Hallo,
Ik heb een half jaar geleden een peugot 206 van 2001 gekocht. Graag wil ik ervaringen omtrent deze auto. We hebben hem voor een prijsje gekocht. We wisten dat hij ooit een ongelukje gehad had, maar dat risico hebben we genomen. Ik vind hem heerlijk rijden, maar we hebben wel last van kleinigheidjes.
- Motor valt af en toe uit als ik voor een verkeerslicht stil sta.
- Kan soms niet gelijk in achteruit... moet soms even in andere versnelling of met koppeling spelen.
- Kleine trilling in dashboard
Maar verder vind ik hem heerlijk zacht rijden. Ik heb heb geen last van storende carroseriestukken in de vooruit (bv bij rotonde li van je ruit). Goede verwarming /airco. Redelijke goede stoelen. Onlangs iemand achter op me ingereden --> minimale schade... andere had het veel erger
Graag jullie ervaringen met deze auto....
GRTZ
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PEUGEOT 206
PEUGEOT 206
Laatst gewijzigd door Kat1983 op 21 jun 2010 05:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PEUGEOT 206
Met het eerste puntje kun je het beste langs een dealer gaan. Die zien meer 206-en voorbij komen en weten wsl. het snelste waar ze het probleem moeten zoeken.Kat1983 schreef:- Motor valt af en toe uit als ik voor een verkeerslicht stil sta.
- Kan soms niet gelijk in achteruit... moet soms even in andere versnelling of met koppeling spelen.
- Kleine trilling in dashboard
Tweede puntje is volstrekt normaal voor deze versnellingsbakken. Zorg er in elk geval voor dat je volledig stilstaat voordat je de achteruit inlegt. Als het niet meteen lukt, niet forceren, maar eerst even de 1e inleggen, of koppeling opnieuw intrappen.
Laatste puntje: tja. de 206 behoort niet tot auto's met de beste afwerking en helaas ook zeker niet tot de meest betrouwbare auto's. Je moet er dus een beetje geluk mee hebben. Daartegenover staat een prettige wegligging en dat het model vrij courant is. Kleine rammeltjes en trillinkjes kun je het beste maar voor lief nemen (zet de radio wat harder). Als je met een trillend dashboard doelt op onbalans in de voorwielen, dan kan je daar natuurlijk gewoon wat aan (laten) doen.
Re: PEUGEOT 206
www.nationaalautoforum.nl en daar staan meer antwoorden in dit soort gevallen, en de vragen worden daar ook redelijk goed beantwoord.