Vandaag in aanraking gekomen met een gevaarlijke verkooptactiek van Autoland van den Brug te Oosterwolde.
Ik ben (was) op zoek naar een Volkswagen en werd daar door de verkoper (de heer Hof) geholpen en heb een proefrit kunnen maken.
Ik wilde echter ook wel over gaan tot aankoop en vroeg wat de inruilwaarde van mijn eigen auto was, want ik wilde graag weten wat ik bij moest betalen. Daarop kreeg ik het antwoord dat zij geen prijs wilden aangeven, omdat de nieuwe auto pas in december of januari aanstaande geleverd kon worden.
Ik moest maar een auto bestellen (en hier voor tekenen) en bij aflevering geven ze dan aan wat de inruilprijs van mijn auto is. De verkoper gaf aan dat dit voor hun bedrijf de werkwijze is, omdat ze niet weten hoe de markt er over 4 maanden bij staat.
Dit is echter voor de klanten die hierin trappen een zeer gevaarlijke werkwijze, want je hebt de auto besteld en bij aflevering MOET je genoegen nemen met de inruilprijs van je eigen auto en omdat je geen onderhandelingsruimte dan meer hebt sta je met de rug tegen de muur zeker als de prijs tegen valt.
Natuurlijk weet ik niet of de inruilprijs een redelijke is, maar zij weten maar al te goed dat je het koopcontract al getekend hebt en je verplicht ben om de nieuwe auto af te nemen.
Ik vind dit een opmerkelijke gang van zaken en wil graag uw aandacht hiervoor vragen en waarschuwen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op voor auto van den Brug Friesland www.vandenbrug.nl
Re: Pas op voor auto van den Brug Friesland www.vandenbrug.nl
Deze werkwijze, is inderdaad niet normaal.
Als mij dat gebeurde, was ik meteen vertrokken, want ik denk, dat in jou omgeving genoeg VW dealers zijn, welke met jou een echte deal willen maken!
Als mij dat gebeurde, was ik meteen vertrokken, want ik denk, dat in jou omgeving genoeg VW dealers zijn, welke met jou een echte deal willen maken!
Slaat inderdaad nergens op, je koopt nu.....dat die pas over maanden binnen komt dat maakt niets uit.
Nu kun je bij heel veel autobedrijven nog gebruik maken van de gratis wegenbelasting 3 jaar die van het totaal bedrag wordt afgetrokken, waarschijnlijk over een paar maanden niet meer.
Nu kun je bij heel veel autobedrijven nog gebruik maken van de gratis wegenbelasting 3 jaar die van het totaal bedrag wordt afgetrokken, waarschijnlijk over een paar maanden niet meer.
Het is mij bij hun ook overkomen. Ben ook gillend weggelopen want ik vond dit absurd.
Die verkoper loopt zichzelf wel heel erg op de borst te slaan dat hij het zo druk heeft en zo verschrikkelijk veel verkoopt. Daarnaast klaagt hij dat hij maar alleen in de showroom is.
Het lijkt mij als hij zo goed is als hij zegt dan komt er wel versterking in de vorm van een extra verkoper bij toch?
Ach ja een gemiste kans voor onze super verkoper, maar ook ik wil wel iedereen voor deze praktijken waarschuwen en ga NIET naar autoland van den Brug maar ga lekker naar een andere dealer.
Die verkoper loopt zichzelf wel heel erg op de borst te slaan dat hij het zo druk heeft en zo verschrikkelijk veel verkoopt. Daarnaast klaagt hij dat hij maar alleen in de showroom is.
Het lijkt mij als hij zo goed is als hij zegt dan komt er wel versterking in de vorm van een extra verkoper bij toch?
Ach ja een gemiste kans voor onze super verkoper, maar ook ik wil wel iedereen voor deze praktijken waarschuwen en ga NIET naar autoland van den Brug maar ga lekker naar een andere dealer.