LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] particulier een schade auto gekocht, wat nu?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Britt1993

particulier een schade auto gekocht, wat nu?

Ongelezen bericht door Britt1993 »

Hallo,

Ik heb sinds maart een Volkswagen Lupo in mijn bezit. Bouwjaar 2003.
Toen ik de auto aanschafte heb ik duidelijk gevraagd of er problemen waren, of het een schade auto is geweest enz. enz. 'Het is geen schadeauto geweest, contributieriem is vervangen, alleen de koppeling pakte wat snel', zei hij.

Toen heb ik de auto na hem grondig geïnspecteerd te hebben meegenomen. Na enkele weken begon het motor lampje te branden. Hiermee ben ik naar de garage gegaan en die konden niks vinden en hadden hem gereset. De koppeling heb ik toen ook meteen laten nakijken en deze was versleten. Deze is toen vervangen voor €550,- Dit had de jongen aangegeven dus had ik rekening mee gehouden.

Na enkele weken ging weer het lampje branden. Weer terug naar de garage en deze heeft hier een week gestaan om erachter te komen wat er mis was. Uiteindelijk kwamen ze uit op de cilinder. Deze zou met een lage toeren op 3 lopen i.p.v. 4. Maar als dit vervangen zou moeten worden zou dit tot €1000 kunnen lopen. Kon geen kwaad om er mee door te rijden en dit heb ik dus ook gedaan.
Rond juni/juli ging de auto helemaal raar doen. Lampje brandde zoals gewoonlijk en bij het afremmen voor een rotonde, stoplicht of afrit autobaan valt hij gewoon spontaan uit. Hij start daarna wel direct weer.
Hiervoor ben ik weer naar de garage geweest en deze heeft de filters, gasklephuis en gasklep schoongemaakt.
Nadat ik bij de garage ben geweest gebeurde weer hetzelfde. Op een rit van 10 km viel de auto wel 5x uit op de ongunstigste en gevaarlijkste punten.

Toen ben ik naar Duitsland naar een Volkswagen garage gegaan en de auto weer helemaal laten nakijken.
Toen hoorde ik dat de auto enorme schade heeft gehad rechts voor en het probleem waarschijnlijk in de motor zit. Het maken van dit kost dik het dubbele van wat de auto nog waard is.

Ik voel me dus enorm opgelicht! Is hier iets aan te doen? In Duitsland is het strafbaar om dit soort auto's te verkopen. Is hier in Nederland ook een wet voor?

dhc

Re: particulier een schade auto gekocht, wat nu?

Ongelezen bericht door dhc »

Het betreft hier een particuliere aankoop, en daarom heeft u geen consumentenbescherming. Als u iets wil afdwingen moet u naar de rechter...

Lupootje, 10 jaar oud, niet gekeurd uiteraard....naar de sloop met dat ding en laat de volgende keer de auto, voor aanschaf keuren...

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Weer geen goede keuring uit laten voeren, waarom ?
Dit forum loopt bijna over van gekochte auto's zonder keuring, allemaal gekocht op die mooie blauwe ogen.

Britt1993

Ongelezen bericht door Britt1993 »

De auto is net voor aanschaf gekeurd. Dus daarmee werd aangetoond dat alles OKE was.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Lijkt me heel sterk....de defecten die jij opnoemt waren zeker bij een keuring opgevallen.
Hier klopt iets niet...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Britt1993 schreef:De auto is net voor aanschaf gekeurd. Dus daarmee werd aangetoond dat alles OKE was.
Tralalala....

Uiteraard zit er een verse APK op. Maar een APK is alleen maar een veiligheidskeuring. Dat zegt helemaal niets over de technische staat van de auto.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Quote "Toen hoorde ik dat de auto enorme schade heeft gehad rechts voor en het probleem waarschijnlijk in de motor zit. Het maken van dit kost dik het dubbele van wat de auto nog waard is. "

Als de schade goed hersteld is: geen probleem, heeft niets met de storing in de motor te maken, zoek eens een goede vakgarage, die kan dit probleem vaak voor veel minder oplossen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

contributieriem is vervangen, alleen de koppeling pakte wat snel
Ik ben reuze benieuwd waar de contributieriem zit.
Ook als ik lees dat ze bij controle uitkwamen op de cilinder... Het is duidelijk dat Brit geen verstand heeft van techniek.Op zich natuurlijk helemaal niet erg, maar ze schrijft wel dat ze de auto grondig geïnspecteerd heeft. Als je een tweedehands auto koopt, neem dan iemand mee die er verstand van heeft. het beste is natuurlijk om even een aankoop keuring te laten doen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Gokje: import met weinig kilometers?
Correct me if I'm wrong...

v.d.Heyden

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

kokka schreef:
contributieriem is vervangen, alleen de koppeling pakte wat snel
Ik ben reuze benieuwd waar de contributieriem zit.
Ook als ik lees dat ze bij controle uitkwamen op de cilinder... Het is duidelijk dat Brit geen verstand heeft van techniek.Op zich natuurlijk helemaal niet erg, maar ze schrijft wel dat ze de auto grondig geïnspecteerd heeft. Als je een tweedehands auto koopt, neem dan iemand mee die er verstand van heeft. het beste is natuurlijk om even een aankoop keuring te laten doen.
Dat is een riem waar je maandelijks voor betaald :lol: :mrgreen:

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

En nog ter aanvulling: als een cilinder af en toe niet meedoet, zit dat of in de ontsteking, of in de inspuiting.
Problemen die toch wel op te lossen zijn lijkt me...

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Een "contributieriem" in auto's - is dat geen mooi idee voor de nieuwe belastingplannen?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

kan je kilometergeld betalen aan de hand van hoeveel omwentelingen de motor gemaakt hebt..
briljant idee! dan is een start/stop systeem helemaal goed

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Een vakgarage bij ons in de stad bied nu marktplaats aankoopkeuring aan voor 29,95 euro.

Gesloten