LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
R.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2006 08:32

peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door R. »

beste mensen

Ik heb echt helemaal geen verstand van auto's, maar ik moet er nu eentje gaan kopen. Ik ben bij wat dealers langs geweest en ik ben nu aan het kiezen tussen een 206 airline, fiesta futura en een yaris. (leukst uitziende autootjes).
Maar ja, ik wil kwalitatief ook een goede auto. Nu geven die verkopers vast alleen maar mooie plaatjes.
Kan iemand mij helpen met wat advies? (of misschien een adner merk?)

Alvast bedankt!
R.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door Morrigan »

Kijk eens op zoiets als www.autoweek.nl bij de my reviews van auto's, dan kun je gebruikservaringen van anderen lezen.

Als je een tweedehands gaat kopen, altijd laten keuren door bijv. de ANWB.

R.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2006 08:32

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door R. »

Bedankt voor de tip Morrigan

Ik was er al langs gesurfd, echter er zijn niet zo heel veel recente reviews. Dus misschien heeft iemadn hele goede of juist hele slechte ervarignen met toyota, peugeot en ford.
Ik heb wel het idee dat peugeot niet zo heel erg goed is. Het ziet er mooi uit maar inhoudelijk is het niet veel.

R.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door Flipipo »

hoe verklaar je dat Peugeot niet goed is?? Het is wel de meest verkochte kleine auto in Nederland

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Kijk eens op:
http://www.problemcar.nl
Heb even vluchtig naar yaris gezocht maar er zijn nauwelijks problemen te vinden in deze database.
Komt overeen met eigen ervaringen met de Yaris (2x 3 jaar vanaf nieuw met een 1 liter en alleen 1x wat vocht in een richtingaanwijzer op het voorscherm - onder garantie vervangen).
Je betaald natuurlijk wel wat voor kwaliteit.........

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door Morrigan »

Van elke auto zijn er wel probleemgevallen. In mijn omgeving ken ik twee mensen die een Peugeot 206 rijden en die zijn alletwee bijzonder tevreden. Sommigen hebben echt een hekel aan franse auto's, omdat ze minder betrouwbaar zouden zijn, maar ik ken genoeg mensen die wel tevreden zijn over Peugeot en Citroen.

Bedenk ook goed van te voren wat je allemaal op de auto zou willen hebben, bijv. wel of geen airco. Ben je lid van de ANWB? Die kunnen volgens mij ook tips geven bij het kopen van een auto.

Waarom kijk je nu specifiek naar deze 3 auto's? Heb je er al proefritten in gemaakt?

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door kampvuur »

Persoonlijk vind ik de yaris niet zo mooi model, maar als je echt kwaliteit wilt en later ook weer een hoge inruil prijs, kom je niet om de Toyota heen.

Top kwaliteit,de beste automerk van de wereld...mijlen ver boven alles en iedereen, Daihatsu is een goede tweede (zuster merk), vroeger vond ik de toyota modellen vele male mooier dan nu, vooral de oude Celica's waren een oogstreling voor je netvliezen.
Vergeet ook Subaru niet...ijzersterk!!!, als je weinig geld aan onderhoud en je een hoop ergenissen wilt besparen, kom je automatisch bij de japanners terecht.
Hoewel andere merken de schijn ophouden, de jappen maken het waar. 8)

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door stork4 »

Koop liever geen klein auto-tje. Zoek maar eens bij Google naar "botsproeven". Dan zie je vanzelf waarom.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door dds »

@Stork4,

inderdaad jij hebt helemaal gelijk, kleine auto's zijn zo gevaarlijk :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Qoute van Autovisie:
Recent testte EURO NCAP de Yaris. De Japanse supermini behaalde vijf sterren bij de frontale aanrijding (64 km/u) met een totaalscore van 35 punten. Een mooi resultaat, aangezien de best scorende auto ooit (Peugeot 1007) in maart van dit jaar slechts één puntje meer in de wacht sleepte.
Moet je eens kijken hoeveel grotere wagen net de 4 sterren halen. Voor de goede orde, rij zelf een wagen van 1450 kilo, ben dus geen bevooroordeelde "kleine rijder".

akina
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:54

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door akina »

Koop geen Peugeot! Die nemen het niet zo nauw met de kwaliteit van hun materialen. Ze zuipen, dynamo was na 3 jaar defect, roestvorming op de motor, strips in de achterbak die loslaten. De importeur stuurt jou naar het volgende loket en de dealer wil het wel repareren tegen betaling uiteraard. En allemaal dezelfde verkooppraatjes met ...."het kan gebeuren". Wat heb ik hier aan?
Een kennis had een 2e handse Toyota gekocht. De dealer zei dat de olie het 1e jaar niet ververst hoefde te worden. Verder totaal geen mankementen. Het resultaat van het onderzoek van de cons. bond naar auto's is dat de japanse auto's nog het beste vanaf komen. In ieder geval met de minste mankementen. Hoe kan dit?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: peogeut 206, ford fiesta of toyota yaris?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn broer en ik kochten tegelijk een auto, ik een Ford mijn broer een Toyota, de Toyota is een jaar ouder dan mijn Ford,

De toyota reed altijd, de Ford was meer voor de vrouw, die zo nu en dan even naar haar ouders rijdt, dit waren meestal vrij lange stukken, gecombineerd met behoorlijk wat stadsverkeer,

Na de aanschaf hebben we de vrij nieuwe wagens bekeken, en we waren er al snel uit, dat de Ford uit mindere materialen was opgebouwd dan de Toyota,

Bij de Ford was 3 jaar voor een uitlaat lang, bij de Toyota gaat een uitlaat al snel 10 (!) jaar mee!, ook de remzadels en remschijven voor, "stierven" al snel door de behoorlijke hoeveelheid roest, door de erbarmelijk slechte kwaliteit gietijzer dat hier gebruikt wordt, de Toyota heeft nu 200.000 km gereden, de remschijven en remzadels zijn nooit vervangen, en zijn in prima staat,

De Ford heeft het derde paar remschijven voor, en de remzadels bleven al weer hangen!, ook de zoveelste uitlaat begon al weer lek te raken, de Toyota uitlaat geeft geen krimp, en blijft over de gehele lengte gasdicht,

De Ford staat nu bij de schroot, de Toyota is nog lang niet uitgereden, en blijft nog wel even doorrijden,

Mijn broer heeft nu ook een Ford van de zaak overgenomen, dat heeft hij nu al geweten over de behoorlijke reparatierekeningen!,

M.a.w. weet wat je wilt, wanneer je een auto 4 jaar houdt, en dan weer inruilt, kun je letterlijk alle merken nemen!, wil je langer dan 10 jaar een auto houden, neem een Toyota, de onderdelen zijn, wanneer ze al vervangen moeten worden, behoorlijk duur, maar kwalitatief zijn deze echter dan ook veel beter van kwaliteit,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten