achter dichtgetectyleerd zodat al het hemelwater zich daarin verzamelde.
En ik al denken:"Wat hoor ik toch voor een raar klotsend geluid?"

Ach ja, 't Is weer eens wat anders zo'n rijdend aquarium.

Grootvader.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De Toyota Aygo kan ik hier helemaal niet vinden :?:
Uw verhaal klinkt alsof het een fabrieksmatige fout betreft.
Wanneer uw klacht bekend is bij de dealer en er maatregelen ophanden zijn, het vervaardigen van nieuwe gemodificeerde sluitrubber, moet u dat afwachten.

Robmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:36

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Robmans »

@chanmaster Ik begrijp uw opmerking niet dat u de Toyota Aygo niet kunt vinden :?: Het lijkt mij ook idd een fabrieksmatige fout. Dus niet dat alleen mijn Aygo dit euvel heeft maar duizenden andere ook. Natuurlijk moet ik afwachten als de Dealer er mee bezig zijn. Maar is 11 maanden wachten te kort?? Lijkt mij dat dit een euvel is die vraagt om een spoedigere oplossing dan nu het geval is.... immers ik kocht voor 13.000 euro een auto en geen aquarium. De genodifiseerde rubbers zijn afgekeurd, het bevreemd mij dat een organisatie als Toyota wel automobielen kan bouwen en verkopen maar geen simpele waterdichte deurrubbers :wink: bedankt voor uw reactie.

wb06
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2006 00:01

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door wb06 »


Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Logisch dat u niet begrijpt wat ik bedoel met dat ik uw auto niet kan vinden, dom dom.
Ik neem ook deel aan het forum "Problemcars"
Daar kan ik het merk wel vinden maar niet het type. Sorry voor deze halve info. Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Robmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:36

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Robmans »

@ chanmaster bedankt voor de info. nu wel duidelijk. maar bekijk de link van wb06 eens. Hier staat het vol met Aygo bezitters en C1 bezitters die allen problemen met wateroverlast in de auto hebben. Deurrubbers en Raamrubbers geloof me Toyota ligt er wakker van maar houdt wijzelijk zijn mond dicht! ik hoop op een oproep in het programma van Tros Radar dan kan duidelijk een in kaart gebracht worden hoe groot dit probleem eigenlijk wel niet is!

Overigens heb ik mijn dealer en Toyota Nederland deze week (na 11 maanden geduldig wachten) middels aangetekende brief aansprakelijk gesteld. En ineens krijg ik het ene na het andere telefoontje van Toyota Nederland om me gerust te stellen het probleem zal verholpen worden. Ik ben benieuwd! maar eerlijk gezegd denk ik dat deze low budget cars gewoon geen goed ontworpen constructie hebben. Een slippertje met de rubbers is in ieder geval aan de orde lijkt mij nu.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Oké, dan rest mij u veel succes toe te wensen. Misschien zou Trosradar er aandacht aan willen besteden wanneer zich meer mensen met deze klachten melden. Daarom gaf ik aan dat ik dit probleem ook niet op de site problemcar kon vinden. Maar als particulier kunt U daar ook posten eneens horen of het probleem daar bekend is.

www.problemcar.nl

Succes

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door puma73 »

Een van de fora waar u niet langer welkom bent chanmaster, het forum problemcar.

rocking daddy
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2007 10:57

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door rocking daddy »

Ook ik ben in het bezit van een halfjaar oude aygo (5 deurs). Enkele weken geleden ontdekte ik na een wasbeurt met de tuinslang lekkage aan de betuurderskant.Ik ben direkt daarna naar de dealer geweest en die deed in eerste instantie of deze klacht voor het eerst zich voordeed. Wat raar...en hoe kan dat nou. ? was de reactie
De auto werd direct nagekeken en na twee minuten had de monteur de oorzaak gevonden.. het portier was niet goed afgesteld Portier goed afgesteld en ik blij naar huis. Het probleem was echter nog steeds niet verholpen. Na een fikse regenbui was mijn vloertje weer zeiknat. Weer terug naar de garage. De deurrubber zou worden vervangen. In de loop van dezelfde dag werd ik echter gebeld door de dealer. De importeur had toegegeven dat er meer klachten waren. Men is bezig met een modificatie van de rubbers. Zodra deze er zijn word ik gebeld en worden ze vervangen. Nu ik deze reacties lees ben ik bang dat het wel een heel lang kan gaan duren..

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Hier ook lekkage! Ik heb een Aygo van augustus 2006 en lekkage aan de links achter en rechts voor... Nu het regent valt het me ineens op! Lagen plasje water op dat uitsteeksel van de deur en er liepen straaltjes naar beneden...

Verder heb ik ook last van een raar geluid met optrekken. rrrrrrrrrrrrrrrrr zo klinkt het uit mijn uitlaat... En verder kan ik af en toe moeilijk in zijn achteruit schakelen.. Ik ga waarschijnlijk morgen maar eens langs.. !

Robmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:36

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Robmans »

Neem van mij aan dit probleem is groter dan wij denken! Echt veel Aygo's hebben lekkage, en dan bedoel ik ook veel...

Kudi
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2007 11:19

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Kudi »

Ook ben ik in het bezit van een aygo en heb dezelfde problemen als hierboven beschreven. Ben ook naar de dealer geweest en heb mij laten vertellen dat er aan wordt gewerkt. Er moet eerst een grondig onderzoek komen dan pas kunnen zij de onderdelen vervangen.
Ik heb met name problemen met een raar geluid uit de uitlaat, het lijkt wel of mijn uitlaat lek is (een behoorlijke gebrom ...grrrrrrrr). De dealer zei dat het inderdaad ook zo was en dat er meer klachten waren
Verder heb ik problemen met de versnellingsbak. Bij vertrek en overschakeling naar de 2 de versnelling hoor ik een tik (ruimte tussen 1 ste en 2 de versnelling)

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Die tik bij de versnelling hoor ik ook! En die uitlaat heb ik dus ook... Helaas nog geen kans gehad terug te gaan :(

esther-27
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 16:41

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door esther-27 »

Hallo mede strijders ,

Ja wij dachten dus ook blij te wezen met onze echte eerste spik splinternieuwe auto, Bewust nieuw gekocht zodat wij onze kinderen veilig kunnen vervoeren en niet elke keer naar de garage tre hoeven om dat je een twee de handsje heb gekocht waar elke keer wat aan kapot gaat. Dus het werd een nieuwe auto, we hebben zon 400 euro aan lasten in de maand , en voor wat werken we keihard voor een auto waar van alles aan mankeert. Die gasten van de garage doen alsof hun neus bloed en laat je continu terug komen voor niets , elke keer weer een vrije dag opnemen om maar weer naar de garage te kunnen.
Het begon met lekkage van de rubbers, volgens de garage was ik uiteraard de eerste van wie ze klachten hadden, de hufters terwijl ze allang wisten dat er van alles aan de aygo mankeerde. En nu weten ze dat ook en ondertussen smeren ze die auto aan zo veel mensen aan dan ze maar kunnen. Ik heb verschijnende malen contact gehad met het hoofd kantoor , IK WIL MIJN KOOP TERUG DRAAIEN WEGENS HET NIET LEVEREN VAN EEN PRODUCT IN GOEDE STAAT.
Me uitlaat maakt een herrie , water loopt naar binnen , waardoor we straks met schimmel in de bekleding hebben , krijg hem niet in zijn achteruit , en niemand , niemand die mij van het hoofd kantoor van de toyato een zinnig antwoord kunnen geven .
Ik vind het schandalig ,kan niemand ons helpen?

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik ben zo blij dat ik dus niet de enige ben met mijn problemen....

Ik ga morgen naar de dealer toe en laat weten wat hij gezegd heeft!!

Kudi
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2007 11:19

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Kudi »

ik ben inmiddels opgeroepen voor het plaatsen van een nieuwe demper (er zou eerst een hele onderzoek komen maar dat is dus niet nodig :lol: ). over versnellingsbak heb ik nog niets gehoord.
wordt vervolgd.

esther-27
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 16:41

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door esther-27 »

Oké, mijn vriend had deze keer een vrije morgen opgenomen om weer de auto naar de garage te brengen , zodat ze, zoals mondeling afgesproken de auto in orde konden maken.
Aangezien ik ook niet uit een ei ben gekomen heb ik gisteravond een mega goede brief geschreven waar ik in melde hun nu voor de derde en laatste maal in de gelegenheid te stellen de gebreken te vervangen of te repareren.Mooi voorbeeld briefje van de consumentenbond gekregen.
Deze brief in drievoud op gesteld en één af gegeven aan de garage op het moment dat wij onze auto vanmorgen brachten voor de herstel werkzaamheden, en één aangetekend verstuurd.

Om half drie ben ik de auto gaan ophalen en reed vervolgens weer naar huis , en ik hoorde dus nog steeds gerommel onder de auto, heb de auto aan de kant gezet en ben toen even naar de deur rubbers wezen kijken, wat blijkt hadden ze ze maar aan één kant vervangen,
Ben gelijk naar de garage gereden en heb daar mijn zegje gedaan, heb mijn auto weer achtergelaten om de linker voorportierdeurrubbers (scrabble time) te vervangen.
een uur later mijn auto weer opgehaald.
Al met al hebben ze de deur rubbers en de uitlaat vervangen. Ze zijn ons op geen enkele wijze tegemoet gekomen of wat dan ook , volgens de verkoper was het zo toch goed opgelost, no way ik ben niet tevreden over de TOYOTA, en al helemaal niet hoe ze met hun klanten omgaan,geloof me van mij krijgen ze niets dan slechte reclame!!!
Maar goed maar eens afwachten wat het hoofdkantoor doet , misschien dat we daar nog iets van kunnen verwachten.
Al met al heeft mij dit een week salaris gekost elke keer vrij vragen, en maar niet te denken aan mijn werkgevers zijn reactie !!!!
TOYOTA bedankt. Ja ze hebben hem gemaakt maar voor hoe lang?
Heb nog steeds het gevoel of er achter in de auto een raampje op een kier staat , waarom kan ik nou niet meer genieten van mijn nieuwe auto.................................waarom TOYOTA ...............waarom

Gesloten